Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤Club-30: Toukokuunalku ja aurinko¤

07.05.2007 |

Tänään olisi sitten menossa jo/vasta pp7. Mitään tavallisesta poikkeamaa ei ole havaittavissa, mutta eihän sitä pitäisikään olla... jotenkin sitä vaan aina toivoo jossainvaiheessa piinistä, että sais tiedon että tapahtuko tuolla masussa mitään.

Lene olipa kiva kuulla sinustakin, toki tulet mukaan kirjoittelemaan, meitä aktiivisia on niin vähän että jokainen on mukaan tervetullut. Harmittaa kun Lillikin vain pyörähti kertomassa kakkoshaaveistaan. Pahoittelen syvästi että olet taas joutunut kokemaan km.

Wintterille kovasti tsemppiä tilanteeseen, on tosi harmi että hoitoonpääsemisen kariuttaa luovuttajan puute. Toki meilläkin se varmasti tulee eteen kun syyskuun alussa uusi hedelmöityslaki astuu voimaan.

Kaikille muillekin kovasti huiskutuksia ulkomaankirjeenvaihtajalta. \O/

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävää. Kyllä olisi jo todellakin ollut teidän vuoro. Jaksamista!

Vierailija
2/21 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tän nyt näin pitänyt mennä, kyllä jonkun meistä olisi se vappupallo pitänyt ensi jouluksi saada. Höh! Yritä jaksaa kipuinesi, se ei koskaan ole helppoa mutta erityisen vaikeaa se on kun on ollut toiveet korkealla.

Kyllä mäkin sun tilanteessa jo pohtisin IVF:ää ja sitten vaikka tosiaan alkioiden vientiä turvaan ulkomaille. Siinä on kumminkin niin paljon paremmat mahdollisuudet onnistua, vaikka inhaa onkin kaikkine pistelyineen ja kipuineen.

Yritä jaksaa, onneksi nyt on ainakin viikonloppu että voi murehtia kaikessa rauahssa :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat nimittäin!! Estardot laastarit hankittu ja hyvä ettei sormet ole jo puhelimen näppäimillä soittelemassa ultra aikaa klinikalle. Näin sitä taas uudesta hoidosta innostuu vaikka kuinka yrittää pitää jalat tiukasti povia myöden maaperässä kiinni.

Piinathan ne on ne stressaavimmat ajat tässä hommassa. Se edeltävä aika menee aina positiivisen odotuksen merkeissä - piina sitten onkin piinaavan pitkä ja epävarmuuden täyttämä. Koeta jaksaa Suvis ja täällä ainakin pidetään peukut ja varpaat pystyssä.

Wintterille vielä lohtuhali! Voi kun tiellenne tosiaankin ilmaantuisi joku pelastava enkeli, joka luovuttaisi munikset käyttöönne. Pidän sillekin kovasti peukkuja!

Niin ja tervetuloa Lene takaisin - tervetuloa muutkin kolmekymppiset. Pinosta on aina kiva käydä ammetamassa voimaa omaan huonoon päiväänsä ja samalla on kiva jos pystyy yhtään lohduttamaan muita sen huonon päivän sattuessa. Hyvät uutisethan me juhlistetaankin pullakahveilla! Niitä odotellessa

Leia

Vierailija
4/21 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen nyt sitten silloin tällöin mukaan kirjoittelemaan, jos olette sitä mieltä että saan tulla vaikka kakkosta yritämme. Mulla on tarve jakaa näitä hoito- ja keskenmenojuttuja.

Jouduin tänään menemään Felicitakselle kontrolliin, kun tuli aivan sikamainen alavatsakipu oikealle puolelle. Ultrattiin kohtu ja munasarjat ja mitään ei löytynyt - paitsi vähän nestettä kohdun takaa. Lääkäri sanoi, että se voi olla normaalia kiertoon kuuluvaa (munarakkula on vasta puhjennut), tai voi olla, että mulla oli kohdun ulkopuolinen raskaus, joka keskeytyi itsestään. Hän pyysi huomenna tulemaan vielä veritesteihin, että nähdään, että HCG on varmasti jo alhaalla. :-/ Vatsakivun syytä ei löytynyt (ei ollut oviskaan kun se on jo ollut viim viikolla). Epäilen vatsan puolelle säteilevää iskiaskipua. Vetäisin illalla 800mg Buranaa ja oi sitä helpotusta. Nyt kipu on taas palannut.

Suvis: minulla alkoi tässä viimeisessä keskenmenneessä plussakierrossa ihan hirveä väsymys jo viikko oviksen jälkeen. Otin joka ilta nokoset jo kahdeksan aikaan heräten kymmeneltä vain pesemään hampaat ja sitten takaisin pehkuihin. Tiesin että olin raskaana ennen kuin edes testiä tein.

