Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri laittoi välit poikki, kun peruin muuttoavun oman jaksamisen takia. Oonko muka tehnyt jotain väärin?

Vierailija
02.04.2026 |

Oon ihan puulla päähän lyöty mun (ex) ystävän reaktiosta.
Mulla on ollut viimeaikoina todella raskasta töissä ja oon joutunut ihan tosissaan opettelemaan omien rajojen vetämistä, etten pala loppuun. Työstän tälläkin hetkellä terapiassa sellaista kiltin tytön syndroomaa, missä oon aina laittanut muiden tarpeet omieni edelle ja uuvuttanut itseni.
Lupauduin jo viikkoja sitten auttamaan yhtä pitkäaikaista kaveria sen muutossa nyt viikonloppuna. (Hän muutti siis vähän yllättävän eron takia uuteen asuntoon). Perjantai-iltana iski kuitenkin ihan järkyttävä uupumus. Tuntui, että kroppa ja mieli huutaa lepoa, ja ahdisti pelkkä ajatuskin laatikoiden kantamisesta jossain pölyssä ja stressin keskellä. Nukuin lauantaina vähän pidempään ja aamulla herätessä tajusin, etten vaan kerta kaikkiaan pysty venymään enää tähän.
Laitoin kaverille ysiltä (muuton piti alkaa kympiltä) tosi empaattisen viestin. Selitin rehellisesti, että oon ihan loppu ja mun on pakko laittaa oma terveys nyt edelle. Pahoittelin tilannetta, mutta sanoin että tarvitsen tän viikonlopun ihan vaan oman tilan ottamiseen ja palautumiseen.
Sieltä tuli takaisin ihan hirveä ryöppy. Hän laittoi useamman ääniviestin, joissa ihan itkien huusi, että joutuu nyt kantamaan exänsä kanssa kahdestaan jotain pesukonetta ja sohvaa, kun olin kuulemma ainut kaveri joka oli luvannut tulla. Siis joo, ymmärrän että ero ja muutto stressaa, mutta ei ole mitenkään ok vaatia toista uuvuttamaan itseään sen takia. Eikö aikuiset ihmiset muutenkin käytä nykyään muuttofirmoja? Jos ei ole kahta tervettä ihmistä kantamassa, niin silloin maksetaan ammattilaisille, eikä oleteta että ystävät rikkoo selkänsä jollain pitsapalkalla.
Jäin kotiin, tein vähän yin-joogaa ja tilasin hyvän aamiaisen. Iltapäivällä olo oli onneksi jo paljon kevyempi. Yksi toinen ystävä kysyi myöhemmin terassille lasilliselle, ja koin että sellainen nopea, suoritusvapaa tuulettuminen auringossa tekisi mielelle hyvää. Käytiin parilla ja laitoin IG-storyyn ihanan kuvan meidän skumpista.
Noh, tää muuttajakaveri oli nähnyt sen storyn. Se laittoi illalla viestiä, että oon "itsekäs paska" ja "tekopyhä kusipäää", ja sitten se blokkasi mut joka puolelta!
Olin ihan sanaton. Laitoin sille vielä miehen puhelimesta viestin, missä selitin tosi rauhallisesti, että just se rento istuskelu ja nauraminen oli sitä, mitä mun ylikuormittunut hermosto sillä hetkellä tarvitsi palautuakseen. Sitä ei voi mitenkään verrata raskaaseen fyysiseen suorittamiseen jossain ahdistavassa eromuutossa. Ei vastannut mitään.
Mulle jäi tosta sen raivoamisesta tosi paha mieli. Mulle on nimenomaan painotettu, että omista rajoista kiinni pitäminen on tärkeintä. Tuntuu, että tää ihminen ei pysty yhtään kunnioittamaan mun tarpeita vaan olettaa mun uhrautuvan. 

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

uupumus, ahdistus ja masennus ovat vain laiskuutta

Vierailija
22/39 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap läski ja siksi väsynyt ja uupunut. Laihduta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono provo. 

Kyllä tuollaisia ongelmaystäviä on oikeasti olemassa.

Aloittajan kaltaisia ongelma ystäviä?

Vierailija
24/39 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole trolli, niin koko teksti vaikuttaa umpinarsistiselta pari-kolmekymppiseltä naiselta jonka elämä pyörii puhtaasti oman navan ympärillä.

Eli ihan tyypillinen nainen siis

Vierailija
25/39 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä koit eromuuton ahdistavana niin miltähän se ystävästäsi tuntui? Ainoa paikalle lupautunut "ystävä" ilmoittaa viime minuuteilla ettei tulekaan,

Vierailija
26/39 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akkojen draamaa. Tääkin oltaisiin voitu välttää jos akat eivät olisi niinvitun tyhmiä.

