Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahoinvointivaltio nimeltä suomi

Vierailija
02.04.2026 |

Sain -50% toimeentulotukipäätöksen KELAlta, koska ei kiinnostanut lähteä leikkimään piirileikkejä, sillä nämä eivät minulle töitä tuo. Kävin hakemassa hyvinvointialueelta saman takaisin täydentävänä toimeentulotukena, itseasiassa sain 100 euroa enemmän.

Miten tämän pitäisi nyt sitten työllistää minut paremmin? Päinvastoin, nostin juuri reilusti kriteerejä työpaikasta, johon suostun jatkossa menemään. Etätyö, vähintään 3000 eur / kk brutto ovat nyt vaatimukseni.

Sairasta tämä köyhien jatkuva kyykyttäminen ja kuvitelma, että tukien leikkaaminen työllistää kaikki heti.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei ole kuullut että vastikkeeton kotona makaaminen loppuu NYT. Nauti. 

Vierailija
22/23 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä, joilla on vakituinen työpaikka eli turva -  menee ihan hyvin. Itsekin kuulunut tuohon joukkoon. Mutta elämässä tulee tilanteita, että kaikilla ei ole vakituista työtä ja turvaa. Itse ollut nyt kolme vuotta työttömänä ja nähnyt toisen puolen, olen 56-vuotias nainen ja haen aktiivisesti töitä, mutta minua ei haluta töihin. Tämä työttömyys on kamalaa, halventaa ihmisarvoa, tunnen, että minulla ei ole mitään arvoa Suomessa. Tästäkö eläkkeelle, en halua sitä itse, HALUAN TÖITÄ HALUAN TEHDÄ TÖITÄ. Olen miettinyt Suomesta pois lähtöä, en halua elää työttömänä. 

Pitää myydä omaisuus ja lähteä täältä pois, ainakin Norjassa kuulemma työllistyy myös minun ikäiseni ihminen. Ei ole ikäsyrjintää Norjassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailman onnellisin kansa 👍

Valta osa elää täällä ihan kelpo elämää vaikka kaikilla ei menekään hyvin. 

Valtaosa ei tiedä paremmasta.