Neljännelle nimimietintää :)
Talvivauvaa odotellaan. Sisarukset Teemu Valtteri, Veera Eveliina ja Reeta Helena.
Ihan vahingossa kaksi ensimmäistä saivat nimen, että molemmilla on ee-nimessä niinpä kolmannellekin se sitten laitettiin eli sisaruksilla on kaikille toinen ja kolmas kirjain e.
Neljännelle pitäisi etsiä nimi samaan sarjaan, vaihtoehtoja tuntuu vaan olevan vähän (toisaalta hyväkin...). Itsellä tulee mieleen Leena, Meeri, Veeti, Leevi. Veetistä tykkään mutta tutuissa on jo kaksi nimen kantajaa.
Olisiko ideoita? Kaikki ehdotukset otan innolla vastaan :)
Kommentit (12)
Tässä lisää nimiä, joissa ee (2.-3. kirjain). Monet teidän sarjaanne varmastikin liian erikoisia, mutta listaanpa niitäkin tähän:
Feeti
Jeeli
Neemo
Peeka, Peetro, Peetu
Reemi, (Reeti, Reetu > liian lähellä siskon nimeä)
Seemi, Seeti, Seetri
Veeni, Veerne, Veetrik, Veetrikki
Beeda
Geela
Jeena
Leeni, Leenia, Leenu
Meelia, Meena, Meera
Needa, Neela, Neelia, Neena, Neeta
Peeta, Peetra
Seela, Seelia, Seena, Seera
Teela
Eevi
Leeni
Seela
Neemo
Peeka
Peetu
Seemi
Seeti
Eemi / Eemil
Eeli / Eelis
nämä nimet sopisi minusta tosi hyvin sarjaan!!
Eevert
Veetu
Feetu
Tytölle:
Leenu / Leeni
Leenia
Eevia
Deelia
Minustakin Ee-kirjaimilla alkava nimi sopisi hyvin sarjaan, joten niitäkin kannattaa katsoa.
Eerika
Eerik
Eerikki
Eemeli
Eeva saa täältä toisen äänen!
Pojalle voisi sopia u-loppuinen nimi isonveljen mukaan, esim. Peetu. Muita pitkällä e:llä on esim. Eeli tai Eeti. Tyttölle Eevi tai Leeni. Tuo Meeri on myös ihana.
Leeni,mutta onko liian erityylinen teidän muiden lastennen nimien joukkoon?
Leevi tuli mulle pojan nimeksi ensimmäisenä mieleen, tykkään. :)
Muita:
Eerika
Eevi / Eeva
Leeni
Meea
Neela
Reea
Eeli / Eelis
Eemeli
Eemil
Eetu
Peetu
Pojalle ehdottaisin EEMELI tai EEMIL
Tytolle esim.
Tarleena, Marleena, Maleena, Magdaleena, eli pitaisin kiinni pitkasta ee:sta
Teemu ja Eemeli olisi oiva poikakaksikko, Reetan pariksi taas sopisi mielestani Tarleena tai Marleena.
iida
Osa ehdotuksista on liian erikoisia meidän makuun ja mutta oikein hyviä vaihtoehtoja on monta. Kiitos kovasti kaikille miettijöille. Eeva on kaunis nimi mutta anoppi ja yksi hyvä tuttava on Eevoja joten se ei käy, Peetu on ystäväni lapsi joten sekin karsiutuu...
Nimet jotka ainakin nyt miellyttää: Neela, Leenu, Veetu, Tarleena ja Eemeli
Leenistä minulle tulee väkisellä mieleen se laulu... "oliko se Leenin... ja lalalaa" ja Seelasta näyttelijä Seela Sella. Hitsi kun on hankalaa. Niin ja minä tykkään kovasti ihan perinteisestä Leenasta mutta kun siitäkin tulee heti mieleen Leena lettipää ;) huoh.
Onneksi on vielä aikaa miettiä nimeä. Laitan listan talteen ja palaan parin kuukauden päästä uudelleen asiaan, jospa ne nimet olisi kypsyneet mielessä siihen saakka.
Kauniit nimet teidän lapsilla!
Teemu Valtterin, Veera Eveliinan ja Reeta Helenan sisarukselle _minusta_ Leenu ja Veetu on turhan erikoisia, lempinimenoloisia. Neela olis tosi ikäkautensa nimi, kovasti (liiankin?) suosittu tällä hetkellä.
Minusta tytölle se Leena olis ylivoimaisesti paras, jos ihanan suloiset Eeva, Meeri ja Eerika eivät käy? Ja sitten Leenalle toiseen nimeen r-kirjain, niin kaikilla on joko ekassa tai tokassa nimessä :o)
Pojalle ihan huippu olis Eero! Eemeli on minusta aika "samankuuloinen" kuin Teemu?
(Ja Veetusta pakko sanoa, sori, että itse käytän sanaa v*ttu sanan sijaan :-o Joku asia voi vaikkapa "jurppia veetusti" Joten en ikimaailmassa voisi antaa sitä nimeä pojalleni!!)
Leena Erika ja Eero Ilmari? Olis tyylillisesti minun suosikkini teidän perheeseen :o) Onnea odotukseen!
mulle kanssa tuli mieleen siitä veetusta sama kuin abacolla.. että voihan veetu..
tai että joku asia veetuttaa..
täällä päin sitä sanontaa käyttää valitettavasti mun lisäksi muutkin..
Leena olis kyllä kiva tuohon teidän sarjaan. mulla ei tuu mieleen lettipää =)
Teemu, Veera, Reeta ja ...
Leena, Meeri, Veeti, Leevi (kaikki minusta hyviä nimiä, eritysesti pidän Meeristä. Veeti ja Leevi kovin yleisiä nykyjään...) sekä
Neela
Seera
Keesia
(Eeva?)
Leea / Meea / Teea / Seea / Neea
Peetu
(Eetu ja Eero?)
kylläpäs onkin hankala keksiä... toivottavasti löydätte etsimänne!
Tiina :)