Miksi kaikki on nykyään niin ilkeitä?
Oli aihe tai tilanne mikä tahansa, jossain vaiheessa aletaan haukkumaan muita, kommentoidaan kehoa (sekä asioita joihin voi yleensä vaikuttaa että asioita joille ei voi mitään), naureskellaan muille vaikka eivät tekisi mitään noloa, pahimmissa tapauksissa oikeasti sanotaan että olisi parempi jos ihmisryhmää x ja y ei olisi ollenkaan. Lievemmissä että olkaa hiljaa älkääkä ainakaan olko ihmisten ilmoilla. Ja sitten suututaan ja kauhistellaan jos joku joutuu vastuuseen muiden rumasta kohtelusta. Että kyllä pitäisi olla oikeus sanoa sairaaksi, ällöttäväksi, rumaksi, läskiksi, mielenvikaiseksi, saastaiseksi.
Mistä moinen kumpuaa? Onko muut huomanneet että tämmöinen on lisääntynyt viime vuosina? Tuntuu että empaattiset ihmiset on koko ajan harvinaisempia. Ja jos sellainen jostain löytyy niin sitäkin aletaan haukkumaan.
Kommentit (48)
Kansalaisten sietokyky on vedetty äärimmilleen. Tosi-tv ohjelmien myötä on kopioitu itsekkäitä käyttäytymismalleja ja rääväsuista itsensä ilmaisua. Kaikki "suodattimet" on ohitettuu ja lopulta käyttäydytään kuin apinat.
Vierailija kirjoitti:
Kannustavaa, rehellistä, harmoniaan pyrkivää yhteen hiileen puhaltamista ei näy, ei kuulu, ei haise.
Hyvyys ei kulje huutaen.
eikä kannata odottaa hyvää jos ei itse siihen kykene.
Muutos voi lähteä vain itsestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihminen ole muuttunut, aina se on ollut luomakunnan roska.
Joo, juuri vihvassun mielestä ihminen ei kuulu luontoon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannustavaa, rehellistä, harmoniaan pyrkivää yhteen hiileen puhaltamista ei näy, ei kuulu, ei haise.
Hyvyys ei kulje huutaen.
eikä kannata odottaa hyvää jos ei itse siihen kykene.
Muutos voi lähteä vain itsestä.
Sanonpa vaan, että pahasti metsään menee nää teidän tulkinnat.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, itsekkyys on lisääntynyt. Toista ihmistä ei enää kunnioiteta niinkuin ennen. Kaikesta suututaan ja loukkaannutaan. On vain minä.
Kyllä monella menee hermot tähän aikaan, kun hyvin usein ottavat ihmiset itse itseensä. Kyllä onhan näitä juttuja "olen lihava ja istuin kahvilla, sinne tuli nuoria naisia nauroivat just mulle" eli ihmiset ei enää voi jutella ja nauraa kun jossain saattaa olla lihava joka ottaa itseensä. Sitten on se ryhmä joiden lapsi saa ikuiset traumat kun malli nukella ei ollut vaatteita päällä kaupassa, kyllä siitäkin nykyisin valitetaan. Kaikenlainen mielensäpahoittaminen on muotia ja kun sille linjalle lähdetään pidetään muita ilkeinä
Huh, onpas aloittaja negatiivinen. Itse en "huomaa" ilkeitä ihmisiä, enkä kommentteja. Sivuutan ne. Suosittelen.
Suvaitsevaisuuden myötä tuli hällä väliä aate, siksi.
Rumia, synkkiä mieleltään, köyhiä ja kateellisia.
Vierailija kirjoitti:
Huh, onpas aloittaja negatiivinen. Itse en "huomaa" ilkeitä ihmisiä, enkä kommentteja. Sivuutan ne. Suosittelen.
Taidat olla melko nuori, kun et osaa kaivata aidompia, vilpittömämpiä ja ihmisläheisempiä aikoja.