Tsemppiä kaikille Kissanaisille (wintterin sanoin) ja hyvää yötä...

Vierailija
5/21 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikki klubilaiset! Piiiitkästä aikaa tulin katsomaan, mitä tänne kuuluu. Luin vain muutaman viimeisen viestin hätäisesti, aika on vähän kortilla. Sen verran ainakin sain selville, että Helillä on jo vaavi - onneksi olkoon! Ja SuviTuulia piinailee, tsempitykset sulle! Kurja kuulla, että Lenellä oli taas keskenmeno. Parempaa onnea jatkossa!

Meidän neiti on jo 9kk vanha ja pikkuhiljaa aletaan haaveilla jo toisesta, vaikka prinsessalla onkin ollut kaikenlaista ongelmaa niin että unet on jääneet tosi vähille. Sitäpaitsi ei kai ole juuri toiveita vielä raskautumisesta, kun täysimetän vielä. Yhdet menkat mulla jo oli pääsiäisenä, mutta tässä kierrossa ei ole ovista kuulunut, nyt menossa kp 38 tai jotain, eli ihan pian ei taida pikkukakkosta tulla.

Nyt mun täytyy varmaan taas mennä, lisää hampaita tulossa ekojen kahden lisäksi ja siksi unet on aika katkonaisia.

Palaan taas teitä moikkailemaan silloin tällöin. Oikein aurinkoista ja hedelmällistä kevättä :-)

Favolina ja pikkuneiti 9kk

Vierailija
6/21 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Favoliinalle huiskutukset, mukavaa etta pikkuneiti pitaa aidin kiireisena.

Ja kiitokset kaikille tsempityksista. Kylla tassa pikkuhiljaa elama alkaa hymyilemaan ja kauniita enkeleita ilmaantuu maanpaalle. Ma olen mahdollisesti loytanyt luovuttajan, jos vain hoitopaikka viela hyvaksyy. Jannittavia aikoja siis.

Huomenna lahden laukkakisoja katsomaan, luvassa vesisadetta. Taytyy pakata varmaan terastettya kuumaa kaakaota etta ei flunssa pahene. Olen nimittain pari paivaa maannut sohvalla kuumeessa. Miehen tyttaret oli taalla 3 paivaa, menevat huomenna takaisin koulun kautta aidilleen. Ja mies on viikonlopun tois.. Mua kutkuttais kamalasti suomeen tulo. Taytyy varmaan katsoa lippuja jos mies paastais mut pika visiitille ja vois samalla noita hoito asioitakin selvitella ihan paikan paalla.

Iso hali teille kaikille.

Vierailija
7/21 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi ei nyt oikeestaan kuitenkaan niin hirveesti. Tänään siis pp11 ja ihan iisisti on mennyt. Testaamista oon hieman pohtinut, mutta tosiaankaan en aijo sitä ennen ensiviikon puoliväliä tehdä, jos sitä siis edes tarvii tehdä. No tällähetkellä ei oo vielä ees ilmestynyt normaaleja menkkaoireita, joten kierto saattaa olla hieman pidempi kun oviskin oli pari pv. normaalia myöhemmin. (nyt kp26/28-30 joka viimeaikoina ollu säännöllisesti 29)

Varmasti tuo ihana keväinen/kesäinen ilmakin tekee tämän piinailun helpommaksi. Aurinko paisaa ja linnut laiulaa. =)

[b]Wintteri[/b] olipas hauska kuulla että olette löytäneet luovuttajan ja vielä näin nopeasti. Olettko siis kuitenkin nyt tekemässä hoidot Suomessa vaikko siellä Briteissä?

Toivotaan että pian pääset tähän piinailun ihanaan maailmaan.

Mitäpäs muille clubilaisille kuuluu???

Vierailija
8/21 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsaa on juilinut menkkamaisesti eilisestä lähtien ja tänään aamulla herätessä selkääkin särki tutun tuntuisesti. Myös muutaman kerran pyyhkäistessä on tullut rusehtavaa tuhrua, niin että eiköhän ne menkat sieltä tee tuloaan. Olo on tosi pettynyt... =(

Enkä edes tiedä että oliko tämä jo viimeinen hoito vai pystytäänkö ehkä jokunen tekemään, ahdistaa. No nämä kysymykset selviää sitten puolentoista viikon päästä kun mulla on lääkärin puh.aika.

Miksi... miksi... miksi...

