Onko teilläkin tänään juhla-ateria?
Meillä pöytä viimeisen päälle katettu ja karitsa näyttelee pääosaa meidän ruokailussa.
Viimevuodesta päätellen näyttelee osansa todella hyvin ja maukkaasti.
Kommentit (38)
Ei, miksi olisi? En pidä maanantaita erityisen mahtavana juhlapäivänä.
Just söin mama nuudeleita kuudella nakilla.
Vierailija kirjoitti:
Just wolttasin Mäkkäriä! Eilen oli juhla-ateria, tänään paluu arkisempaan menuun. Mutta lapselle juhlan tuntua kuitenkin!
Lapselle juhlan tuntu=mäkkipskaa. Okei.
Aika huono juhlapäivä, kun huomenna on töitä aamulla.
miksi pitäs olla juhla-ateria, jeesusjutut ihan yhtä totta kuin joulupukki
Jep, mennään japanilaiseen sushille.
On. Karitsan sisäfileetä ja rosmariiniperunoita, italialaista punaviiniä ja pannacottaa jälkiruuaksi.
Itse tehtyä kebabia valkosipuperunoilla 😋
Vierailija kirjoitti:
Ai mikä juhla? Jotain jeesus-hömppää??
Mun käy sääli sua. Sulla ei oo historiaa eikä perinteitä. Oikeastihan koko länsimainen sivistys lepää kristinuskon päällä. Kirjoissa kerrotaan tuosta. Jos tiedät, mikä on kirja.
Ihan tavallista ruokaa on syöty pääsiäinen, hyvää on ollut. Mies syö mämmiä välipalaksi, itse en siitä välitä. Joskus lapsena kyllä muistan tykänneeni.
Tänään tehdään jämistä herkkuja. Esim. mämmi-suklaa-punaviinikastike on herkkua lampaan kanssa.
Ei ole juhlallista ruokaa, maksakastiketta ja perunamuusia. Meille tämä on ihan tavallinen maanantai.
Mulla on oikeasti juhla-aamiainen, juhlalounas, juhlapäivällinen ja juhlaillallinen, olipa taikauskopäivä taikka arkipäivä.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole mitään hikisukka lammasta, vaan kalaa pää ruuaksi.
Lammas ei ole hikisukkaa, kun sen osaa valmistaa oikein.
Tavis arkiruoka, sitävastoin jäätelöä jälkkäriksi. Myös kiristin kaksi ruuvia. Pääsiäisruuvia ei ollut erikseen.
Hampurin haukea ja muusia jälkkäriksi mangorahkaa.
Eväät iltavuorossa. M52