Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä mun syömisistä tältä päivältä:

Vierailija
07.05.2007 |

- aamulla 2 Kunto-näkkäriä, 2 viipaletta 17% Oltermannia, lasi rasvatonta maitoa

- päivällä 4 dl vihersalaattia, ruisleipä+margariini + lasi mehua

- illalla 2 perunaa, 3dl jauhelihakastiketta, tomaatti, banaani, lasi rasvatonta maitoa

- iltapalaksi 2 vohvelia+20%kermavaahtoa+mansikkahilloa + lasi rasvatonta maitoa

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen viestiketjun lukemista eteenpäin kuvittelin tämän olevan esimerkkipäivä laihduttajan syömisestä, joka ainoastaan illan vohveleita lukuunottamatta on liian niukkaa. Olen itse pudottanut painoa nyt vuoden ajan, pudotus tällä hetkellä -32 kg, joten tiedän, mistä puhun ja olen funtsinut näitä asioita.

Ensimmäinen asia: aamiaisesi on aivan liian niukka. Syö aamulla paremmin, kuten muutkin ovat ehdottaneet. Puuro on ok, mutta jos haluat enemmän energiaa, sitä on esimerkiksi myslissä. Näkkileivän sijaan ihan kunnon leipää, esim. täysjyväruisleipää, ja siihen päälle levitettä (hyviä kasvirasvoja sisältävän levitteen pois jättäminen on ihan turhaa, jos ei kerran halua laihtua).

Toiseksi: syö oikea lounas. Kenelle tahansa on huono juttu painottaa " oikea" syöminen noin selkeästi iltaan. Aamianen ja lounas ovat tärkeitä. Voihan se lounas olla keittokin leipineen ja salaatteineen, jos kaksi täyttä ateriaa tuntuu mahdottomalta ja haluat syödä ison päivällisen. Lämmin lounas kuitenkin. Hedelmiä ja vihanneksia myös runsaasti, kuten on jo täällä puhuttu.

Niille, jotka hermostuvat esim. lämpimien aterioiden painottamisesta, " ettei se noin ole, vaikka aina väitetään" , totean, että kyllä se vaan on. Oman ruokavalioni kanssa helvetinmoisen työn tehneenä olen hämmästynyt huomatessani, miten hyvä ja tasapainoinen olo seuraa perinteisestä aamiainen-lounas-hedelmävälipala-päivällinen-iltapala -rytmistä. Verensokeri pysyy tasaisena, elimistö oppii tunnistamaan nälän ja kylläisyyden ja kertomaan itse, mitä tarvitsee. :)

Vierailija
2/12 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

- aamulla 2 Kunto-näkkäriä, 2 viipaletta 17% Oltermannia, lasi rasvatonta maitoa

- päivällä 4 dl vihersalaattia, ruisleipä+margariini + lasi mehua

- illalla 2 perunaa, 3dl jauhelihakastiketta, tomaatti, banaani, lasi rasvatonta maitoa

- iltapalaksi 2 vohvelia+20%kermavaahtoa+mansikkahilloa + lasi rasvatonta maitoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän siis energiaa päivässä? Hmm,pitäisi lisätä jotenkin, mutta työpäivinä en ehdi syödä kunnolla. Toisaalta sitten iltaisin se kostautuu just herkkujen himolla...

ap

Vierailija
4/12 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kevytjuusto normaaliin, käytä ruuanvalmistuksessa voita ja kermaa. Vihersalaattiin vaikka fetaa mukaan.

Vierailija
5/12 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvoja pitää lääkärin mukaan välttää.

Vierailija
6/12 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolesteroli korkea.

Vierailija
7/12 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen luikku, olen perinyt isältä taipumuksen korkeisiin kolesteroleihin. Välttelen kovaa rasvaa, sillä KOL on yleensä yli 5 ja LDL 3.5.

ap

Vierailija
8/12 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tarvetta olisi (mm. ovulaation turvaamiseksi), mutta on yllättävän vaikea saada painoa ylös, kun kovia rasvoja pitää välttää. Vinkkejä?

Vierailija
9/12 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

illalla niin kova nälkä, etten jaksanut alkaa veivaamaan mitään salaattia.

ap

Vierailija
10/12 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran syöt ku joku anorektinen hiiri.

kunnon ruokaa noitten salaattien rinnalle, rasvattomat pois, leivälläkin voi käyttää vaikka jouksevaa kasvisöljyvalmistetta joka maistuu ihan voille, mutta on terveellisempää ja siksi voi laittaa reilusti. aamupalalla ihan kunnon murot, puurot yms. kehiin.

Vierailija
11/12 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Se 164/49, joka ei liho, vaikka syö normaalisti (mutta välttää niitä kovia rasvoja)

Vierailija
12/12 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda ihan ensin salaattiateria lämpimään ruokaan.