Nyt tuntuu siltä että edes ulkona kurkisteleva aurinko ei tuo valoa tähän risukasaan, joka kai jää ikuisesti pimentoon. =´(

Vierailija
9/21 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olo ei kuitenkaan kerro ihan kaikkea ja toivoa vielä olisi. Voi kuinka hyvin arvaankin miltä sinusta tuntuu. Koeta kuitenkin jaksaa!!

Itsellänikin on aika lohdutonta jotenkin tällähetkellä (olkoonkin että pienoinen valonpilkahdus onkin olemassa). Työpaikalla alkoivat yt:t ja vähennys on aika massiivinen. Olen melkein satavarma, että lähtö on edessä... Tuntuu että oikein mikään ei mene nykyisin putkeen. Aina on jotakin harmia! Mistähän sen uuden duunin löytäisi?

Tosin nythän tässä tosiaan on odotusta ilmassa (se valonpilkahdus).. Meille nimittäin tulee koiravauva! Perjantaina kuulimme että pentueen omistaja olisi halukas myymään meille pennun torstaiyönä syntyneestä pentueesta! Heinäkuun puolessa välissä sitten saadaan uusi perheenjäsen.

Odotusta siinäkin mielessä, että menkat eivät ole alkaneet! Äh - just kun toivoisi pääsevänsä hoidon alkuun, kierto venyy..

Onnea Wintteri vielä luovuttajan löytymisestä! Sehän kävi tosi nopsasti. Onko käytännön järjestelyistä ja aikatauluista jo sovittu?

Odotellaan! Ja pärjäillään!

Leia

Vierailija
10/21 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kuitenkin on pieni toivonpilkahdus, että se olisi kiinnittymisvuotoa. Se tulee usein 10 päivää hedelmöityksen jälkeen. Mutta jos ne on menkat, niin täytyy sanoa, että ei ole tässä maailmassa mitään oikeutta. :-( Oletteko ajatelleet IVF:oa? Sehän on tehokkaampi kuin inssit, raskausprosentit on 30-40% hoitoa kohti. Ehtisitte käydä vielä pari hoitoa ennen lakimuutosta... mutta kallistahan se on.

Minullakin olisi testipäivä ensi viikon puolivälissä. Ei huvita yhtään testata, kun se on negaa. On niin vahvat PMS-oireet: hermo pinnassa, unettomuutta jne. Pakko testata jossain vaiheessa, että tietää sitten jättää ne luget pois.

Wintterille onnea luovuttajan löytymisestä! Toivottavasti kaikki menisi nyt mukavasti ja pääsisitte pian hoitoihin. Ja tsemppiä kaikille muillekin.

Vierailija
11/21 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkamainen tunnekin on jotenkin niinkuin muuttunut tunteeksi kuin olisi " iso kivi" alamahassa/kohdussa.

Mullahan oli siinä aikasemmassakin plussassa tuhrua aluksi, mut oli sitten kuitenkin plussa. No jos tästä se vielä ihmeenkaupalla tulisi, niin pelottaa että meneekö tämäkin sitten samaa rataa edellisen kanssa. =S

IVF ei oikeen onnistu, kun julkisella siihen on niin mielettömät jonot, että emme ehtisi kuitenkaan ennen lain voimaan tuloa ja kun ei olla käyty missään yksityisellä aikaisemmin menis sielläkin tod.näk. jokuaika selvitellä kaikki meidän tausta ym.

Tosin puhuttiin kyllä miehen kanssa, että jos sitten kun laki on tullut voimaan kyseltäis Väestöliitolta tilannetta ja ehkä siellä sitten jollain aikataululla saatais tosiaan yks IVF tehtyä, jos siis vaan löytyy jotenkin luovuttaja. Kaikki on kuitenkin sen puolesta vielä täysin auki.

Edelleen kuitenkin elättelen pienen pientä toivetta, että jos kuitenkin tämä ois onnistunut... vaikka epäilen syvästi. Katsotaan nyt jos kunnon vuoto ei ala parin päivän sisään niin sitten täytynee testailla.

Vierailija
12/21 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvis, noi menkkamaiset juilimiset voi hyvinkin olla ihan positiivinenn merkki niin kauan kuin niiden seurana ei ole reipasta vuotoa! Mulla on ainakin aina ollut ihmeellistä särkyä ja jomotusta ja kaikkea just testaamisvaiheessa. Samoin toi painon tunne on aika lupaava! Toivotaan parasta.

Leia, onko teillä mahdollisuutta luomutärppiin? IVF:n jälkeen nimittäin kroppa usein toimii hämmentävän hyvin - mullakin se ainoa todistettava ovulaatio oli just IVF:n jälkeen, mentiin jälkitarkastukseen ja siellä se yksi munarakula möllötti oikein nättinä ja isnoa.

