Opiskelijalounasko muka halpa (3,10 €)?
Opiskelijalounaalla saa ottaa niin paljon perunaa, riisiä ja salaattipöydän antimia kuin lautaselle mahtuu. Lautaset vaihdettiin kuitenkin syksyllä tavallista pienempiin, ja tyypillinen salaattipöytä sisältää esim. porkkanaraastetta, omenanlohkoja ja kaaliraastetta, jonka joukossa on vähän maissia ja jotain yrttiä. Kastiketta saa nykyään vain yhden kauhallisen, kun aiemmin rajoitus oli 2 kauhallista. Leivän määrä on rajoitettu 2 pieneen viipaleeseen kaupan halpishöttöä, ja maitoa tai soija- tai kaurajuomaa saa yhden lasillisen.
Opiskelijalounas on tietysti ravintolalounaaksi halpa, mutta jos tekee ruokansa itse, samalla rahalla saa ainakin 2 lounasta.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Eihän se opiskelijalounaan hinta korkea ole. Ja valmiin ruuan ei tarvitse olla niin halpaa, että sen tekisi kotona halvemmalla, kun ruuassa maksetaan myös palkkakustannuksia jne. Mutta en ymmärrä sitä, että opiskelijalounasta pidetään nimenomaan niin halpana, että olisi rahallisesti kannattavampaa syödä koululla. Minun opiskelija-aikoina tekemäni ruuat olivat pääsääntöisesti tosi halpoja. Juu en saanut samanlaista (köyhää) salaattipöytää, mutta en kaivannutkaan niitä jäävuorisalaatteja ja purkkimaisseja, vaan käytin ruuanlaitossa muita kasviksia.
Opiskelijaravintoloiden salaattipöydässä on nykyään muutakin kuin jäävuorisalaatteja ja purkkimaisseja.
Eihän se opiskelijalounaan hinta korkea ole. Ja valmiin ruuan ei tarvitse olla niin halpaa, että sen tekisi kotona halvemmalla, kun ruuassa maksetaan myös palkkakustannuksia jne. Mutta en ymmärrä sitä, että opiskelijalounasta pidetään nimenomaan niin halpana, että olisi rahallisesti kannattavampaa syödä koululla. Minun opiskelija-aikoina tekemäni ruuat olivat pääsääntöisesti tosi halpoja. Juu en saanut samanlaista (köyhää) salaattipöytää, mutta en kaivannutkaan niitä jäävuorisalaatteja ja purkkimaisseja, vaan käytin ruuanlaitossa muita kasviksia.