Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö tai onko joku syönyt Cipralex-nimistä mielialalääkettä imettäessään?????

07.05.2007 |

Pitkään harkittuani ja lääkärin sekä teratologisen keskuksen vakuutettua, että se on täysin turvallista, aloin neljä päivää sitten syödä mielialalääkettä synnytyksen jälkeisen masennukseni vuoksi, jota olen nyt potenut sellasen puolisen vuotta. Vauva on nyt 7kk. Vakuutteluista huolimatta mietityttää, että mitä siitä voi vauvalle seurata. Onko jonkun muun kyseistä lääkettä imettäessä käyttäneen vauva saanut lääkkeestä jotain sivuoireita ja jos on, niin millasia? Ovatko oireet olleet ohi meneviä?

Mun vauva on ollut aika rutunen tässä viime päivinä. Saattaa tietysti johtua jostain ihan muustakin, kuten esim. hampaitten puhkeamisesta, mutta väkisin mietityttää, että onko lääkkeellä vaikutusta. Pari kertaa oon jo harkinnu, etten jatkakaan lääkitystä nyt, vaan odotan niin kauan, että oon lopettanu imetyksen, mutta kun ei ilmankaan lääkettä oo oikein hyvä olla. Imetystäkään en haluaisi lopettaa, kun se vielä kerran sujuu niin hienosti meiltä.

Kertokaahan vähän omia kokemuksianne vastaavasta!!!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän se sitten tiedetään turvalliseksi?? Vai käytetäänköhän mua nyt tässä koekaniinina???

Vierailija
2/6 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäsin E-epalla raskauden läpi ja vieläkin.

Mutta minullekin annettiin lupa niitä syödä, varmaan viideltä eri lääkäriltä asian varmistin, joten uskon että on turvallista.

Ite en vaan kuitenkaan halunnut syödä mitään lääkkeitä, joten päätin koittaa olla ilman, olin kerennyt syömään niitä jo niin kauan että pärjäsin ilmankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse, mutta ystäväni käytti Cipralexia melkein koko imetysajan. Ei siis mainittavaa vaikutusta vauvaan ollut ja äitikin jaksoi paljon paremmin lääkkeen turvin. Kiinnostavaa tuo e-epan käyttö. Millä annoksella käytit sitä?

Vierailija
4/6 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole itse syönyt raskaus- tai imetysaikana, mutta joskus aiemmin.

itse suosittelen lääkkeenottoa, vauvallesi on tärkeämpää, että itse jaksat, kuin että saako lääkettä. tai siis jos pitää näistä valita, niin mieluummin jaksava äiti. tämä on siis mielipiteeni, ei lääkärin sanomaa.

mutta: tuli mieleen, että tiedätkö kuinka paljon ja kuinka pitkään lääkettä on veressä/maidossa? eli jos vaikka otat lääkkeen ja annat vaikka seuraavan syöntikerran pullosta, niin helpottaisiko se oloasi? voi tietysti olla, että mielialalääkkeet ovat sellaisia, että viipyvät elimistössä pidempään, että annostus on tasaista, eli silloin tuo keino ei auta.

mutta joka tapauksessa, kuuntele lääkärisi ohjeita, masennus on parempi hoitaa heti, ettei se kroonistu!

tsemppia!

Vierailija
5/6 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä todellakin äidin jaksaminen on ensiarvoisen tärkeää!!

Sitten E-epasta. Söin ja syön sitä 2 kapselia päivässä, ei sitä kaikkein vahvinta, sitähän riittää yksikin.

Myös äitiysneuvolassa kerroin siitä ja sen kanssa ei mitään ongelmaa ole, sehän on synteettinen valmiste ja paljon tutkittu, ja kalaöljyhän todistetusti tukee sikiön silmien ja aivojen kehitystäkin.

Minulla se on auttanu masennukseen ja paniikkihäiriöön, mieli on virkeämpi ja ajatus juoksee paremmin.

Vierailija
6/6 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kylla sita mielta etta kannattaa jatkaa laakkeen syomista. Itse en ole ko laaketta syonyt mutta tyoskentelen aiti-lapsi osastolla joka juuri nimenomaan hoitaa synnytyksen jalkeisesta masennuksesta ja/tai psykoosista karsivia aiteja. Olen seurannut naita aiteja ja lapsia viiden vuoden ajan ja sivuvaikutukset lapsilla ovat minimaalisia, sanoisin etta imetyksen hyodyt laakityksen kanssakin peittovat pulloruokinnan. Ja etenkin kun kyseessa on synnytyksen jalkeinen masennus, imetyksen mukanaan tuomat positiiviset kokemukset ovat todella tarkeita seka sinulle etta lapselle. Jatka siis imetysta hyvalla omalla tunnolla ja nauti siita ja laheisyydesta lapsesi kanssa. Toivottavasti mielesi paranee kesaa kohti ja pystyt nauttimaan kesasta ja lapsestasi.

Aurinkoista kevatta!