Saimme esikoisemme tammikuussa. Emme ole vieläkään harrastaneet seksiä vaimon kanssa sen jälkeen.
En kehtaa kysyä asiasta miespuolisilta kavereiltani, niin kysyn täällä. Onko tuo ihan normaalia? Eikö 3kk ole aika pitkä aika olla ilman seksiä. Vaimo on aina väsynyt päivän päätteeksi kun saa vauvan nukkumaan. Voiko kyse olla raskauden jälkeisestä masennuksesta tms? Mitä voin tehdä tässä tilanteessa?
M34
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Joskus voi mennä vuosikin että paikat on palautuneet kuntoon. Et kai sentään halua satuttaa kumppaniasi.
On muutakin seksiä kuin yhdyntä. Perheen voi toteuttaa monella tavalla. Yhdessä miehen kanssa tai menemällä lapsen kanssa naimisiin, ja jättämällä miehen ulkopuolelle. Osallistumista lapsen hoitoon saa ja pitää vaatia, mutta parisuhdetta ei kannata laiminlyödä. Moni lyö laimin, ja sitten ihmettelee kun onkin yh tai etävanhempi.
Tällä palstalla korostuu näkökulma, että miehet ovat täysin avuttomia, eivät hoida lapsia ollenkaan, ja ovat muutenkin hyödyttömiä sikoja.
Jos mieskuva on tuo, miksi ihmeessä pariudutte niiden kanssa ja vielä lisäksi hankitte lapsia? Aivan älytöntä.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla korostuu näkökulma, että miehet ovat täysin avuttomia, eivät hoida lapsia ollenkaan, ja ovat muutenkin hyödyttömiä sikoja.
Jos mieskuva on tuo, miksi ihmeessä pariudutte niiden kanssa ja vielä lisäksi hankitte lapsia? Aivan älytöntä.
Itse en ajattele miehistä näin, mutta fakta on että monella tutulla on mennyt juuri niin.
Mies ei hoida lapsiaan eikä kotiaan eikä välttämättä itseäänkään (hampaat, hygienia, terveys), vonkaa pillua kipeältä, vastasynnyttäneeltä, uupuneelta. Minä minä minä.
Toki on minä minä naisiakin jotka ankeuttaa koko perheen eikä tee mitään, mutta kyllä se yleensä nainen on joka huolehtii kaikesta ja mies katoaa jonnekin joko henkisesti tai kokonaan jättäen jälkeensä etääntyneet lapset ja YHn.
Jotkut miehet vaan rakastaa sitä vaimoaan ja vaimo miestään ja molemmat on kunnollisia ihmisiä, eikä kummankaan pidä kysyä vauvapalstalla miten saada puoliso toimimaan tavalla Y tai X.
Mutta onhan tuo nyt aivan älytöntä miten usein on ongelmana nimenomaan miehen vonkaus.
Samalla sitten jotkut miehet vinkuvat että miksi naiset ei pariudu tai lisäänny. Miksi pitäisi kun niin usein miestä ei oikeasti naisessa kiinnosta kuin pillu ja sellainen läheisyys/henkinen tuki jota ei osata tai uskalleta muissa ihmissuhteissa tuntea?
On sulla kyllä omituinen ystäväpiiri. Ei voi muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ajattele miehistä näin, mutta fakta on että monella tutulla on mennyt juuri niin.
Mies ei hoida lapsiaan eikä kotiaan eikä välttämättä itseäänkään (hampaat, hygienia, terveys), vonkaa pillua kipeältä, vastasynnyttäneeltä, uupuneelta. Minä minä minä.
Toki on minä minä naisiakin jotka ankeuttaa koko perheen eikä tee mitään, mutta kyllä se yleensä nainen on joka huolehtii kaikesta ja mies katoaa jonnekin joko henkisesti tai kokonaan jättäen jälkeensä etääntyneet lapset ja YHn.
Jotkut miehet vaan rakastaa sitä vaimoaan ja vaimo miestään ja molemmat on kunnollisia ihmisiä, eikä kummankaan pidä kysyä vauvapalstalla miten saada puoliso toimimaan tavalla Y tai X.
Mutta onhan tuo nyt aivan älytöntä miten usein on ongelmana nimenomaan miehen vonkaus.
Samalla sitten jotkut miehet vinkuvat että miksi naiset ei pariudu tai lisäänny. Miksi pitäisi kun niin usein miestä ei oikeasti naisessa kiinnosta kuin pillu ja sellainen läheisyys/henkinen tuki jota ei osata tai uskalleta muissa ihmissuhteissa tuntea?
Mistä ihmeen roskiksesta edes löydätte tuollaisia miehiä? Ja mikä saa tekemään lapsia rötväkkeen kanssa, joka ei tee kotitöitä tai edes pese hampaitaan?
Äly hoi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeen roskiksesta edes löydätte tuollaisia miehiä? Ja mikä saa tekemään lapsia rötväkkeen kanssa, joka ei tee kotitöitä tai edes pese hampaitaan?
Äly hoi?
Kyllä hullu aina hullun löytää. Samoin juoppo.
siitä on jo aikaa mutta muistaakseni sain pillua kuukausi synnytyksen jälkeen. vaimon aloite että pitää nyt hoitaa tämä homma ja tarkistaa miten värkit toimii. kolme kuukautta? tsiisas
Vierailija kirjoitti:
Vaimohan on hädin tuskin tuossa kohtaa toipunut synnytyksestä ja hoitaa vauvaa ja sen päälle tekee vielä kotityöt! Rupea nyt ensimmäiseksi tekemään päivittäin ainakin 3 tuntia kotitöitä.
Aika villejä olettamuksia. Tiedän "perheitä" missä "äiti" on maannut pääasiassa sohvalla kun mies hoitaa kotityöt, lasten jutut ml. menot ja vielä käy töissä. Vielä vuosien jälkeen nainen vetoaa siihen, että oli niin raskas kantaa lapsia 9kk, että hän on oikeutettu lepäilemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äly hoi?
Kaukana ketjun alkuperäisestä aiheesta mutta voi harjata hampaansa vähän sinnepäin muttei hoida mitään muuta asiaan liittyen. Itse saanut tällaista hienoutta katsella sukulaisen aviomiehenä. Ei ole mitenkään wt-väkeä ettei siitä kyse. Aika yleistä on että mies ei hoida asioitaan. Ja kun sanon aika yleistä, en tarkoita että enemmistö, mutta törmäähän tuohon ettei omien lastenkaan terveyttä ja asioita tiedetä. Suurin osa isistä tietenkin haluaa kasvattaa lapsensa, siksihän ne on tehty. Vaan ei kaikki, vaikka kuinka olisi lapsia tekemällä tehty. Sitä en tiedä miksi nainen sellaisen kanssa tekee useamman......
Yksilöllisiä asioita nuo ovat, mutta AP:n kannattaa varautua useamman kuukauden selibaattiin. Painostamisella tai kinuamisella asia ei ainakaan paremmaksi muutu. Raskaus, synnytys ja pikkulapsen hoito ovat semmoinen hormonimylläkkä naiselle että palautuminen ottaa aikansa. On naisia jotka aivan itse haluavat seksiä kuukauden- parin kuluttua, suurimmalla osalla vuoden sisään synnytyksestä. Sitten osalla halut palautuu, jos palautuu sitten kun lapsi muuttaa omilleen tai vaimo haluaa toisen lapsen, tällöin halua on raskaustestin positiivi- näyttöön asti.
"Sitten osalla halut palautuu, jos palautuu sitten kun lapsi muuttaa omilleen tai vaimo haluaa toisen lapsen, tällöin halua on raskaustestin positiivi- näyttöön asti"
Itselläni oli tuollainen nainen. Harmittaa hukkaan heitetyt vuodet. Miksi ei voi sanoa, ettei oikeasti halua seksiä jo suhteen alussa?
Vierailija kirjoitti:
"Sitten osalla halut palautuu, jos palautuu sitten kun lapsi muuttaa omilleen tai vaimo haluaa toisen lapsen, tällöin halua on raskaustestin positiivi- näyttöön asti"
Itselläni oli tuollainen nainen. Harmittaa hukkaan heitetyt vuodet. Miksi ei voi sanoa, ettei oikeasti halua seksiä jo suhteen alussa?
Siksi että silloin suhteen alussa nainen oikeasti haluaa seksiä. Siis sen naisen omalla mittapuulla laskien, eli nainen haluaa suhteen alussa enemmän seksiä kuin ikinä sen jälkeen tulee haluamaan. Tämän halukkuuden takana on biologia, seksillä sitoutetaan se toinen osapuoli suhteeseen. Miehillä toimii samoin, huomioidaan naista, viedään syömään, naiselle löytyy aina aikaa yms. Kumpikin viestii toiselle "katso, kaikkea tätä on luvassa jos sitoudut minuun". Siitä seurustelun ensihuumasta ei täten pitäisi tehdä liian pitkälle meneviä päätelmiä- arki tulee kyllä vuorenvarmasti. Kuitenkin, jos suhteen alussakin seksiä on tosi vähän, niin silloin pitäisi ymmärtää että todennäköisesti seksi tulee loppumaan kokonaan, jopa yllättävän pian. Jos vuorena nai kuin keski- ikäiset niin keski-iässä nai niin kuin vanhukset, näin se vain on. Seksi ruokkii seksiä, seksittömyys ruokkii seksittömyyttä. "Use it or loose it" sanovat englanninkieliset.
Aika karua luettavaa että saanti loppuu tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Olethan muistanut?
https://www.alko.fi/fi/tuotteet/574497/dal-cero-vigneto-runcata-2021
Naiselle kun tuota tai vastaavaa niin alkaa jossakin vaiheessa kulli kiinnostamaan.
Ellei ala niin sitten ei alakaan.
Aivan perseestä teidän jutut. Meillä seksi jatkui koko raskauden ihan viimiseen päivään, ja heti kun pahimmat haavat oli parantuneet: mullahan oli se klitoris ihan ehjä, ja sitä ihana mieheni hyväili orgasmiin asti. Saman tein miehellenikin toki. Vasta sitten 2 kk tai silleen alkoi ehkä yhdynnät.
Vierailija kirjoitti:
Aivan perseestä teidän jutut. Meillä seksi jatkui koko raskauden ihan viimiseen päivään, ja heti kun pahimmat haavat oli parantuneet: mullahan oli se klitoris ihan ehjä, ja sitä ihana mieheni hyväili orgasmiin asti. Saman tein miehellenikin toki. Vasta sitten 2 kk tai silleen alkoi ehkä yhdynnät.
No teillä on varmaan toimiva parisuhde, ja seksi miehen kanssa on muutakin kuin palkkio hyötyjä vastaan.
Näinhän asian ideaalitapauksessa kuuluisikin mennä.
Minä levin miehelle jalat eka kertaa 18 kk:n jälkeen synnytyksestä. Älä hätäile ap.
N
No varmaan harrastatte myös seksiä?
Omalla kohdallani huomasin olevani pelkkä lompakko. Uskottelin itselleni muuta, ja ajattelin että pyöriihän se arki ilman seksiäkin. Pyöri vuosikaudet, ja sitten huomasin, ettei paljon ole puolisoa kohtaan tunteita.
Ääni muuttui kellossa kun lompakko teki lähtöä. Sitten seksi alkoi kelvata, ja kauheat itkupotkuraivarit kun minua ei olisi voinut koko akka vähempää kiinnostaa.