Vierailija
27/39 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sille makaroonilaatikkoa niin leppyy

Vierailija
28/39 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on oikein prototyyppi pissiksestä 

Vierailija
29/39 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee sille makaroonilaatikkoa niin leppyy

Kädet täristen?

Vierailija
30/39 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono provo. 

Kyllä tuollaisia ongelmaystäviä on oikeasti olemassa.

Aloittajan kaltaisia ongelma ystäviä?

Niin juuri.

Vierailija
31/39 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok jos ei mene. Mutta kuulostat aika "tyhmältä" siinä asiassa jos et tajua että perua pitää ajoissa siten, että joku muu saadaan avuksi. Tai ennakoida kuntoaan vähän jos tietää että voi uupua. Ei lupaile turhia, jos on romuna tai tulee yllätyksiä. Kuka siis avuksi. Osalla ei ole ehkä kysyä ketään. Tai ellei ole ajoissa kysytty. Huonosti kävisi yksinäisen sinkun, jäisi tavarat ulos sään armoille ja kaatopaikalle. Osa ei pysty yksin kantamaan tai nyt kaveri kipeä. Miksi tuttusi ei osta muuttopalvelut jos on rahaa. Osalla ei ole rahaa.

Vierailija
32/39 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akkojen draamaa. Tääkin oltaisiin voitu välttää jos akat eivät olisi niinvitun tyhmiä.

Miten jonkun miehen kirjoittama provo on akkojen draamaa? 

Vierailija
33/39 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun vanhemmat on sut kasvattanut? Ovat varmaan tyytyväisiä?

Vierailija
34/39 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltit kerää lähelleen narsisteja. Sinä hetkenä kun alat vetää rajoja paljastuu ketkä on sun ystäviä vain hyötyäkseen ja ketkä oikeasti välittää. Et oot tehnyt mitään väärää. Jos et jaksa niin et jaksa. Ystävän pitäisi silloin ymmärtää eikä laittaa välejä poikki. Jokainen on vastuussa omasta elämästään. Kuulostaa siltä et ei ole mikään kovin helppo tyyppi muutenkaan jos ei saa avuksi kui yhden ihmisen muuttoon. Toki itse oon muuttanut aina yksin sekä palkannut jonkun kantamaan sängyn ym. raskaammat jutut. En voisi kuvitellakaan edes pyytäväni ketään apuun. Tai jos joku tullut, mulla aina tunne että pitää jotenkin hyvittää asia, maksaa ruuat, ostaa heille muuttopullot ym. 

Vierailija
35/39 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi porukka on noin paljon downvotannut?? En tajua. Teit ihan oikein. Ainoa mitä en ois tehnyt on IG story.  Näytti aika pahalta. 

Vierailija
36/39 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haista paska. Ap olisi yhtä hyvin voinut olla kaltaisesi miesmulkero joka peruu muuttoapunsa koska on niin vtun krapulassa ettei pääse sängystä ylös.

Vierailija
37/39 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta olisi voinut kertoa jo silloin, kun ehdotus tuli.

Vierailija
38/39 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiltit kerää lähelleen narsisteja. Sinä hetkenä kun alat vetää rajoja paljastuu ketkä on sun ystäviä vain hyötyäkseen ja ketkä oikeasti välittää. Et oot tehnyt mitään väärää. Jos et jaksa niin et jaksa. Ystävän pitäisi silloin ymmärtää eikä laittaa välejä poikki. Jokainen on vastuussa omasta elämästään. Kuulostaa siltä et ei ole mikään kovin helppo tyyppi muutenkaan jos ei saa avuksi kui yhden ihmisen muuttoon. Toki itse oon muuttanut aina yksin sekä palkannut jonkun kantamaan sängyn ym. raskaammat jutut. En voisi kuvitellakaan edes pyytäväni ketään apuun. Tai jos joku tullut, mulla aina tunne että pitää jotenkin hyvittää asia, maksaa ruuat, ostaa heille muuttopullot ym. 

On ihan ok sanoa ettei jaksa, mutta se mikä tässä meni pieleen on että ensin lupautuu ja sitten peruu Tuntia ennen! Tää on varmaan provo mutta ihan onnistunut näkemys nykyihmisen itsekkääseen sielunmaailmaan

Vierailija
39/39 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin raahautunut paikalle. Tuntia aikaisemmin on liian myöhäistä tehdä oharia.

Varmaan aloittaja on nyt pitkällä sairauslomalla burnoutin vuoksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi