Toimiiko markkinointi oikeasti?
Tietysti siinä mielessä toimii, että jos rikon vaikka autoni tuulilasin ja tulee mainoksia tuulilaseista, niin valitsen parhaimman, mutta omassa elämässäni en ole ostanut yhtäkään heräteostosta jonkun mainoksen takia, tai mainos ei ole vakuuttanut minua, että tarvitsen temusta nyt kynttilänpilkkojan 50 sentillä
Niin tuli vain mieleen, että olenko yksi tuhannesta vai miten nämä turhakkeet pysyvät bisneksen ytimessä kuten temu
Kommentit (8)
Olen miettinyt samaa, että miten somevaikuttajia mainostamassa voi olla niin perkuleen paljon, ei voisi vähempää kiinnostaa, että Martta 30 000 seuraajansa kanssa on ostanut uuden ruohonleikkurin keskellä talvea
Mainos on vailuttanut sinuun kun kerran tiedät temun ja mitä se myy
Markkinointi toimii, kun tarjotaan vaikka tässä keväällä auton sisäpesua edullisesti tai renkaanvaihtoa. Tai jos uimakauden lähestyessä kaupataan uimapukuja. Yleensä kun on tarve jollekin tuotteelle tai palvelulle, saatan mennä ostamaan sieltä mitä on mainostettu.
Liiallisenlla toistolla kampanja voi myös kääntyä itseään vastaan, eli ihminen ei ostakaan kun mainos ärsyttää. Voidaan toki ajatella mainoksen silloin toimivan kun se aiheuttaa reaktion, mutta se ei kuitenkaan oikeasti hyödytä mainostajaa reaktion ollessa negatiivinen.
Toimii naisiin ja joihinkin miehiinkin. Itse olen päinvastainen persoona, jos jotain tyrkytetään, siinä on oltava vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Toimii naisiin ja joihinkin miehiinkin. Itse olen päinvastainen persoona, jos jotain tyrkytetään, siinä on oltava vikaa.
Siinä se vastaus onkin. NAISET!
Markkinointi tarkoittaa myyntiä edistäviä toinenpiteitä jotka auttavat asiakasta yhdistämään omat tarpeensa ja firman niihin tarjoamat ratkaisut.
Toimiiko se? No totta hitossa toimii.
Toki markkinointia ja mainontaa voi tehdä paremmin tai huonommin kuten kaikkia muitakin asioita.
Suomessa on jostain syystä monella vähän outo ja tietämätön suhtautuminen markkinointiin. Jos joku käyttää firman tuottamaa markkinointmateriaalia ostopäätöksensä tukena niin Suomessa sanotaan että hän on mainonnan uhri… mikä hiton uhri?? Hänhän on päinvastoin hyötynyt mainoksesta joka on auttanut häntä valitsemaan juuri omaan tarpeeseensa sopivan tuotteen, sen sijaan että olisi summamutikassa ostanut jotain mikä ei olekaan hyvä.
Mainonta tai markkinointi (jotka eivät ole synonyymejä) ei koskaan voi olla epärehellistä tai perustua kuluttajan huijaamiseen. Ensinnäkin tämä olisi laitonta, ja toiseksi yritys pilaisi hyvin nopeasti oman maineensa.
Markkinointi on asiakaspalvelua joka tapahtuu ennen tuotteen tai palvelun ostotapahtumaa.
Ideana vissiin on että ne spämmäää sitä mainosta kunnes se tuote on sun alitajunnassa. Ärhäkkä mainostaminen saa vain minut vihaamaan kyseistä tuotetta niin en varmana osta, jos on muita vaihtoehtoja valittavana?