Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauden pahoinvointi, oksentelu ja pitäisi siivota. Voitteko tsempata mua? <3

Vierailija
05.04.2026 |

Kaksi päiväkoti- ikäistä lasta, jotka siivoavat kyllä jonkin verran jälkiään, mutta totta kai tuon ikäisten jäljiltä tulee paljon siivottavaa.

Taloudessa on kaksi kissaa, ja mies on lupautunut siivoamaan kissojen hiekkalaatikot, kun sitä ei raskaana oleville suositella.

En saa kunnolla syötyä, sillä ruuan haju saa mut oksentamaan. 

Täällä alkaa olla niin likaista, että jo likaisuus laukaisee pahoivointikohtauksen.

En saa kunnolla tuuletettua, sillä kissat karkaa saman tien kun avaan ikkunat, joten joudun vahtimaan ikkunaa erikseen jokaisessa huoneessa kun tuuletan.

Mies lähti lasten kanssa nyt ulkoilemaan ja ajattelin vähän siivoilla.

Ongelma on nyt se, että menin keittiöön hakemaan vettä ja mies oli jättänyt lounastiskit likaisena tiskialtaaseen. Oksensin siitä hajusta ja nyt tärisen sohvalla ihan hikisenä.

Mies ei myöskään hoida pissapaakkujen keräämistä kissojen laatikoista päivittäin, ja eilen jouduin tosi tiukasti pyytämään, että vaihtaisi hiekat, kun täällä haisi niin pahasti, että oksensin kolme kertaa peräkkäin vaan niiden hiekkalaatikoiden hajun takia.

Mistä mä aloittaisin? Mä en tässä nyt halua syyllistää miestä, koska hän ei oikeasti vaan huomaa likaisuutta. Yleensä meillä on ollut ok jako se, että minä hoidan siivoukset ja mies hoitaa sitten muita asioita, mutta nyt kun en ole pystynyt siivoamaan normaalisti, ei täällä kukaan muukaan sitä tee.

Tiedän, että pahoinvointiin helpottaisi se, jos vaan saisin siivottua. En vaan tiedä mistä aloittaisin, kun niin herkästi tulee pahoinvointikohtaus, joka laittaa tärisemään sohvan pohjalle.

Täällä pitäisi:

- tyhjentää ja pyyhkiä pöydät

- siivota vessat

- imuroida

- mopata

- täyttää tiskikone ja jynssätä lavuaari, keittiön kaakelit ja liesitaso

- viedä roskat

Jostain syystä haistan kaiken todella voimakkaasti.

Miten saisin kaiken nopeasti ja tehokkaasti tehtyä?

Saa myös jakaa vinkkejä pahoinvointiin. :)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku kaveri tulla sua jeesaan? Ja pyykkipoika nenään niin ei roskat ym haise 😁 tai jotkut tupot nenään missä on mentholia tms. 

Vierailija
2/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkipoika nenään ja alat hinkkaamaan,jos siihen ei muu auta. Ei mies eikä mikään muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei saanu roskiakaan vietyä mennessään? 

Vierailija
4/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täriset sitten sohvan pohjalla jos mikään muu ei auta. Mies kyllä siivoaa jos alkaa lika jo kävelemään vastaan.

Vierailija
5/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siinä kohden, kun sulla on yksi lapsukainen lisää siinä pyörimässä, se oman työsi määrä vaan kasvaa ja kasvaa. 

Anteeksi, mutta vaikka mies "ei vaan huomaa likaisuutta", niin eihän tuollaisesta tule yhtään mitään, jos tämä ei hoida edes sovittuja asioita. 

Vaikka ihmisillä kuinka on erilaisia siisteyskäsityksiä, niin jos tuntuu ylitsepääsemättömän raskaalta, niin sitten jättää tekemättä ei-pakolliset asiat. Tai keskustelette miehen kanssa töiden jakamisesta. Kai nyt jukolauta aikuinen osaa edes tiskit laittaa koneeseen ihan automaationa? 

Ja kissojen vessan siivoaminen joskus ja jouluna ei kyllä kuulosta kovin asialliselta..

