Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisareni miehellä suhde sisareni tyttäreen…?

Vierailija
05.04.2026 |

Otan riskin ja kirjoitan tällekin puolelle tämän, sillä en tiedä miten auttaa sisartani. Hän siis kertoi tämän minulle, että tyttären ystävät tästä vihjailleet ja miehellä liiankin tiheään työreissuja tänne tyttären kaupunkiin. Myös nähnyt vilaukselta heidän viestitelleet toisilleen. Sisarellani on alkoholin kanssa ongelmia, ja mies syytti sisartani hulluksi alkkikseksi, kun tämä kysyi asiasta suoraan. Mitä tekisitte? En haluaisi uskoa siskon tyttären olevan näin sairas päästään, mutta tästä miehestä voisin uskoa mitä vain, sillä tämä on mm. väkivaltainen sisartani kohtaan. 

Kommentit (157)

Vierailija
101/157 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tosimies saa sekä äitiä että tytärtä! Jos on oikea pukki niin kerää koko värisuoran eli panee isoäitiä myös.

Pidätkö tätä jonakin vitsinä? Sairastahan tämä on. Tämä äijä on lisäksi väkivaltainen hullu, niin ei kauheasti naurata. Olen yrittänyt ylipuhua sisareni pois sieltä, mutta hän on juopotellut jo useamman päivän ja elämänhallinta aivan hukassa. 

Ap

Jokainen tekee omat valintansa.

Vierailija
102/157 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttären ystävät tästä vihjailleet 

Kenelle? Siskollesi? Nyt vaan purkamaan tätä juoruvyyhtiä taaksepäin ja kysyy suoraan lisäkysymyksiä. Ongelma ratkaistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/157 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa fakta meillä on se että sisko on alkoholisti. Suhde ja narsismi on vain hysteeristä syyttelyä ja spekulaatiota

No millaisen diagnoosin sitten itse antaisit väkivaltaiselle miehelle? Tätä asiaa on ollut todistamassa myös muita ihmisiä, mutta sisar palasi tämän manipuloijan luo takaisin, kun tämä lupasi muuttua ja leperteli tälle tarpeeksi. 

Siskosi on läheisriippuvainen 

Vierailija
104/157 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa fakta meillä on se että sisko on alkoholisti. Suhde ja narsismi on vain hysteeristä syyttelyä ja spekulaatiota

Tässä ei nyt ap:ta tai hänen siskoaan auta, että joku random valitsee itse, mitkä asiat kelpaa faktaksi ja mitkä ei. Tällainen reagointi on tyypillistä kognitiivisessa vinoumassa, kun ihminen usein hylkää epämiellyttävät tai uhkaavat tiedot ja pitää vain sellaisia faktoja totena, jotka vahvistaa hänen omaa ennakkoasennetta. 

Vierailija
105/157 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ei ole kyseessä isäpuoli, vaan äidin kumppani, koska äiti on alkanut suhteeseen tämän miehen kanssa vasta tyttärensä täysi-ikäisyyden jälkeen.

Tytär on asunut vanhempiensa eron jälkeen biologisen isänsä luona. Biologinen isä on hänen isänsä, isäpuolta ei ole. 

Eihän näillä äidillä ja äidin kumppanilla ole edes yhtään yhteistä ala-ikäistä lasta. Ilmeisestikään. 

Kyseessä voi olla äidin alkoholistin höpinät ja luulot, tai hän on uskonut jotain valheita mitä kumppani on kertonut ja pitänyt niitä totena ja järkyttynyt niistä.  Kumppani on voinut kertoa kiinnostuksestaan sisaren tyttäreen tai valehdella suhteesta ja levitellä niitä juttuja. Jos hän on narsisti. 

Kysyisin asiasta ensin sisaresi ex-mieheltä, joka on tyttären isä. Kertoisit, mitä olet kuullut ja onko hän kuullut sellaisesta. Isä voi kysyä tyttäreltään.  Tai sopikaa miten teette. 

Sen jälkeen tilanne kannattaa selvittää sisarellesi, jonka pitäisi erota nykyisestä kumppanistaan ja mennä hoitoon alkoholiongelmansa takia. 

Kommentoisitko tähän 14.08 vietiin, Ap

Vierailija
106/157 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäileekö siskosi suhdetta vai onko todisteita?

Voi olla juoppohullun vainoharhoja.

