Sisareni miehellä suhde sisareni tyttäreen…?
Otan riskin ja kirjoitan tällekin puolelle tämän, sillä en tiedä miten auttaa sisartani. Hän siis kertoi tämän minulle, että tyttären ystävät tästä vihjailleet ja miehellä liiankin tiheään työreissuja tänne tyttären kaupunkiin. Myös nähnyt vilaukselta heidän viestitelleet toisilleen. Sisarellani on alkoholin kanssa ongelmia, ja mies syytti sisartani hulluksi alkkikseksi, kun tämä kysyi asiasta suoraan. Mitä tekisitte? En haluaisi uskoa siskon tyttären olevan näin sairas päästään, mutta tästä miehestä voisin uskoa mitä vain, sillä tämä on mm. väkivaltainen sisartani kohtaan.
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mies on sairas manipuloija, sisko alkoholisti ilman elämän hallintaa, siskontyttö huonon lapsuuden särkemä. No mitäpä jos lakkaat ensinnä sen siskontytön haukkumisen sairaaksi, vaikuttaa olevan tässä kaikessa se helpoin uhri narsistille.
Siis mistä keksit, että tyttärellä ollut huono lapsuus? Tämähän tuli ihan sinun suustasi. Kuten jo kerroin, että tytär oli jo 19 uuden miehen tullessa kuvioihin ja hän asunut opiskeluiden vuoksi jo tuolloin ihan eri kaupungissa.
No ero perheen lapsi ja alkoholisti äiti, kertoo jo aika paljon. Molemmat edellä mainituista aiheuttaa lapselle turvattomuutta, ahdistusta, pelkoa, varuillaan olon tarvetta, syyllisyyden tunteita, luottamuspulaa, heikentynyttä itsetuntoa jne. 19 on aikuinen, mutta ei todellakaan välttämättä henkisesti kypsä. Mistähän asti mies on häntä groomannut?
Ei herranen aika. Sanoin jo pariin otteeseen, että tytär on asunut erillään kun uusi mies astunut kuvioihin. Tytär asunut eri kaupungissa lisäksi. Asui biologisen isänsä kanssa ennen muuttoa, koska isänsä jäi eron jälkeen asumaan lapsuuden kotiin, jonne myös tytär halusi jäädä.
Ikään kuin itsenäisesti asuvalla ei voisi olla turvattoman lapsuuden jättämiä jälkiä. Miten hän on äitinsä mieheen tutustunut, eikö ole tytär käynyt kertaakaan äitin luona miehen ollessa paikalla omilleen muutettuaan?
No en ole väittänytkään etteikö voisi olla turvattomuuden tunnetta jne. Mutta yrittäkää nyt hyvät ihmiset ymmärtää, että minuakin stressaa tämä asia, ja jonnekin oli pakko asiasta avautua. Sisareni nyt koko ajan asiaa minullekin kovasti yrittää vakuutella, että kyllä asia näin on, vaikka en ole mitään varsinaisia todisteita edes nähnyt.
Johan sinä aloituksessa väitit nähneesi "vilauksella" miehen ja tyttären viestittelyä. Koita olla johdonmukainen niin saadaan kunnon draamat tulille. 👍
Enhän väittänyt, vaan sisareni väitti nähneensä ne viestit? Miksi tällä palstalla on niin paljon lukutaidottomia?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset voivat olla kaikella tapaa sairaita. Isäpuolen ja äidin (siskosi) välit ovat viilentyneet. Isäpuoli on odottanut, milloin tytär on tarpeeksi kypsä, jotta voi "iskeä" hänet. Sitten äiti (siskosi) on tullut päihderiippuvaiseksi. Jos kerran toisiltakin tulee viestiä, että tyttärellä ja isäpuolella olisi jonkinlainen suhde, niin se on vahva viesti. Tässä voi käydä vielä niinkin, että tytär alkaa odottamaan lasta isäpuolelleen. Sekään ei olisi tavatonta. Siskosi joutuu miettimään, pystyykö hän antamaan anteeksi tyttärelleen ja ex-miehelle. Usein narsistiset miehet toimivat juuri noin, että alkavat haukkumaan toisia. Teet oikein, että tuet siskoasi. Tyttärelle voi viestittää, että tyttären suhdekuvio isäpuoleen ei ole terve. Siihen ei voi kukaan tosin puuttua, kun on kyse aikuisista ihmisistä. Haastava tilanne. Kaikista tyhmintä on alkaa riitelemään. Ensisijaisesti siskosi tulisi huolehtia nyt omasta terveydestään.