Vierailija
6/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydä ukkoa tuomaan ranskanpastilleja sulle.  jopa auttaa kun vatsatauti ollut. kokeile ja haluuun kuulla- hei noi muuten auttoi. se piparminttu siinä. kaikki piparmintut ei auta. polka niminen makeinen auttaa myös.

onko varaa ostaa siivouspalvelu parin vko välein nyt kun on noin hetkistä . tsemiä- loppuu aikoinaan-

ps jos ei rahaa ostoon- onko äiti, sisko, anoppi ,kaveri ..toki korvaat jotenkin edes- tulis auttamaan- tarviit apua se on selvä.

eiks ukko ossoo siivota- että jos sä olisit mennyt ulkoilemaan -imeskellen ranskanpastilleja ja hän olisi siivonnut.

kohta on ikkunat.. ja ne lattiakaivot , mites isot työt -kuka ne tekee sitten-- koti kuntoon kun uutta väkeä tulee. onnea odotukseen kummiskin.

Vierailija
7/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siinä kohden, kun sulla on yksi lapsukainen lisää siinä pyörimässä, se oman työsi määrä vaan kasvaa ja kasvaa. 

Anteeksi, mutta vaikka mies "ei vaan huomaa likaisuutta", niin eihän tuollaisesta tule yhtään mitään, jos tämä ei hoida edes sovittuja asioita. 

Vaikka ihmisillä kuinka on erilaisia siisteyskäsityksiä, niin jos tuntuu ylitsepääsemättömän raskaalta, niin sitten jättää tekemättä ei-pakolliset asiat. Tai keskustelette miehen kanssa töiden jakamisesta. Kai nyt jukolauta aikuinen osaa edes tiskit laittaa koneeseen ihan automaationa? 

Ja kissojen vessan siivoaminen joskus ja jouluna ei kyllä kuulosta kovin asialliselta..

No sitten kun on kolmas syntynyt, niin on lapsiluku täynnä. Kahden ekan kanssa yli raskaudessa pientä yökötystä, mutta en muista että olisin oksentanut kertaakaan.

Mulle ei normaalisti ole kodin hoitaminen juttu eikä mikään, joten se että on kolme lasta eikä kaksi, ei paljoakaan muuta sitä työn määrää mitä kotona on. Ongelma on nyt se, että voin nyt pahoin. Tämä pahoinvointi tuskin kestää muutamaa viikkoa pitempään.

Ap

Vierailija
8/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten kun on kolmas syntynyt, niin on lapsiluku täynnä. Kahden ekan kanssa yli raskaudessa pientä yökötystä, mutta en muista että olisin oksentanut kertaakaan.

Mulle ei normaalisti ole kodin hoitaminen juttu eikä mikään, joten se että on kolme lasta eikä kaksi, ei paljoakaan muuta sitä työn määrää mitä kotona on. Ongelma on nyt se, että voin nyt pahoin. Tämä pahoinvointi tuskin kestää muutamaa viikkoa pitempään.

Ap

Silti, yleensä parisuhteessa toimitaan tiiminä ja jos jossain tilanteessa toinen osapuoli ei suoriudu normaalisti asioista, niin silloin mietitään työnjako hetkellisesti uusiksi. Ei siitä tule mitään, että sinä vaan oksennat kotosalla ja epätoivoisesti yrität selviytyä arjesta kuten ennenkin, jos kerran raskaus selvästi aiheuttaa tällä kertaa enemmän pahoinvointiongelmia.

Joten kissa kuvaannollisesti pöydälle, käyt läpi tilanteen ja pyydät miehen auttamaan noissa asioissa vaikka sitten sen pari viikkoa, kunnes taas pystytte palamaan normaalimpaan.

Vierailija
9/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilatkaa siivooja ainakin seuraavaksi kuukaudeksi että saat levättyä. Pastillien imeskely autta ehkä vähän, nenänalle sitä vick’s vaporubia tms. Jos oksentelu on jatkuvaa niin sairaalaan nesteytykseen.

Äläkä ainkaan yritä vessan ja kaakeleiden jynssäystä tai roskien hoitamista, enintään 1-2 juttua tosta listalta ja lepoa väliin. Ja verkot ikkunoihin tai kissat häkkiin tuulettamisen ajaksi.

Vierailija
10/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta sinä tai persehedelmäsi. 

