Onko muilla buumerivanhemmat jotka kohtelee kuin saastaa?
Eivät pidä omasta lapsesta ja muodollisesti haluaa että joskus käy niitä katsomassa. Sama kuin kävisi katsomassa vihamiehiään. Kuviossa mukana narsistinen perhekultti.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Buumeri on vastenmielinen haukkumasana. Sen käyttäminen on toisen kohtelemista saastana.
Ihan oikea sana se on, ja oli ennen kuin kovasti popularisoitui. Baby Boomer -sukupolvesta on puhuttu jo vuosikymmeniä.
Puhuttu USA:ssa. Jossa se on eri asia kuin Suomessa suuret ikäluokat, eli sodan jälkeen 1945-50 syntyneet.
Tiedän, tiedän. Et sano mitään uutta. Silti tuota sanaa on käytetty jo vuosikymmeniä ja erityisesti netissä. Boomer sukupolvellehan tuo on kovinkin uusi sana, kun eivät ole viettäneet aikaa englanninkielisessä netissä. Sana on ollut käytössä myös Englannissakin Yhdysvaltojen lisäksi, koska se löytyy Oxfordin sanakirjastakin vuodelta 1974.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Buumeri on vastenmielinen haukkumasana. Sen käyttäminen on toisen kohtelemista saastana.
Miten sinä itse määrittelet buumeri- sanan? Jos se on mielestäsi vastenmielinen? Muutkin voi vastata.
Boomerit --> 1946-1965 syntynyt ryhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi parempi onhan x-genearriota z-generaatiota. Sopiiko kuninkaalliset?
Omenahan ei sanotusti kauas puusta putoa. Toivottavasti lapsenne näkevät teidät samassa moodissa kun nyt haukutte heitä. Luuletteko te että emme olisi hypänneet teidän vaatimuksiinne satajaykskertaa. Kun testamentin aika tulee luettavaksi niin katsokaa ja miettikää silloin kuka mitäkin saa vai onko kaikki mennyttä kuin tulvavesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano "Vanhemmat ihmiset".
Mene nyt viittuun selittämästä. Buumeri kuvaa sitä isottelua ja kaiken tietävyyttä ja ahneutta. Henkisesti ovat "nuorempia ihmisiä" kakaroita jääneet 14v teinin tasolle.
Odotetaan kun marjat kypsyy ja omenat putoavat puutarhan puista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Buumeri on tuotu kieleen loukkaamis tarkoituksessa. Nee ke ri muuttui loukkaavaksi vasta kun joku englanninkielinen keksi vastaavuuden vieraasta kielestä.
BUUMERI ... tuota sanaahan käytti myös meidän entinen pääministeri.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä sanassa on nyt niin kamalaa? Babyboomer on se sana mistä tuo tulee. Onpa kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Suunnileen joo, toistavat oikeastaan ihan jetsulleen omien vanhempiensa käytöstä. Paljon siis en siitä nähnyt, mutta sen minkä näin (kohdistui myös meihin lapsenlapsiin) se oli just tuollaista piittaamatonta ja ilkeää. Ihan kuin pakkopullaa.
Johtuisiko itsestäsi?
Mun boomer-isäni kohteli kuin saastaa. Lisäksi alkoi väkivaltaiseksi sen jälkeen, kun aloin pitää puoleni.
Pistin välit poikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sopisiko sukupolvi, joka maksoi vanhempiensa eläkkeet, omansa ja lasten koulutuksen?
Pelkään äitiäni etten kasvokkain juuri tapaa. Soitot enemmän. Saattaa ärtyä yhtäkkiä tai tiuskia. Paheksua. Tai mykkä tai puhuu liikaa kesken toisen puheen. Vaikka muualla esittää rakas lapsi jollekin. Joistakin perusasioista pitää huolta, muu ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä itse määrittelet buumeri- sanan? Jos se on mielestäsi vastenmielinen? Muutkin voi vastata.
Boomerit --> 1946-1965 syntynyt ryhmä.
Milloin sinä saavutat tuon ikäryhmän?. Tervetuloa tähän vi ttu ilevaan narsistien joukkoon. Jos vielä muistat, mitä tehtiin sinun hyvin vointiin. kuljetimme, elätimme ja annoimme sen kaiken mitä meillä oli. Toivottavasti koet tuon saman onnen jos saavutat boomeri iän. Jos avaat polvesi ja tuotat sukua. Ehkä lapsesi ovat oppineet että antaa boomerin mädäntyä yksiössään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän tarkoittaa ns. suuria ikäluokkia, jotka ovat syntyneet 40-luvulla ja 50-luvun alussa ja joilla on paljon lapsia. Pidän vastenmielisenä sitä, että muuten ollaan niin ihmisoikeusmannekiineja että, ja rummutetaan tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta, mutta iäkkäämpiä ihmisiä haukutaan ihan koko ajan. Unohdetaan, että juuri heidän työllään on hyvinvointivaltio rakennettu ja heidän lapsensa, 60-80-luvuilla syntyneet, pitävät sitä nyt pystyssä. Haukkujat ovat niitä, joiden oma panos yhteiskuntaan on vielä vähäinen. Jokainen, joka käyttää buumeri-sanaa, on ilkeämielinen kiusaaja ja sitä minä en hyväksy, koska asiallinen kohtelu kuuluu kaikille. Iäkkäät ihmiset ovat työnsä ja lapsensa tehneet ja lapsensa kasvattaneet, joutuneet hautaamaan paitsi omat vanhempansa, myös jo omia sisaruksiaan, muita sukulaisiaan ja ystäviään. Terveys on jo heikentynyt enemmän tai vähemmän. Sitten tulee joku milleniaali sanomaan, että olet riistäjä, ja heille eläkkeesi velkaa ja mökkitontitkin olette meiltä vieneet. En pysty kuvittelemaan sitä häpeän määrää, missä nämä haukkujat tulevat aikanaan kieriskelemään, kun itse vanhenevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän tarkoittaa ns. suuria ikäluokkia, jotka ovat syntyneet 40-luvulla ja 50-luvun alussa ja joilla on paljon lapsia. Pidän vastenmielisenä sitä, että muuten ollaan niin ihmisoikeusmannekiineja että, ja rummutetaan tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta, mutta iäkkäämpiä ihmisiä haukutaan ihan koko ajan. Unohdetaan, että juuri heidän työllään on hyvinvointivaltio rakennettu ja heidän lapsensa, 60-80-luvuilla syntyneet, pitävät sitä nyt pystyssä. Haukkujat ovat niitä, joiden oma panos yhteiskuntaan on vielä vähäinen. Jokainen, joka käyttää buumeri-sanaa, on ilkeämielinen kiusaaja ja sitä minä en hyväksy, koska asiallinen kohtelu kuuluu kaikille. Iäkkäät ihmiset ovat työnsä ja lapsensa tehneet ja lapsensa kasvattaneet, joutuneet hautaamaan paitsi omat vanhempansa, myös jo omia sisaruksiaan, muita sukulaisiaan ja ystäviään. Terveys on jo heikentynyt enemmän tai vähemmän. Sitten tulee joku milleniaali sanomaan, että olet riistäjä, ja heille eläkkeesi velkaa ja mökkitontitkin olette meiltä vieneet. En pysty kuvittelemaan sitä häpeän määrää, missä nämä haukkujat tulevat aikanaan kieriskelemään, kun itse vanhenevat.
Kiitos hyvästä ja asiallisesta kirjoituksesta!!!
Boomeri on ihan sopiva sana, ja tulee babyboomista. Siinä ei ole mitään halventavaa.
Sanotaanko näin, että ei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä.
Boomereista ei saa mitään kritiikkiä esittää koska eivät sitä kestä ottaa vastaan. Uhriutuvat ja raivoavat minkä kerkiävät.
Vierailija kirjoitti:
Hieman asiasta kukkaruukkuun. olen miettinyt miten meidän käy kun yli 60 vuotiaat poistuu keskuudestamme. Käykää vaikka pk seudulla ostoskeskuksessa arkena klo 13-14 katsomassa niin tajuatte mitä tarkoitan.
Asiakkaista 90% on vanhempia ihmisiä.
Milloinkas tämä tapahtuu? Tiesitkö, että sinustakin tulee yli 60-vuotias, jos et kuole ennen sitä, mikä on aika harvinaista. Ei meiltä vanhat ihmiset ihan heti lopu. Ja ulkomailta tuodaan koko ajan lisää tulevia vanhuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano "Vanhemmat ihmiset".
Mene nyt viittuun selittämästä. Buumeri kuvaa sitä isottelua ja kaiken tietävyyttä ja ahneutta. Henkisesti ovat "nuorempia ihmisiä" kakaroita jääneet 14v teinin tasolle.
Onneksi itse vaikutat kypsältä ja tasapainoiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, tuota, suuret ikäluokat saivat todella vähän lapsia. Ne suurimmat yli 100 000 ikäluokat synnyttivät siihen mennessä pienimmät ikinä 60 000 ikäluokat. Vasta nyt ollaan yhtä matalan syntyvyyden äärellä, kun nykyiset 65 000 ikäluokat synnyttävät 42 000 ikäluokkia.
Että tuolla lasten saannilla ei kyllä voi boomerit leijua, ei ollenkaan. Tämä nyt päällä oleva eläkepommi ja hoivakriisi johtuvat ihan pelkästään siitä, että he saivat liian vähän lapsia. Mitään ongelmaa ei olisi, jos 100 000 ikäluokat olisivat synnyttäneet vaikka edes 80 000 ikäluokkia, mutta kun eivät tehneet niin, niin tässä se nyt sitten näkyy.
Vierailija kirjoitti:
On buumi, että boomerivanhempiin katkotaan välit, koska eivät ota mitään vastuuta suhteesta ja toimistaan.
Vertaistukea Youtubesssa hakusana estranged parents. Näet, miten sekaisin ne ovat päästään ja raivoissaan, kun kontrolli lapseen ei pidä enää.
Hyvä että katkotaan, toki kuullaan olevan itsekkäitä kun ei v*ttuilua ja haukkumista kuunnella, auttaa pitää mutta haukut saa. No pitäkööt tunkkinsa.
Meinaat, että sinun ikäsi pysyy staattisesti siinä missä nytkin on?