Mä en suostu menemään tuolle tasolle ja ihmiset tuntuvat olevan todella mukavia mua kohtaan. Niitä kusipäitäkin kohtelen asiallisesti ja empaattisesti ja huomaan, etteivät he kovin pitkään jaksa olla ilkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en suostu menemään tuolle tasolle ja ihmiset tuntuvat olevan todella mukavia mua kohtaan. Niitä kusipäitäkin kohtelen asiallisesti ja empaattisesti ja huomaan, etteivät he kovin pitkään jaksa olla ilkeitä.
Se on jännä juttu miten joillekin ihmisille tulee muka jatkuvasti vastaan hankalia tyyppejä ja toisille ei. Usein pitää paikkansa vanha sanonta Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
Tällä alustalla lällätettiin vuosia, kuinka hyvin rahaa tulee, töihin ei kannata mennä. Nyt kun Suomi solahti kehitysmaan tasolle, vuoden 2015 jälkeen alkoi haloo. Persu on uusi perkele, vaikka syyt ovat syvemmällä. Suomi ei ole enää sosiaalitoimisto, valitettavasti. Rahan jakoa on vielä syytä tiukentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä juttu miten joillekin ihmisille tulee muka jatkuvasti vastaan hankalia tyyppejä ja toisille ei. Usein pitää paikkansa vanha sanonta Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
Jos kadulla ventovieraat kävelevät vastaan ja huutavat kovaan ääneen, että olet ruma/lihava/kamalat vaatteet, niin kyllä vika on huutelijassa.
Rankka yleistys. Jätän peukut antamatta sanan 'kaikki' käytöstä. On olemassa häiriintyneitä yksilöitä. Heistä kannattaa pysyä kaukana, jos mahdollista. Tai antaa samalla mitalla takaisin, jos tilanne niin vaatii. Monesti sekin kannattaa jättää väliin. Useimmiten positiivisempiin ihmisiin ja asioihin keskittyminen auttaa kaikista parhaiten. Ilkeät ihmiset kannattaa jättää ilkeilemään keskenään, jotta eivät tuhlaa aikaasi suotta ja pilaa mielialaasi. Ainakin itselleni tuo on toiminut parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla melko nuori, kun et osaa kaivata aidompia, vilpittömämpiä ja ihmisläheisempiä aikoja.
Ei. En ole niin nuori, mutta en myöskään etsi ja kaiva kaikesta esiin negatiivisuutta ja kirjoita siitä, miten ilkeitä ihmiset ovat.
Oikeassa elämässä harva ihminen huutelee ilkeyksiä. Nettikirjoitukset eivät ole oikeaa elämää. Menkää lenkille.
Meillä on kokoomusjohtoinen hallitus ja kokoomustaustainen presidentti. Enemmistö on siis itsekkäitä paskapäitä, mihin kuuluu ilkeys. Siksi.
Mies on kaiken pahan alku ja juuri. Ja kaiken takana on nainen. Kun feminismi tekee miehistä munattomia niin nainen seksillä kiristää miehen urotöihin. Niin se vaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. En ole niin nuori, mutta en myöskään etsi ja kaiva kaikesta esiin negatiivisuutta ja kirjoita siitä, miten ilkeitä ihmiset ovat.
Oikeassa elämässä harva ihminen huutelee ilkeyksiä. Nettikirjoitukset eivät ole oikeaa elämää. Menkää lenkille.
Olen transmies ja näytän osittain mieheltä ja osittain naiselta ja ihan lenkilläkin on ihmiset tuijotelleet ja useampi kysynyt oonko nainen vai mies. Onnekas olen kun ei ole vielä hakattu. Monen varmaan tekisi mieli mutta ei ole pokkaa.
Woken ja priden rantautuessa Suomeen alkoi välittömästi vastakkainasettelun kulttuuri ja kantaväestöön kohdistuva vihapropaganda valtamedian välityksellä.
Osa ei kestä vaikeaa elämäntilannetta, henk.kohtaista tai globaalia, vaan purkaa pahan olonsa muihin.