No tätä myös itse epäilen, että onko nämä vain harhoja, vai voisiko tässä olla perää. Mutta tosiaan, jos kerta sisaren tytön kaveritkin tästä asiasta ovat vihjailleet ja mies jäänyt kiinni viestittelystä, niin en oikein tiedä mitä ajatella tästä. Pitäisi nähdä ne viestit, mutta enhän minä kenenkään puhelinta ala pyytää. En myöskään uskalla sisaren tyttäreltä tätä itse kysyä, sillä en haluaisi välien menevän, kun ei minulla ole todisteita. 

Mitä tekisit, jos tytär myöntäisi suhteen?

Miten voisit auttaa siskoasi?

Miksi ylipäätään puutut näin innokkaasti siskosi elämään?

Et voi tehdä mitään, vaikka juttu olisi totta. Siskosi on tehtävä omat ratkaisunsa.

En yleensä puutukaan. Mutta hän soitti minulle eilen hysteerisesti itkien ja kertoi tämän minulle. En tosiaankaan tiedä mitä minun pitäisi tehdä. Minun käy sääliksi sisartani oli asia totta tai ei. Hän tarvitsee kipeästi apua, oli asian laita mikä hyvänsä. 

Sisaresi suurin ongelma on väkivaltainen narsitinen mies ja jo vuosia ollut alkoholiongelmansa. Näihin pohjasyihin hän tarvitsisi apua.

Jos huhutussa suhteessa on mitään perää, niin tytär myös tarvisi tietoa narsismista, narsistin toimintatavoita, manipuloinnista, henkisestä väkivallasta, että ymmärtäisi pysyä tuosta miehestä kaukana.

Toi narsismidiagnoosi on vaan apn ja hänen juopposiskonsa antama kotikutoinen diagnoosi. Kaikki ex-miehet on nykyään narsisteja.

Suurin osa miehistä on narsisteja. Eivät he mieti mitä antavat naiselle vaan mitä haluavat naiselta. Tämä on täysin narsistinen ajattelutapa.

Väestöstä noin 1-6% :lla on narsistinen persoonallisuushäiriö (NPD). Sekä miehillä että naisilla. Miehillä se on yleisempi.

Lisähuomiona: Tavalliset ihmiset saattavat käyttää diagnostisia sanoja väärin. Saattavat itse nimetä eksänsä narsistiksi. Ainoastaan psykiatri voi tällaisen diagnoosin asettaa.

Vierailija
107/157 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No millaisen diagnoosin sitten itse antaisit väkivaltaiselle miehelle? Tätä asiaa on ollut todistamassa myös muita ihmisiä, mutta sisar palasi tämän manipuloijan luo takaisin, kun tämä lupasi muuttua ja leperteli tälle tarpeeksi. 

Kysymys: No millaisen diagnoosin antaisit väkivaltaiselle miehelle?

Vastaus: hän on väkivaltainen.

Ei kaikki p4skakäytös ole narsismia

Vierailija
108/157 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nussin serkkuni tytärtä, mutta se lienee normaalia?

Vierailija
109/157 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ei ole kyseessä isäpuoli, vaan äidin kumppani, koska äiti on alkanut suhteeseen tämän miehen kanssa vasta tyttärensä täysi-ikäisyyden jälkeen.

Tytär on asunut vanhempiensa eron jälkeen biologisen isänsä luona. Biologinen isä on hänen isänsä, isäpuolta ei ole. 

Eihän näillä äidillä ja äidin kumppanilla ole edes yhtään yhteistä ala-ikäistä lasta. Ilmeisestikään. 

Kyseessä voi olla äidin alkoholistin höpinät ja luulot, tai hän on uskonut jotain valheita mitä kumppani on kertonut ja pitänyt niitä totena ja järkyttynyt niistä.  Kumppani on voinut kertoa kiinnostuksestaan sisaren tyttäreen tai valehdella suhteesta ja levitellä niitä juttuja. Jos hän on narsisti. 

Kysyisin asiasta ensin sisaresi ex-mieheltä, joka on tyttären isä. Kertoisit, mitä olet kuullut ja onko hän kuullut sellaisesta. Isä voi kysyä tyttäreltään.  Tai sopikaa miten teette. 

Sen jälkeen tilanne kannattaa selvittää sisarellesi, jonka pitäisi erota nykyisestä kumppanistaan ja mennä hoitoon alkoholiongelmansa takia. 

Täällä on loistavaa neuvoja. Not!

Älä nyt vaan sotke tyttären isää, muuta sukua tai kaupankassaa tähän. Siitä tulee vaan tyttären mustamaalaamista ja isoja välirikkoja. Mutta myönnän, ettei minusta ole vertaistueksi wt porukoille. Jatkakaa.