Wintteri, menikö laukkakisat hyvin? Ootteko seurannut Euroviisukirjoittelua siellä, pidettiinkö kisoista? Olispa se hienoa jos teillä onnistuisi luovuttajan suhteen, toivottavasti lääkäri/hoitopaikka on joustava ja kaikki menee putkeen just niin kuin toivotte! Jos tuut käymään täällä, laita vaikka viestiä niin kyllä me kahvit tarjotaan...

ON ei mitään erikoista, jälkitarkastuksessa asiat ihan ennallaan, mitä nyt lääkäri alkoi jutella PCO:sta. Mä oon vähän skeptinen sen suhteen, kun nimittäin kuitenkin melkein kuukausittain oon omalla klinikalla käynyt ultrassa eikä lääkäri siellä ole puhunut asiasta mitään ja sit heti kun menee julkiselle niin siellä ollaan näkevinään jos vaikka ja mitä... Toisaalta tuskin se kauheasti muuttaisi hoitoja, IVF:llä sitä taas lähdettäisi eteenpäin.

Halauksia ja toiveikasta alkanutta viikkoa ihan kaikille!

Vierailija
13/21 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo " kivi" -tunne alavatsassa voi hyvinkin merkitä plussaa. Mulla on aina ollut sellainen tunne plussakierroissa. Muita oireita on ollut väsymys ja palelu, joka tulee ikään kuin sisältäpäin, eikä lähde oikein vaikka laittaisi vaatetta tai peittoa päälle. Minulla oli kanssa tuhruvuotoa siinä kierrossa, josta poikamme sitten sai alkunsa.

Toivotaan parasta. Kun on keskenmeno takana, sitä on tosi kyyninen uuden raskauden suhteen. Mutta ei ole mitään syytä miksei raskaus jatkuisi sinulla, jos/kun se saadaan hoidoilla alkamaan. Jostain kuulin lohduttavan lauseen, että naiset jotka saavat keskenmenoja, saavat myös lapsia. Vaikka usein ajattelen, että olisin mieluummin ollut plussaamatta niissä kierroissa, joissa on tullut km... sen verran rankkoja ne on henkisesti. Huomaan että tämän kierron negan myötä tuo viime kuun keskenmenon suru alkaa nousta pintaan. Pelkään että tämä menee taas siihen, ettei oikein osaa ajatella muuta kuin raskautumista.

Vähän synkkiä on taas ajatukset... Huoh. Mutta eikö ollut ihana viikonloppu! Ihan kuin kesä olisi jo täällä. Oltiin paljon ulkona, grillattiin ja puuhattiin pihalla. Naapureiden pihoilla kukkivat tulppaanit ja narsissit. Pitää ensi kevääksi istuttaa meillekin!

Vierailija
14/21 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä usko että se nyt tästä ainakaan vielä miksikään muuttunee. Tänään pp14 ja edelleenkin vain tuhrua tulee, nyt on myös kp29 joka on ollu mulla varmaan viimesen ½vuotta tarkalleen kierron pituus.

Testiä en vielä tehnyt kun en sitten halua sitä tyhjää ruutua tuijottaa. Joen josko tässä menkat ei kuitenkaan ala, niin ehkä huomenna tai keskiviikkona uskaltautuisin sen tekemään. Mieskin eilen jo kysyi että koskas ajattelin sen tehdä, mutta kun mua pelottaakin niin hirveesti. On se kumma että vaikka sitä plussaa toivoo tosi hartaasti niin kyllä se pelottaakin ja sitten taas jos on nega niin tiedän että pettymys on tosi murskaava.

Sorry nyt kaikille että pohdin täällä vaan omaa napaani, mutta kun ei nyt jäänyt kirjoituksistanne hirmuisesti mieleen mitään. Kiitokset tsemppauksesta.

Vierailija
15/21 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki klubilaiset,

käyn aina teidän kuulumisia lukemassa, vaikka en itse kovin ahkera kirjoittelija ollutkaan. Kovasti pidän peukkuja kaikille, tiuhtiaiselle isot pahoittelut km:sta ja Wintterille onnea luovuttajan löytämiseen! Samoin Leialle tärppionnea kuten kaikille muillekin!