"Tyttärelle voi viestittää, että tyttären suhdekuvio isäpuoleen ei ole terve"
Entä jos väite on vaan kännipsykoosin tuotetta? Toivottavasti ap ei noudata näin pöljää neuvoa. Mutta toki voi vaikka soittaa ja kertoa, että äiti puhuu pehmoisia. Tytär sitten päättää itse, ryhtyykö oikomaan äitinsä harhoja
Pillunhimoissaan sitä nussii vaikka anoppiaan.
Et ei siin..
Vierailija kirjoitti:
Sanooko joku siskoa sisareksi? Onko tupakka sitten "savuke"?
Sanoo, todennäköisesti. Mindblowing, I know.
Vierailija kirjoitti:
"mies syytti sisartani hulluksi alkkikseksi, kun tämä kysyi asiasta suoraan... sillä tämä on mm. väkivaltainen sisartani kohtaan."
Ja nyt siskosi pelkää menettävnsä tämän ihanan miehensä tyttärelleen?
No, faktahan on, että liki viisikymppinen mies jättää ikäisensä juopottelevan naisen, jos saa puolta nuorempaa p1llua.
Odotelkaa rauhassa.
Luepas kuule ihan rauhassa narsistin uhrien tarinoita, niin ehkä ymmärrät paremmin ettei tällaisista suhteista niin vaan häivytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mies on sairas manipuloija, sisko alkoholisti ilman elämän hallintaa, siskontyttö huonon lapsuuden särkemä. No mitäpä jos lakkaat ensinnä sen siskontytön haukkumisen sairaaksi, vaikuttaa olevan tässä kaikessa se helpoin uhri narsistille.
Siis mistä keksit, että tyttärellä ollut huono lapsuus? Tämähän tuli ihan sinun suustasi. Kuten jo kerroin, että tytär oli jo 19 uuden miehen tullessa kuvioihin ja hän asunut opiskeluiden vuoksi jo tuolloin ihan eri kaupungissa.
No ero perheen lapsi ja alkoholisti äiti, kertoo jo aika paljon. Molemmat edellä mainituista aiheuttaa lapselle turvattomuutta, ahdistusta, pelkoa, varuillaan olon tarvetta, syyllisyyden tunteita, luottamuspulaa, heikentynyttä itsetuntoa jne. 19 on aikuinen, mutta ei todellakaan välttämättä henkisesti kypsä. Mistähän asti mies on häntä groomannut?
jep, 19 v aika lapsi usein vielä.
Vierailija kirjoitti:
Pääsisitkö myös sinä testaamaan sisaresi miestä? Ehkä hänellä on iso.
Sillä saattaa olla varallisuutta, kun tytärkin havittelee ja äiti pitää hysteerisesti kiinni.
Mäkin voisin ottaa siivun tosta upeasta miehestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäileekö siskosi suhdetta vai onko todisteita?
Voi olla juoppohullun vainoharhoja.
No tätä myös itse epäilen, että onko nämä vain harhoja, vai voisiko tässä olla perää. Mutta tosiaan, jos kerta sisaren tytön kaveritkin tästä asiasta ovat vihjailleet ja mies jäänyt kiinni viestittelystä, niin en oikein tiedä mitä ajatella tästä. Pitäisi nähdä ne viestit, mutta enhän minä kenenkään puhelinta ala pyytää. En myöskään uskalla sisaren tyttäreltä tätä itse kysyä, sillä en haluaisi välien menevän, kun ei minulla ole todisteita.
