Korona-ajan jälkeiset sairastumiset muilla?
Haluan aloittaa keskustelun siitä onko muillakin ihan perus kausilenssut olleet paljon pahempia korona-ajan ja muutaman koronan sairastamisen jälkeen? Itse olen 34v mies, en juo, en polta, ei allergioita, kuntoilen ym. ja nykyään ihan perus flunssat kestää lähes 2 viikkoa parantua! Ei ollut ennen näin! Se oli ehkä 3 päivän flunssa ja sitten takaisin töihin. 3 päivää on muuttunut kahdeksi viikoksi!
Haluan painottaa, että olen perusterve ja toki töissä terveydenhuollossa missä nyt altistuu, mutta niin altistuin ennenkin koronavuosia.
Vähän alkaa mietityttää onko tässä jotain takana mitä suurille massoille ei kerrota esim long covidiin tai ylipäätään koronan pitkäaikaisvaikutuksiin liittyen koska totuus saattaisi olla liian rumaa?
Kommentit (30)
Otin kaksi rokotetta ja sairastin koronan 2 tai 3 kertaa. Ei mitään eroa aiempaan taudeissa. Pari kertaa vuodessa kipeänä, antibiootin olen syönyt viimeksi 2010.
en ole kipeenä ollut mitenkään, lievä korona oli, testeillä todettu ja panadolilla kuume alas, sen jälkeen ei mitään....oliskohan ollut v. 23 alku kesällä.
Kolme koronarokotetta ja niiden jälkeen yksi kotitestattu korona vuonna 23. Sen jälkeiset flunssat olleet pääosin ihan tavanomaisia, mutta viime vuoden lopulla sairastin kaksi todella pitkää ja sitkeää flunssaa melkein peräkkäin. Lämpöily ei meinannut varsinkaan ekassa taudissa loppua millään, ja olin töistä pois toisesta viikon ja toisesta vähän yli. Koronaa ei ollut kumpikaan näistä. Eli olisiko tällä flunssakaudella ollut jotenkin erityisen kiukkuisia pöpöjä liikkeellä sitten.
En ole ottanut yhtään koronarokotetta. Olen sairastanut koronan 2 kertaa todistetusti. Vointini on erinomainen, kuten se oli ennen koronapandemiaakin. Olen 58-vuotias muuten perusterve, mutta lievä astma on. En tupakoi. Astma ollut lapsesta asti.
Suosittelen ihmisiä lopettamaan tupakoimisen. Tupakka ja koronainfektio on vaarallinen yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairastellut flunssaa enemmän koronan jälkeen. Flunssan kestossa tms en ole huomannut eroa. Toivottavasti tämä jossain vaiheessa helpottaa.
Minä kyllästyin tuohon, kun aiemmin mitään flunssia ei ollut. Pidin 2 vrk vesipaaston, sen jälkeen nuhaa, koronaa tai influenssaa ei ole ollut. Paastossa ihmisen immuniteettijärjestelmä resetoituu, paasto voi myös parantaa autoimmuunisairauksia. https://honcology.com/blog/3-day-fast-benefits
Vierailija kirjoitti:
En ole edelleenkään sairastellut. En ollut koskaan kipeä ennen koronaa, enkä koronan jälkeen. Otin kaikki tarjotut rokotukset, enkä ole sairastanut koronaa, en ainakaan oireellisesti.
Sinä olet vain tullut keski-ikäiseksi. Se iskee miehiin kovempaa.
Sama. Olen kotona asuva vanhus, en sairastellut ennen koronaa enkä koronan aikana enlä nyt jälkeenpäin. Kaikki rokotulset joka vuosi.
Sehän on luonnollista. Korona aikana ei sairasteltu niin paljon kuin normaalisti. Vastustuskyky laski.
Tätähän varoittelivat jo lääkäritkin.
Paljon koronavuosina sairastui psyykkisesti jopa työkyvyttömäksi. Pääsiäisen ihmetellyt kun jankkaavat k-rokotuksistakin ikään kuin ne olisi mitenkään ees ajankohtaisia. Ei aikuisille, ei lapsilke. Ketään ei "väkisin tuikata."
Sairastin koronan niihin aikoihin, kun siitä alettiin Suomessa puhua. Toipuminen kesti kuukausia. Sen jälkeen olen ollut flunssassa kerran. Toivuin ihan normaalisti. Muutaman kerran tuon jälkeen on flunssa yrittänyt iskeä, muttei ole päässyt päälle. En ole ottanut koskaan rokotuksia mitään flunssatautia vastaan.
ymmärtääkseni yleisölle on kyllä kerrottu koronan voivan aiheuttaa yleisimmuniteetin laskua. se oli tauti, jota ei kannattanut lähteä sairastamaan. Onneksi itse siltä vältyin. Päätin ottaa rokotteet ja sen lisäksi olla huolellinen käsien pesun kanssa.