Erityisesti sitä toivoo aina, että pidempään yrittäneet saisivat sen kestävän plussan ruutuun. Niinpä SuviTuuliakin olet jäänyt mieleen, ja kun Lene kysyi tuosta IVF:stä ja mietit, että yksityisellä voisi mennä aikaa sen aloittamiseen, niin ajattelin nyt pistää lusikkani keskusteluun. Me nimittäin mentiin aikoinaan juuri Väestöliittoon epikriisit mukana, ja siellä sanottiin että hoito voitaisiin tehdä heti seuraavaan kiertoon. Ja niin se sitten tehtiinkin. Teillä on tietysti ehkä eri asia kun on kyse luovutetuista siittiöistä, mutta jos heillä siellä sellaisia on, niin en tiedä miksei hoito voisi onnistua nopeastikin. Käsittääkseni alkiot ovat sitten parin ' omaisuutta' huolimatta lainsäädännön muutoksista. Me käytiin ensin vain keskustelemassa, se käynti oli oikein valaiseva ja suht edullinenkin. Tuon käynnin jälkeen sitten mietittiin jonkin aikaa, että jonottaako julkiselle vaiko ei, ja sitten kun päätettiin että ei jonoteta, päästiin siltikin pohdinnan jälkeen vielä seuraavasta kierrosta heti hoitoon. Halusin siis vain tulla kertomaan oman kokemukseni hoidosta ja toivottaa onnea teille, jos nyt jostain syystä tämä inssi ei ole tuonut tulosta.

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!

syyssäde

Vierailija
16/21 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyssäde on oikeassa, uusia kokeita ei yksityisellä oteta jos on julkisella (tai toisella klinikalla) jo tehtyjä kokeita. Paperit vaan mukaan niin pääsee suorilta etenemään. Siittiöiden suhteen saattaa olla VL:lla jo aika huono tilanne kun eivät käytä niitä tanskalaisia, mutta saattaahan niillä ollakin! Jos ehtisitte tehdä hoidon ennen lain voimaan tuloa, on tosiaan niin että alkiot ovat teidän " omaisuuttanne" mutta jos ne jäävät Suomeen, ne pitää tuhota (tai ehkä luovuttaa tutkimuskäyttöön). Kuitenkin ainakin Fertiksessä on sanottu että jos niitä alkioita oliis jäänyt yli (mikä ei meillä tilanne nyt ole, viimeiset meni tähän neljänteen keskenmenoon) ne olisi siirretty turvaan Viroon tai Latviaan ennen lakia. Siellä sitten olisi voinut tehdä hoidot niillä omilla entisillä.

Toivotaan kuitenkin että tällaiset ajattelut ovat turhia ja että tästä teille nyt se plussa tulee!

Vierailija
17/21 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli menkat ei ole edelleenkään alkaneet ja eilen tuhrutteli huomattavasti vähemmän kuin viikonloppuna. Tänään tuhrua ei ole vielä tullut ollenkaan, mutta voihan se tietysti olla vain tyyntä myrskyn edellä. Tosin yleensä mulla tuhruttelu lisääntyy aina menkkoja kohti mennessä ei päinvastoin.

Mitään sen kummempia oireita ei kyllä ole ollut, niitä menkkamaisia vääntöjä lukuunottamatta joita siis on edelleenkin ja selkää juilii aina aamuisin. Tuo Lenen mainitsema palelu mulla on aika usein ihan menkkaoireenakin ja sitä ei tälläkertaa ole ollut laisinkaan, toinen mikä tavallisista pms oireista on puuttunut on syömisvimma, mulla tulee yleensä aina paripäivää ennen vuodon alkua ihan mahdoton hinku syödä ihan kaikkea ja voisin siis mupeltaa kokoajan jotakin, suolaista ja makeaa vuoronperään. =)

Pitäkäähän mulle nyt vielä siis kovasti niitä peukkuja pystyssä... KÄÄK. =) Huomenna varmaankin testipäivä. =)

Vierailija
18/21 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pidä meitä jännityksessä... :-)

Vierailija
19/21 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko tulla kertoon teille että Minerva on saanut tytön=) Mutta enpä kerro enempää, hän varmaan itse tulee kertomaan lisää kunhan ehtii.

Vierailija
20/21 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla tein negatestin ja muutamia tunteja myöhemmin alkoi sitten menkatkin. Näköjään tälläkertaa piti vaan nähdä se tyhjä testi-ikkuna että menkat tajusi alkaa. =S

Ensi viikolla se lääkärin puh.aika ja sen jälkeen pitänee sitten tehdä päätöksiä että miten tästä eteenpäin.

Olen nyt melko pettynyt, joten en jaksa ajatella nyt paljon muuta.

Huiskutukseia ulkomaankirjeenvaihtajalta joka vetäytyy takaisin sohvannurkkaan kärvistelemään kp1 kipuja. =(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan