Ominaishaju muuttunut
Vaatteet, lakanat ym. haisee oudolle, vaikka ne olisi pesty 90 asteessa desinfiointiaineella ja etikalla.
Oma iho haisee vaikka käyn 2 x päivässä suihkussa, peseydyn hyvin ja olen vaihtanut rasvat ja saippuat jne.
Oma hengitys haisee myös. En kehtaa enää mennä minnekään enkä päästä ketään kylään, kun häpeän tätä hajua. Mistä tää voi johtua? Tarviiko tässä jo lääkäriin varata aikaa?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Ihme, jos pyykki ei raikastu 90c.
Voisko olla taloon laitettu märät villat seinään ja siel olis joku prosessi käynnissä. Ja ilmavuotojen takia haju pääsee asuntoon ja kontaminoi tekstiilit?
Pystyisitkö olla viikon poissa kotoa, uusilla vaatteilla? Jos haju loppuu, syy todnäk asunnossa. Jos jatkuu, niin sit kehossa jotain.
En halua pelotella, mut myös esim syöpä voi haista.
"Syöpä voi tuottaa tunnistettavan hajun, sillä metaboliset muutokset ja kasvainten aineenvaihduntatuotteet voivat muuttaa kehon eritteiden, kuten hien, hengityksen tai virtsan hajua. Hajun kuvailu on yksilöllistä, mutta se voi muistuttaa makeahkoa, pistävää, mädäntynyttä tai väljähtänyttä olutta muistuttavaa tuoksua. "
Olit valitettavasti oikeassa. Ensi viikolla aika Helsinkiin onkologille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla joku sairaus. Tai hiiva. Ja en tarkoita ns. "hiivasyndroomaa", vaan esimerkiksi suun limakalvolla tai ruokatorvessa olevaa hiivainfektiota.
Onko sinulla jotain iho-oireita tai suolisto-oireita? Väsymystä?
Ei oo iho-oireita. Mustelmia tulee helposti, jos koira esimerkiksi hyppää syliin niin reidet tai olkapäät mustelmilla. Koira painaa n. 8kg. En oo väsynyt, unettomuudesta oon kärsinyt reilu 10v ajan, niin itelle on normaalia nukkua 1-4h/yö tai valvoa useita vuorokausia. Suolisto-oireita ei ole, ulostan muutaman kerran vkossa, mut tämä johtuu opiaatista, joka on käytössä.
Maksaongelmat tuottaa mustelmia mm. Maksassa vikaa. Runsas alkoholinkäyttä puskee ihosta.
Hometalo- huoneisto myös tarttuu- oma aisti turtuu- muut huomaa. Home onkin vakava seikka- toki maksasairaudet.
Muuten tuo maksa- oletko käyttänyt pitkän ajan, ehkä ikäsi ajan -luontaistuotteita. Ne voivat ajansaatossa aiheuttaa maksasyöpää- sitä ihmettelee täysiraitis ihminen- mulla maksasyöpä.
Muutenkin syöpä ns haisee. Siinä vaihessa ja usein ei itse kohde edes haista-tiedä syövästään mitään- mutta koira aistii ja haistaa.
Tähän tarkoitukseen jopa syöpäkoiria.
Koirathan ja kissatkin aistii mm emäntänsä raskauden joka ilmenee käytösmuutoksena.
Olisi kiva kuulla Sinusta jatkossa- mitä selvisi. Mutta lupaa, että selvität. Lupathan?
Voisiko ongelma ollakin hajuaistissa eikä ominaishajussa? Että jos sun hajuaistissa on joku muutos jonka takia kaikki haisee erilaiselta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla joku sairaus. Tai hiiva. Ja en tarkoita ns. "hiivasyndroomaa", vaan esimerkiksi suun limakalvolla tai ruokatorvessa olevaa hiivainfektiota.
Ei oo iho-oireita. Mustelmia tulee helposti, jos koira esimerkiksi hyppää syliin niin reidet tai olkapäät mustelmilla. Koira painaa n. 8kg. En oo väsynyt, unettomuudesta oon kärsinyt reilu 10v ajan, niin itelle on normaalia nukkua 1-4h/yö tai valvoa useita vuorokausia. Suolisto-oireita ei ole, ulostan muutaman kerran vkossa, mut tämä johtuu opiaatista, joka on käytössä.
Maksa paskana.
Vähän fiksummin kommentti- eikö- jatkossa.
Niin maksaongelmia tulee myös ei alkoholia käyttämättömille. Mm Pippa L.
Luontaistuotteita runsasti käyttävät ovat riskiryhmä- Oletus terveellisestä elämästä ja käytetään jopa liioitellusti tai pitkäaikaiskäytössä erinäisiä luontaiskaupan tuotteita- ne vaikuttavat maksan hyvinvointii.
Nyt selvittämään asiaa.
Vanhan naisen tuoksu tulee ehkä noin viisikymppisille.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä itse huomaa muuta kuin virtsasta minkä haisee lähinnä miehiselle kissanpissalle.
Vierailija kirjoitti:
Ei se riipu sukupuolesta, vanhan miehen tuoksu on vielä pahempi, eikä lähde pesemällä.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko ongelma ollakin hajuaistissa eikä ominaishajussa? Että jos sun hajuaistissa on joku muutos jonka takia kaikki haisee erilaiselta?
Aivosyöpä vaikuttaa. Myös voimakkaat kipulääkkeet- ne myös näkökyvyn heikentymiseenkin ja tulee lukulaseille tarve. Makuaistiin vaikuttaa kovat kipulääkkeet.
Korona vie joiltakin makuaistia radikaalistikin- Selvitä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhan miehen tuoksu on usein ikäänkuin nahkakellonranneke jota ei puhdisteta, nahan,lian hien sekamelska, Vanhat mihet jopa jo juurikin 5v ylöspäin- myös metellimaista hajua.
Noin 50 v ylöspäin naisilla imelämpi ihon hjau ilmestyyja virtsa haisee imelälle tai kitkerän pistävälle, mutta selkeästi erilaiselle terveelläkin kuin nuorena.
Sitten tosi ikäihmisten virtsa haisee hyvin voimakkaalle.
En ole koskaan käyttänyt luontaistuotteita.
Absolutisti vuodesta 2016 lähtien. Kipulääkkeitä olen joutunut syömään 2011 vuodesta asti.
Asia selvisi jo, ultrassa ja RTG kuvissa löytyi kasvain, labrat näytti pahalta. Hoidot ja tutkimukset jatkuu syöpäklinikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaongelmat tuottaa mustelmia mm. Maksassa vikaa. Runsas alkoholinkäyttä puskee ihosta.
Hometalo- huoneisto myös tarttuu- oma aisti turtuu- muut huomaa. Home onkin vakava seikka- toki maksasairaudet.
Muuten tuo maksa- oletko käyttänyt pitkän ajan, ehkä ikäsi ajan -luontaistuotteita. Ne voivat ajansaatossa aiheuttaa maksasyöpää- sitä ihmettelee täysiraitis ihminen- mulla maksasyöpä.
Muutenkin syöpä ns haisee. Siinä vaihessa ja usein ei itse kohde edes haista-tiedä syövästään mitään- mutta koira aistii ja haistaa.
Tähän tarkoitukseen jopa syöpäkoiria.
Koirathan ja kissatkin aistii mm emäntänsä raskauden joka ilmenee käytösmuutoksena.
Olisi kiva kuulla Sinusta jatkossa- mitä selvisi. Mutta lupaa, että selvität. Lupathan?
Mulla on kipukoira ja sen käytöksestä aloin tätä asiaa alunperin ihmettelemään, hajun muutoksen huomasin itse joitakin vkoja takaperin.
AP
Viesti 42 aika onkologille, vieläkin jotkut kyselee tai ehdottaa syitä. Hä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos olet eristäytynyt hajusi vuoksi niin tilaa se lääkäriaika. Eihän tuollainen eristäytyminen ole normaalia.