Vierailija
110/157 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoisitko tähän 14.08 vietiin, Ap

En todellakaan kysy sisaren mieheltä mitään itse. En halua joutua itse tämän väkivallan uhriksi jos suuttuu. Suuttui jo sisarelleni, kun hän kysyi asiasta suoraan. Itsehän olen kallistunut sille linjalle, että sisar on saattanut keksiä kaiken myös omasta päästään, kun alkoholin kanssa tätä ongelmaa tosiaan on. Sisaren ex miestä, en myöskään haluaisi sekoittaa tähän soppaan. 

Mietin, että juttelisin sisaren tyttären kanssa itse, että äitinsä on jutellut tällaisia asioita, että mitä mieltä hän on syytöksistä, mutta jälleen kerran, toivoisin vain, ettei minun tarvitsisi sekaantua. 

Ja tosaan tällä uudella kumppanilla ja sisarellani ei ole yhteisiä lapsia. 

Vierailija
111/157 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys: No millaisen diagnoosin antaisit väkivaltaiselle miehelle?

Vastaus: hän on väkivaltainen.

Ei kaikki p4skakäytös ole narsismia

No jos tällainen mies manipuloi ja rakkauspommittaa aina kuristamisen jälkeen, niin mihin tämä sitten sopii? 

Vierailija
112/157 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaisi lukea kommentit tarkemmin ennen kuin vastaa. 

Vierailija
113/157 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä uskon sinua, ap. Miehistä on moneksi. Ehkä juuri sellainen mies yrittää mollata sinua tässä keskustelussa nimittämällä sinua provoilijaksi ym. Jos omatunto vaivaa ...

Vierailija
114/157 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa itsekäs äiti, kun ei halua jakaa noin ihanaa hakkaavaa narsistimiestä tyttärensä kanssa.

Kysyn vakavasti ap, kun siskosi itkee ja panikoi, johtuuko se siitä, ettei hän halua menettää miestä? Vai pelkääkö tyttärensä puolesta, ettei tytär tule hakatuksi?

Mieti tätä vakavasti ap. Ettei sun sisko vaan olis se narsisti?

Vierailija
115/157 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa itsekäs äiti, kun ei halua jakaa noin ihanaa hakkaavaa narsistimiestä tyttärensä kanssa.

Kysyn vakavasti ap, kun siskosi itkee ja panikoi, johtuuko se siitä, ettei hän halua menettää miestä? Vai pelkääkö tyttärensä puolesta, ettei tytär tule hakatuksi?

Mieti tätä vakavasti ap. Ettei sun sisko vaan olis se narsisti?

Luitko ollenkaan ainoatakaan vastaustani tästä ketjusta? Itsekö vain coolisti menisit eteenpäin, vuodattamatta ainoatakaan kyyneltä jos tällaista kuulisit lapsesi kaverilta, ja näkisit viestejä, jotka ei sinun silmillesi kuuluisi? Edelleenkin siis, tämähän voi olla sisareni mielikuvituksen tuotetta, mutta miehen väkivaltaisuudesta on todisteita. Se miksi sisareni ei lähde, niin hän on sata varmasti läheisriippuvainen, ja päihteet eivät todellakaan häntä auta yhtään. En tiedä mitä muuta enää sanoa tähän. 

Vierailija
116/157 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä työnnä nokkaasi muiden asioihin. Antaa niiden nussia, jos kerran haluavat.

Vierailija
117/157 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsisitkö myös sinä testaamaan sisaresi miestä? Ehkä hänellä on iso.

Kylläpä täällä on v**tumaisia kommentteja tv. eri

Vierailija
118/157 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyselet täällä neuvoja, kun et tarvitse niitä. 

Et haluaisi itse sotkeentua sisaresi asiaan, mutta pyydät täältä neuvoja. Ihmiset tietenkin yrittävät neuvoa. Sinä et kuitenkaan tarvitse neuvoja. 

Vierailija
119/157 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kyselet täällä neuvoja, kun et tarvitse niitä. 

Et haluaisi itse sotkeentua sisaresi asiaan, mutta pyydät täältä neuvoja. Ihmiset tietenkin yrittävät neuvoa. Sinä et kuitenkaan tarvitse neuvoja. 

No pääsiäisreseptejäkö täällä on vain sallittua jakaa? 

Vierailija
120/157 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä työnnä nokkaasi muiden asioihin. Antaa niiden nussia, jos kerran haluavat.

Samaa mieltä. Miksi hämmentää tunkiota, haisee vain enemmän?