Mitä tekisit, jos tytär myöntäisi suhteen?
Miten voisit auttaa siskoasi?
Miksi ylipäätään puutut näin innokkaasti siskosi elämään?
Et voi tehdä mitään, vaikka juttu olisi totta. Siskosi on tehtävä omat ratkaisunsa.
En yleensä puutukaan. Mutta hän soitti minulle eilen hysteerisesti itkien ja kertoi tämän minulle. En tosiaankaan tiedä mitä minun pitäisi tehdä. Minun käy sääliksi sisartani oli asia totta tai ei. Hän tarvitsee kipeästi apua, oli asian laita mikä hyvänsä.
Sisaresi suurin ongelma on väkivaltainen narsitinen mies ja jo vuosia ollut alkoholiongelmansa. Näihin pohjasyihin hän tarvitsisi apua.
Jos huhutussa suhteessa on mitään perää, niin tytär myös tarvisi tietoa narsismista, narsistin toimintatavoita, manipuloinnista, henkisestä väkivallasta, että ymmärtäisi pysyä tuosta miehestä kaukana.
Tämä on ilmeisesti joku wt-seurue? Mitä jos rakkaalla isäpuolella ja tyttärellä on jotain bisneksiä ja niiden tiimoilta viestittelevät ja tapaavat?
Sinun sijassasi kysyisin ehkä siltä sisaresi tyttäreltä ihan suoraan, mistä tällaiset huhut ovat mahtaneet saada alkunsa. Tuohan on nyt kuulopuheita. Hänellä on todennäköisesti jokin syy pitää yhteyttä sisaresi mieheen, jos viestittelevät.
Olen pahoillani, en tiedä miten lohduttaa tai kuinka muutenkaan ratkaista tilannetta. On outo kuvio kerrassaan. Pahoillani osaltasi olen, että olet joutunut mukaan tähän Ap.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ilmeisesti joku wt-seurue? Mitä jos rakkaalla isäpuolella ja tyttärellä on jotain bisneksiä ja niiden tiimoilta viestittelevät ja tapaavat?
Toimittaa h ö p öheinää opiskelijabileisiin?
Spekua vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tätä myös itse epäilen, että onko nämä vain harhoja, vai voisiko tässä olla perää. Mutta tosiaan, jos kerta sisaren tytön kaveritkin tästä asiasta ovat vihjailleet ja mies jäänyt kiinni viestittelystä, niin en oikein tiedä mitä ajatella tästä. Pitäisi nähdä ne viestit, mutta enhän minä kenenkään puhelinta ala pyytää. En myöskään uskalla sisaren tyttäreltä tätä itse kysyä, sillä en haluaisi välien menevän, kun ei minulla ole todisteita.
Et voi tehdä mitään, vaikka juttu olisi totta. Siskosi on tehtävä omat ratkaisunsa.
En yleensä puutukaan. Mutta hän soitti minulle eilen hysteerisesti itkien ja kertoi tämän minulle. En tosiaankaan tiedä mitä minun pitäisi tehdä. Minun käy sääliksi sisartani oli asia totta tai ei. Hän tarvitsee kipeästi apua, oli asian laita mikä hyvänsä.
Sisaresi suurin ongelma on väkivaltainen narsitinen mies ja jo vuosia ollut alkoholiongelmansa. Näihin pohjasyihin hän tarvitsisi apua.
Jos huhutussa suhteessa on mitään perää, niin tytär myös tarvisi tietoa narsismista, narsistin toimintatavoita, manipuloinnista, henkisestä väkivallasta, että ymmärtäisi pysyä tuosta miehestä kaukana.
Toi narsismidiagnoosi on vaan apn ja hänen juopposiskonsa antama kotikutoinen diagnoosi. Kaikki ex-miehet on nykyään narsisteja.