Täytyy tiistaina soittaa ja mennä. Oon sairauseläkkeellä, niin siksikin kotona. Mut nyt en enää kehtaa käyttää taksia jne kun pelkään, että haisen ja haju jää heidän autoon.
Haisevia on paljon. Paljon pahemmin haisevia.
Varmista että saat kotimaisen lääkärin koska ulkomaalaiset vaikuttaa olevan ihan pihalla asioista. Menin vähän samanlaisten oireiden vuoksi lääkäriin jollekin muhamedille ja lopulta oli tutkimassa korviani vaikka happi ei meinaa kulkea ja hajuaisti toimii miten sattuu. Pikaisesti vilkaisi suuhun ja kuunteli keuhkoja ja asia oli ilmeisesti sillä taputeltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset haisee pahalle busseissa, marketeissa, kun ulkoa tullaan sisätiloihin hajut aktivoituu.
Tää haju alkoi yhtäkkiä. Pyykit haisee tosi pahalle, ja tuntuu ettei se haju lähde 90 pesujenkaan jälkeen. Ostin uuden pesutornin ku luulin, et johtuisi mun koneesta, mutta ei.
Suo anteeksi, mutta kun ihminen pysähtyy nuuhkimaan ihoaan ja pelkää haisevansa kauhealle, niin ensimmäiseksi tulee mieleen psyykkinen selitys. Olisi ehkä hyvä kysyä jonkun läheisen mielipide siitä miltä oikeasti haiset ennenkuin pilaat vaatteesi ja oman immuunisuojasi desinfioimalla itsesi ja ympäristösi.
Se on kyllä totta että musta pyykki saattaa hajahtaa aika pahalle kuivuessaan. Siihen taitaa auttaa lähinnä kuivatustilan tuuletus. Mikähään siinä on että muun värinen ei haise?
Jotkut koronarokotetut haisevat metalliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset haisee pahalle busseissa, marketeissa, kun ulkoa tullaan sisätiloihin hajut aktivoituu.
Tää haju alkoi yhtäkkiä. Pyykit haisee tosi pahalle, ja tuntuu ettei se haju lähde 90 pesujenkaan jälkeen. Ostin uuden pesutornin ku luulin, et johtuisi mun koneesta, mutta ei.
Suo anteeksi, mutta kun ihminen pysähtyy nuuhkimaan ihoaan ja pelkää haisevansa kauhealle, niin ensimmäiseksi tulee mieleen psyykkinen selitys. Olisi ehkä hyvä kysyä jonkun läheisen mielipide siitä miltä oikeasti haiset ennenkuin pilaat vaatteesi ja oman immuunisuojasi desinfioimalla itsesi ja ympäristösi.
Se on kyllä totta että musta pyykki saattaa hajahtaa aika pahalle kuivuessaan. Siihen taitaa auttaa lähinnä kuivatustilan tuuletus. Mikähään siinä on että muun värinen ei haise?
Luitko viestin 53 ? Et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se riipu sukupuolesta, vanhan miehen tuoksu on vielä pahempi, eikä lähde pesemällä.
Vanhat miehet harvoin peseytyvät lisäksi riittävästitai pesevät vaatteita. Ja haju leijuu perässä minne kulkevatkin. Hitaaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhan miehen tuoksu on usein ikäänkuin nahkakellonranneke jota ei puhdisteta, nahan,lian hien sekamelska, Vanhat mihet jopa jo juurikin 5v ylöspäin- myös metellimaista hajua.
Noin 50 v ylöspäin naisilla imelämpi ihon hjau ilmestyyja virtsa haisee imelälle tai kitkerän pistävälle, mutta selkeästi erilaiselle terveelläkin kuin nuorena.
Sitten tosi ikäihmisten virtsa haisee hyvin voimakkaalle.
Kaikille tulee vanhuuden tuoksua, ei siinä ole mitään hävettävää, kun ei sille mitään voi.
Vielä pahempaa että jotkut yrittää voimakkaalla hajusteella peittää paskan tms hajua,