Miksi erosit kirkosta ?
Minua tympi verotus ja en ikinä ollut kelpaava seurakuntanuori. Nehän. Haluaa semmoista sosiaalisia ja laulutaitoisia ja hyviä esiintymään ja teeskentelemään
Kommentit (84)
Jotta tekisin vaikutuksen erääseen naiseen. Ei auttanut.
Riparikokemukseni oli hirveä. Ei ole uskoa miesten keksimiin uskontoihin, joissa naisen paikka on huono. Minut on kastettu vauvana ja yritetty alistaa uskonnon sisältämien ohjeiden noudattajaksi vastoin tahtoani. En halunut lapsilleni samoja kärsimyksiä, kuin itse jouduin kokemaan. Oli ihanaa vapautua kirkon kahleista.
Kirkosta eroaminen oli yksi parhaimmista päätöksistäni. Minulla on korkea moraali enkä esimerkiksi riko kymmentä käskyä vastaan, vaikka uskoa ei olekaan.
Erosin yli neljäkymmentä vuotta sitten enkä todellakaan kadu sitä. Suosittelen sitä kaikille, jotka haluavat ajatella omilla aivoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Kirkon epäkohdonmukaisuuden vuoksi samaa sukupuolta olevien avioliittoasiassa. Ollaan joko vastaan tai ei. Lisäksi erääseen l:llä alkavaan herätysliikkeeseen kuuluvien suosiminen esim. kesätyöpaikoissa jne. Liikkeeseen kuuluva kirkkoherra on niin mukavaa miestä, uutta yhdistyksellä puhuessa tulee se, mitä hän oikeasti uskoo.
Luterilainen kirkko yrittää olla kaikille kaikkea. Siinä raamatun tosiasiallinen sisältö silloin katoaa. Hyvän mielen kahvikerhoja on muitakin.
Siksi herännäisyys on nousussa.
En ole koskaan kuulunut. Mutta mies erosi kun homot pääsivät rynnimään kirkkovihkimiseen.
En halua maksaa kirkollisveroa. Enkä usko jumalaan. En myöskään tykännyt siitä, että pikkulapsesta lähtien pakotetaan kuulumaan kirkkoon ja käymään rippikoulut. Kun pitää olla samanlainen kun kaikki muutkin -tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkon epäkohdonmukaisuuden vuoksi samaa sukupuolta olevien avioliittoasiassa. Ollaan joko vastaan tai ei. Lisäksi erääseen l:llä alkavaan herätysliikkeeseen kuuluvien suosiminen esim. kesätyöpaikoissa jne. Liikkeeseen kuuluva kirkkoherra on niin mukavaa miestä, uutta yhdistyksellä puhuessa tulee se, mitä hän oikeasti uskoo.
Luterilainen kirkko yrittää olla kaikille kaikkea. Siinä raamatun tosiasiallinen sisältö silloin katoaa. Hyvän mielen kahvikerhoja on muitakin.
Juu, erityisesti ihmetyttää nykyisten luterilaisten kirkonmiesten sympatia islamia kohtaan. MIKSI ?
Tiede, science, ei puolla jumalan tai jumalien olemassaoloa. Siksi. Toki kirkollisveroista säästyvät eurotkin vaikuttivat.
Meidän paikkakunnallamme on käyty vuosia tappelua homeisen kirkon korjaamisesta, seurakunnassa paljon toimijoita, joille on tärkeämpää homeinen rötistkö, jolle ei ole käyttäjiä, kuin hyvän tekeminen seurakuntalaisille. Lisäksi työpiiri on huhujen mukaan sellainen, että suuri osa esim. papeista on päättänyt häipyä. En halua olla rahoittamassa tällaista toimintaa.
Ennen tieteellistä tietoa oli tavallaan ymmärretävääkin etsiä vastauksia uskonnoista ja filosofioista. Nyt se on pelkkää ajanhukkaa. Tieto voittaa 100-0.
Kai Jumalaan voi uskoa ilman jäätävää organisaatiotakin?
Akuutti syy oli siinä että minut pakotettiin armeijaan ja siihen aikaan siellä välttyi kaikesta uskonnollisesta hömpästä kun ei ollut minkään taikauskon jäsen. Sitten työelämässä huomasin että minulle jäi käteen noin 1400 eur enemmän joka vuosi kuin taikauskoveroa maksaville kollegoilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, erityisesti ihmetyttää nykyisten luterilaisten kirkonmiesten sympatia islamia kohtaan. MIKSI ?
En todella tiedä, mutta haluaisin tietää, MIKSI?
Yleisesti, niin mikään muu "hiippakunta" ei toimi näin.
Tämän takia itse erosin kirkosta, vaikken mitenkään erityisen uskonnollinen olekaan. En pidä ei-loogisesta sisällöttömyydestä.
Verotus, mutta onhan tuosta suomalaisesta kirkosta tullut aivan saastunut paska organisaatio.
Suojatyöpaikka sisäsiittoiselle porukalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2003 tajusin ettei uskosta ole hyötyä.
Kirkkoja en tarvitse.
Saatan tarvita ja olen tarvinnutkin, mutta maksan käytöstä tarvittaessa. En maksa etukäteen kauppaankaan varalta.
Minä en maksa, enkä tarvitse koskaan. Kuolla voi ilman kirkkoakin . Tuhkaus
Luterilaisen kirkon olisi pitänyt pitää pintansa eikä maallistua. Nyt se on jo myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Jopa on tämä uusi puhelin outo näpyteltävä...
Liitytkö takaisin jos otat entisen puhelimen käyttöön?
Pakkoliitos vauvana ja 9 vuoden, opetukseksi naamioitu pakollinen kulttimuotoinen aivopesu. Aavikon kansantarut eivät kiinnosta, aavikon kuviteltu hiekkajumala on heikko, narsistinen ja säälittävä otus. Kulttiin kuuluminen vain tavan vuoksi ei kiinnostanut.
Erosin kirkosta 2002 kun olin 19-vuotias. Mielestäni usko Jumalaan ei vaadi kirkkoon kuulumista. Toinen jutu oli kirkollisvero, jota en halunnut tuolloin maksaa.
Aion liittyä takaisin kirkkoon ja olen vierestä huomannut miten paljon oikeasti auttavat ihmisiä, oli uskossa tai ei.
Rahapula on se syy, uskoa voi ilman kirkkoakin.
Lehtisaaren tontticase.