Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi erosit kirkosta ?

Vierailija
05.04.2026 |

Minua tympi verotus ja en ikinä ollut kelpaava seurakuntanuori. Nehän. Haluaa semmoista sosiaalisia ja laulutaitoisia  ja hyviä esiintymään ja teeskentelemään 

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtisaaren tontticase.

Vierailija
22/84 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta tekisin vaikutuksen erääseen naiseen. Ei auttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riparikokemukseni oli hirveä. Ei ole uskoa miesten keksimiin uskontoihin, joissa naisen paikka on huono. Minut on kastettu vauvana ja yritetty alistaa uskonnon sisältämien ohjeiden noudattajaksi vastoin tahtoani. En halunut lapsilleni samoja kärsimyksiä, kuin itse jouduin kokemaan. Oli ihanaa vapautua kirkon kahleista. 
Kirkosta eroaminen oli yksi parhaimmista päätöksistäni. Minulla on korkea moraali enkä esimerkiksi riko kymmentä käskyä vastaan, vaikka uskoa ei olekaan.

Erosin yli neljäkymmentä vuotta sitten enkä todellakaan kadu sitä. Suosittelen sitä kaikille, jotka haluavat ajatella omilla aivoillaan.

Vierailija
24/84 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkon epäkohdonmukaisuuden vuoksi samaa sukupuolta olevien avioliittoasiassa. Ollaan joko vastaan tai ei. Lisäksi erääseen l:llä alkavaan herätysliikkeeseen kuuluvien suosiminen esim. kesätyöpaikoissa jne. Liikkeeseen kuuluva kirkkoherra on niin mukavaa miestä, uutta yhdistyksellä puhuessa tulee se, mitä hän oikeasti uskoo. 

Luterilainen kirkko yrittää olla kaikille kaikkea. Siinä raamatun tosiasiallinen sisältö silloin katoaa. Hyvän mielen kahvikerhoja on muitakin.

Siksi herännäisyys on nousussa.

Vierailija
25/84 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuulunut. Mutta mies erosi kun homot pääsivät rynnimään kirkkovihkimiseen. 

Vierailija
26/84 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua maksaa kirkollisveroa. Enkä usko jumalaan. En myöskään tykännyt siitä, että pikkulapsesta lähtien pakotetaan kuulumaan kirkkoon ja käymään rippikoulut. Kun pitää olla samanlainen kun kaikki muutkin -tyyliin. 

Vierailija
27/84 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkon epäkohdonmukaisuuden vuoksi samaa sukupuolta olevien avioliittoasiassa. Ollaan joko vastaan tai ei. Lisäksi erääseen l:llä alkavaan herätysliikkeeseen kuuluvien suosiminen esim. kesätyöpaikoissa jne. Liikkeeseen kuuluva kirkkoherra on niin mukavaa miestä, uutta yhdistyksellä puhuessa tulee se, mitä hän oikeasti uskoo. 

Luterilainen kirkko yrittää olla kaikille kaikkea. Siinä raamatun tosiasiallinen sisältö silloin katoaa. Hyvän mielen kahvikerhoja on muitakin.

Juu, erityisesti ihmetyttää nykyisten luterilaisten kirkonmiesten sympatia islamia kohtaan. MIKSI ?

Vierailija
28/84 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiede, science, ei puolla jumalan tai jumalien olemassaoloa. Siksi. Toki kirkollisveroista säästyvät eurotkin vaikuttivat.

Vierailija
29/84 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän paikkakunnallamme on käyty vuosia tappelua homeisen kirkon korjaamisesta, seurakunnassa paljon toimijoita, joille on tärkeämpää homeinen rötistkö, jolle ei ole käyttäjiä, kuin hyvän tekeminen seurakuntalaisille. Lisäksi työpiiri on huhujen mukaan sellainen, että suuri osa esim. papeista on päättänyt häipyä. En halua olla rahoittamassa tällaista toimintaa.

Vierailija
30/84 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tieteellistä tietoa oli tavallaan ymmärretävääkin etsiä vastauksia uskonnoista ja filosofioista. Nyt se on pelkkää ajanhukkaa. Tieto voittaa 100-0.

Vierailija
31/84 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai Jumalaan voi uskoa ilman jäätävää organisaatiotakin?

Vierailija
32/84 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuutti syy oli siinä että minut pakotettiin armeijaan ja siihen aikaan siellä  välttyi kaikesta uskonnollisesta hömpästä kun ei ollut minkään taikauskon jäsen. Sitten työelämässä huomasin että minulle jäi käteen noin 1400 eur enemmän joka vuosi kuin taikauskoveroa maksaville kollegoilleni.

Vierailija
33/84 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, erityisesti ihmetyttää nykyisten luterilaisten kirkonmiesten sympatia islamia kohtaan. MIKSI ?

En todella tiedä, mutta haluaisin tietää, MIKSI?

Yleisesti, niin mikään muu "hiippakunta" ei toimi näin. 

Tämän takia itse erosin kirkosta, vaikken mitenkään erityisen uskonnollinen olekaan. En pidä ei-loogisesta sisällöttömyydestä.

Vierailija
34/84 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotus, mutta onhan tuosta suomalaisesta kirkosta tullut aivan saastunut paska organisaatio.

Suojatyöpaikka sisäsiittoiselle porukalle.

Vierailija
35/84 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2003 tajusin ettei uskosta ole hyötyä.

Kirkkoja en tarvitse.

Saatan tarvita ja olen tarvinnutkin, mutta maksan käytöstä tarvittaessa.  En maksa etukäteen kauppaankaan varalta.

Minä en maksa, enkä tarvitse  koskaan.  Kuolla voi ilman kirkkoakin . Tuhkaus

Vierailija
36/84 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luterilaisen kirkon olisi pitänyt pitää pintansa eikä maallistua. Nyt se on jo myöhäistä.

Vierailija
37/84 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa on tämä uusi puhelin outo näpyteltävä...

Liitytkö takaisin jos otat entisen puhelimen käyttöön?

Vierailija
38/84 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoliitos vauvana ja 9 vuoden, opetukseksi naamioitu pakollinen kulttimuotoinen aivopesu. Aavikon kansantarut eivät kiinnosta, aavikon kuviteltu hiekkajumala on heikko, narsistinen ja säälittävä otus. Kulttiin kuuluminen vain tavan vuoksi ei kiinnostanut.

Vierailija
39/84 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin kirkosta 2002 kun olin 19-vuotias. Mielestäni usko Jumalaan ei vaadi kirkkoon kuulumista. Toinen jutu oli kirkollisvero, jota en halunnut tuolloin maksaa. 

Aion liittyä takaisin kirkkoon ja olen vierestä huomannut miten paljon oikeasti  auttavat ihmisiä, oli uskossa tai ei. 

Vierailija
40/84 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahapula on se syy, uskoa voi ilman kirkkoakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän