Opiskelijalounasko muka halpa (3,10 €)?
Opiskelijalounaalla saa ottaa niin paljon perunaa, riisiä ja salaattipöydän antimia kuin lautaselle mahtuu. Lautaset vaihdettiin kuitenkin syksyllä tavallista pienempiin, ja tyypillinen salaattipöytä sisältää esim. porkkanaraastetta, omenanlohkoja ja kaaliraastetta, jonka joukossa on vähän maissia ja jotain yrttiä. Kastiketta saa nykyään vain yhden kauhallisen, kun aiemmin rajoitus oli 2 kauhallista. Leivän määrä on rajoitettu 2 pieneen viipaleeseen kaupan halpishöttöä, ja maitoa tai soija- tai kaurajuomaa saa yhden lasillisen.
Opiskelijalounas on tietysti ravintolalounaaksi halpa, mutta jos tekee ruokansa itse, samalla rahalla saa ainakin 2 lounasta.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Eihän se opiskelijalounaan hinta korkea ole. Ja valmiin ruuan ei tarvitse olla niin halpaa, että sen tekisi kotona halvemmalla, kun ruuassa maksetaan myös palkkakustannuksia jne. Mutta en ymmärrä sitä, että opiskelijalounasta pidetään nimenomaan niin halpana, että olisi rahallisesti kannattavampaa syödä koululla. Minun opiskelija-aikoina tekemäni ruuat olivat pääsääntöisesti tosi halpoja. Juu en saanut samanlaista (köyhää) salaattipöytää, mutta en kaivannutkaan niitä jäävuorisalaatteja ja purkkimaisseja, vaan käytin ruuanlaitossa muita kasviksia.
Opiskelijaravintoloiden salaattipöydässä on nykyään muutakin kuin jäävuorisalaatteja ja purkkimaisseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se opiskelijalounaan hinta korkea ole. Ja valmiin ruuan ei tarvitse olla niin halpaa, että sen tekisi kotona halvemmalla, kun ruuassa maksetaan myös palkkakustannuksia jne. Mutta en ymmärrä sitä, että opiskelijalounasta pidetään nimenomaan niin halpana, että olisi rahallisesti kannattavampaa syödä koululla. Minun opiskelija-aikoina tekemäni ruuat olivat pääsääntöisesti tosi halpoja. Juu en saanut samanlaista (köyhää) salaattipöytää, mutta en kaivannutkaan niitä jäävuorisalaatteja ja purkkimaisseja, vaan käytin ruuanlaitossa muita kasviksia.
Opiskelijaravintoloiden salaattipöydässä on nykyään muutakin kuin jäävuorisalaatteja ja purkkimaisseja.
Riippuu varmaan ravintolasta. Täällä salaattipöytä sisältää pelkästään halvinta mahdollista paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan ravintolassa sama setti on jotain 11 euroa. Joten siihen nähden 3 euroa on aika hyvä, vaikka jotain annosrajoituksia olisi.
Meillä maksaa työpaikan ruokalassa keittolounas 8€ ja lounas 8,90€. Siihen kuuluu salaattipöytä, leivät, juomat ja jälkiruoka.
Kerro toki ap mitä sinä itse laittaisit tuolla summalla lounaaksi yhdelle päivälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ravintolalounas ja siihen nähden todella halpa.
Työtön saa paljon paremmat tuet, vaikka voi tehdä ja syödä ruokansa kotona. Siihen nähden opiskelijalounas on järkyttävän kallis.
Ei mikään estä opiskelijaa tekemästä itse ruokaansa. Kai kouluun voi ottaa omat eväät.
Eväät voi ottaa, mutta jääkaapista ja mikrosta on turha haaveilla eikä eväiden syömiseen ole varattu mitään tiloja. Mutta tietysti reipas opiskelija hankkii itselleen jonkun retkituolin ja kuljettaa sitä aina mukana, jos ei tahdo syödä eväitään käytävällä seisten.
Opiskeletko korkeasaaressa vai mitä ihmettä? Yliopiston tiloista löytyy ainejärjestöjen opiskelijahuoneita ja siellä on käytännössä aina minikeittiö sisältäen jääkaapin ja mikron.
Kuinka moni opiskelija ehtii mennä luennolta ainejärjestön opiskelijahuoneeseen, lämmittää ruokansa mikrossa, syödä sen ja siirtyä seuraavaan luentosaliin 30 minuutin ruokatauon aikana? Kuinka monelle opiskelijalle yksi mikro yleensäkään riittää?
Tervetuloa työelämään. Monilla työpaikalla tuo on arkea.
Meillä on töissä mikro taukotilassa, jossa käy noin 10 henkilöä. Opiskelijoita on 80 pelkästään yhtä vuosikurssia kohden. Ei siellä kiltahuoneella ehdi lämmittämään yhtään mitään.
Kyllä itse söisin kolmella eurolla ravitsevan ja monipuolisen ruoan, mutta olenkin oikeasti köyhä. Kolmella eurolla nimittäin saat vain ravintosisällöisesti köyhää ruokaa jos itse teet.
Että kehtaakin tuosta hinnasta valittaa, nolo tyyppi.