Vierailija
11/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ginger alea tai inkivääriteetä pahoinvointiin, saat nesteitä. Muista myös syödä pieniä aterioita tiheämmin. Lepää. Keskustele miehen kanssa siivouksesta ja pyydä tarvittaessa joku apuun esim. äiti, sisko, kaveri tai anoppi.

Vierailija
12/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kiinnosta vitunkaan vertaa...olen lapseton M52 hahahaa

Vierailija
13/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ginger alea tai inkivääriteetä pahoinvointiin, saat nesteitä. Muista myös syödä pieniä aterioita tiheämmin. Lepää. Keskustele miehen kanssa siivouksesta ja pyydä tarvittaessa joku apuun esim. äiti, sisko, kaveri tai anoppi.

Sori, inkivääriä ei näköjään suositella nykyään raskauden aikana.

Vierailija
14/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei saanu roskiakaan vietyä mennessään? 

No ei näköjään tajunnut ottaa roskia. Pyydän kyllä viemään kun tulee.

Ja ollaan me keskusteltu siivouksista.

Mies vaan tuntuu olevan ylpeä siitä, kun on saanut tiskikoneen päälle. 

Kyllä mä tein ihan tietoisen valinnan jo silloin, kun alettiin tapailemaan.

Miehellä ollessani joskus silloin alkuaikoina hänen siivouspäiväänsä kuului tavaroiden laitto paikoilleen, imurointi, tiskien laitto ja pöytien pyyhkiminen.

Olin ihan ihmeissäni ensin, ettei koskaan siivonnut sen tarkemmin.

Silloin oli elämäntilanne sellainen, että saatoin olla vapaalla itse ja mies töissä kun olin miehen luona. Muistan elävästi sen ensimmäisen kerran, kun siirtelin hänen luonaan huonekaluja ja löysin sieltä ihan valtavia villakoiria ja huonekalut oli tarkertuneet lattiaan kiinni, kun niitä ei oltu siirretty sitten muuton.

Muistan myös kun moppasin monta kertaa ja se moppivesi ei vaan meinannut kirkastua vaikka kuinka monennen kierroksen jälkeen.

Miehen kotona oli kyllä paikat järjestyksessä, mutta likaa oli paljon sellaisissa paikoissa, johon silmät eivät heti osuneet.

Mä itse olen taas sellainen, että tavarat saattavat olla hujan hajan, mutta mulle on aina ollut tärkeää, että myös vaikeammista paikoista siivotaan säännöllisesti. Joku pieni tavarakasa ei mua haittaa, kunhan on puhdasta.

Lapsiperheessä vaan ei oikein riitä se, että nopeasti imuroidaan ja siinä se. 

No, nyt mä vetäisen henkeä ja aloitan vessoista.

Ap

Vierailija
15/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tukevaa konjakkilasillista auttaa. 

Vierailija
16/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö usein pieniä annoksia väkisin, helpottaa oloa.

Vierailija
17/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoa vaikka 15min kerrallaan ja lepää välillä. 

Vierailija
18/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkot ikkunoihin niin ei kissat karkaa. 

Vierailija
19/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kissat vessaan ja ovi kiinni ja hetkeksi kaikki ikkunat auki. Roskat oven eteen odottamaan et mies tulee kotiin. Yksi asia kerrallaan. Siivousapua voi ostaa jos ukko on noin saamaton.

Vierailija
20/22 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Silti, yleensä parisuhteessa toimitaan tiiminä ja jos jossain tilanteessa toinen osapuoli ei suoriudu normaalisti asioista, niin silloin mietitään työnjako hetkellisesti uusiksi. Ei siitä tule mitään, että sinä vaan oksennat kotosalla ja epätoivoisesti yrität selviytyä arjesta kuten ennenkin, jos kerran raskaus selvästi aiheuttaa tällä kertaa enemmän pahoinvointiongelmia.

Joten kissa kuvaannollisesti pöydälle, käyt läpi tilanteen ja pyydät miehen auttamaan noissa asioissa vaikka sitten sen pari viikkoa, kunnes taas pystytte palamaan normaalimpaan.

Mieheni kysyi olenko tosissani,et hänen pitää pestä lapsivedet kotona lakanoista kun minä makaan synnärillä. Kyllä,piti toitottaa pariin kertaan. Niitä ei tartte mulle jättää vaan mies on hyvä ja laittaa pesukoneen päälle. 🤭