Ainoa fakta meillä on se että sisko on alkoholisti. Suhde ja narsismi on vain hysteeristä syyttelyä ja spekulaatiota
Vierailija kirjoitti:
Pillunhimoissaan sitä nussii vaikka anoppiaan.
Et ei siin..
Jeps. Koraanissa on oikein kielletty että ethän sitten siitä omaa tytärtäsi tai tyttärentytärtäsi... Miehen luonto on miehen luonto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi narsismidiagnoosi on vaan apn ja hänen juopposiskonsa antama kotikutoinen diagnoosi. Kaikki ex-miehet on nykyään narsisteja.
Suurin osa miehistä on narsisteja. Eivät he mieti mitä antavat naiselle vaan mitä haluavat naiselta. Tämä on täysin narsistinen ajattelutapa.
Vierailija kirjoitti:
Sinun sijassasi kysyisin ehkä siltä sisaresi tyttäreltä ihan suoraan, mistä tällaiset huhut ovat mahtaneet saada alkunsa. Tuohan on nyt kuulopuheita. Hänellä on todennäköisesti jokin syy pitää yhteyttä sisaresi mieheen, jos viestittelevät.
Olen pahoillani, en tiedä miten lohduttaa tai kuinka muutenkaan ratkaista tilannetta. On outo kuvio kerrassaan. Pahoillani osaltasi olen, että olet joutunut mukaan tähän Ap.
Kiitos asiallisesta kommentista. Tätä tässä nyt käyn itseni kanssa läpi, että uskallanko kysyä sisaren tyttäreltä asiaa, ja miten asian esitän etten tulisi tukeneeksi minkäänlaista draamaa. Ahdistava koko kuvio. Tiedän, että myös sisareni tarvitsisi tukea alkoholiongelmaansa, mutta olemme jo koko perhe hänelle tästä yrittäneet puhua tuloksetta. En tietenkään halua syytellä sisaren tytärtäkään milläänlailla, mutta jotenkin ahdistaa kun en tiedä mihin uskoa enää itsekään.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa fakta meillä on se että sisko on alkoholisti. Suhde ja narsismi on vain hysteeristä syyttelyä ja spekulaatiota
No millaisen diagnoosin sitten itse antaisit väkivaltaiselle miehelle? Tätä asiaa on ollut todistamassa myös muita ihmisiä, mutta sisar palasi tämän manipuloijan luo takaisin, kun tämä lupasi muuttua ja leperteli tälle tarpeeksi.
Mielestäni ei ole kyseessä isäpuoli, vaan äidin kumppani, koska äiti on alkanut suhteeseen tämän miehen kanssa vasta tyttärensä täysi-ikäisyyden jälkeen.
Tytär on asunut vanhempiensa eron jälkeen biologisen isänsä luona. Biologinen isä on hänen isänsä, isäpuolta ei ole.
Eihän näillä äidillä ja äidin kumppanilla ole edes yhtään yhteistä ala-ikäistä lasta. Ilmeisestikään.
Kyseessä voi olla äidin alkoholistin höpinät ja luulot, tai hän on uskonut jotain valheita mitä kumppani on kertonut ja pitänyt niitä totena ja järkyttynyt niistä. Kumppani on voinut kertoa kiinnostuksestaan sisaren tyttäreen tai valehdella suhteesta ja levitellä niitä juttuja. Jos hän on narsisti.
Kysyisin asiasta ensin sisaresi ex-mieheltä, joka on tyttären isä. Kertoisit, mitä olet kuullut ja onko hän kuullut sellaisesta. Isä voi kysyä tyttäreltään. Tai sopikaa miten teette.
Sen jälkeen tilanne kannattaa selvittää sisarellesi, jonka pitäisi erota nykyisestä kumppanistaan ja mennä hoitoon alkoholiongelmansa takia.
Aiheesta voi avautua myös tällä palstalla. Annamme mielellämme palautetta ongelmiin. Kuva oli kiva yllätys tyttärestä ja miehestä.