Miten pärjäisin kuivilla aineiden tuskan kanssa?
Eli mulla on kaksi lasta ja mies. Ulospäin kaikki on hyvin eikä juuri kukaan tiedä ongelmastani. Olen hyvin koulutettu ja käyn tällä hetkellä töissä. Mulla on ollut (ja on tietty edelleen) riippuvuusongelma koviin särkylääkkeisiin. Olen väärinkäyttänyt Panacodia ja Ardinexia ja Subutexia. Olin koukussa mutta vieroituin 6kk sitten viimeksi. Nyt on taas ihan kamala aineiden tuska. Tekee mieli ihan järjettömästi. Järki sanoo, älä ota, tunteet sanoo ota vaan...
Mikä avuksi, tueksi etten retkahtaisi?
Kommentit (7)
Hae apua jostain tukiryhmästä! Et varmasti ole ainut jolla on tuo ongelma. Voi kun pysyisit kuivilla!
Olen ammatiltani lääkäri, joten en voi mennä ryhmiin, missä kokoontuu omia potilaitani. Lääkkeitä on myös helposti saatavilla :/ No, ei auta kuin sinnitellä. Aina välillä on näitä vaikeampia jaksoja, mutta lapsia katsomalla kyllä jaksan taas vähän matkaa, edes päivän kerrallaan kuivilla.
ap
Sinulla on vastuu lapsistasi ja itsestäsi, joten taistele ihminen. Vertaistuki on paras tuki tässä asiassa ja neuvon että otat hetimiten yhteyttä johonkin auttavaan tahoon, ennenkuin tapahtuu jotain kurjempaa.
Meillä asia toisinpäin ja puolisoni on se joka on käyttänyt, mutta nyt kuivilla. Joskus on tekee tiukkaa ja on tullut repsahduksia, mutta ryhmissä käynti säännöllisesti auttaa ja halu pysyä raittiina.
Tsemppiä sinulle!!!!
Kiitos kannustuksestanne. Aion nyt selata netistä vertaistukiryhmiä ja huomenna otan yhteyttä luottamuslääkäriin. Halu pysyä kuivilla on kuitenkin tooooodella vanha.
ap
ja haluais päästä myös eroon niistä!!!
Sä oot vastuussa itsestäs sun perheelle!