Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko vähentää sokeristen juomien juomista, kun sokerivero iski? Itse en.

Vierailija
02.04.2026 |

Koska ei ole nyttenkään tullut paljon osteltua, pari pikkupulloa kokista viikonloppuisin. Ja halvinta merkkiä. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole edes iso korotus.

Vierailija
2/22 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt jo muutenkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerittomat ovat myrkkyä. Tap paa ne yrittää, jos ei köyhyys tehoa.

Vierailija
4/22 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verot iskivät myös vichyyn ja sokerittomaan kolajuomaan.

Laihialainen ratkaisu on menossa testiin, kotikaljaa noin 18 litraa noin viidellä eurolla.

Vierailija
5/22 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä pohjois-pohjanmaalta On onneksi aika lyhyt matka haaparantaan, jossa elintarvikkeiden hinnat juuri laskivat entisestään. Myös bensiini on länsirajan takana oikeastaan niin paljon halvempaa että matkakulut kuittaantuvat jo sillä erotuksella.

Vierailija
6/22 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspartaami pahempi myrkky kuin sokeri. Hedelmäsokerilla makeutettu myös huono. En kyllä juo sokerilimuakaan kuin niinä parina kertana vuodessa kun käydään hampurilaisella.

Vierailija
7/22 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meen mäkkäriin, otan aina omat juomat mukaan, sen saa tuoda sinne. Missään ei lue, etteikö sitä saa tuoda. Ja onhan siellä lähes joka paikassa, muissakin, lasten ruoalle tarkoitettu mikro sen lämmitykseen. Sekin pitäisi olla maksullinen sen käyttö. En osta juuri koskaan juomaa erikseen. Ja mulla on aina sokeritonta, se on kaikkein terveellisiin ja paras juoma, sokeriset pjaskat ovat todella ällöttäviä !!!!!!!!!! On vain hyvä, kun joutuu maksamaan extraa (noin se sana kirjoitetaan tasan oikein !!!!!), jos sen haluaa. Jos pitää ottaa juoma, se on aina jaffaa,  sokeritonta. Se on paras !!!!!!! Nyt ja aina !!!!!!! Sitä en vaihda koskaan. 

Vierailija
8/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerittomien limsojen juojat huijaavat vain itseään. Light-limsan juotuaan on ikään kuin "lupa" syödä kaikkea muuta epäterveellistä senkin edestä.

Kaikki sokerittoman limsan juojat eivät ole ylipainoisia, mutta kaikki ylipainoiset juovat sokeritonta limsaa.

Vierailija
9/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vähentänyt sokeristen juomien juomisen ihan minimiin jo monta vuotta sitten. Enkä käytä kamalasti edes makeutusaineilla makeutettujakaan juomia. Teen itse kotona kuplavettä.

Vierailija
10/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokerittomat ovat myrkkyä. Tap paa ne yrittää, jos ei köyhyys tehoa.

Tämä. Liikun niin paljon, että sokeria kuluu. Sokerittomat aiheuttavat sivuoireita kuten nostavat verenpainetta 

Vierailija
11/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo mehuja, enkä limppareita missään muodossa, joten korotukset ei vaikuta.

Vierailija
12/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 57 ja muistelen että ehkä teininä jotain limua ostanut.

En ole kahvia koskaan maistanutkaan. Taidan juoda vain vettä ja tietysti ruuan kanssa maitoa.

Vierailija
13/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon aika vähän muuta kuin vettä, teetä ja kahvia muutenkaan että ihan sama se pari lasillista limsaa jouluna ja juhannuksena.  

Vierailija
14/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko "sokerivero" on yksi iso vitsi

Vierailija
15/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosiin ostanut juomia joihin on lisätty sokeria.

Vierailija
16/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua niitä jotka lutkuttavat limuja jatkuvasti. Vielä kun sokerittomistakin tulee happohyökkäys hampaisiin (pahin on colajuomat koska sisältävät fosforihappoa.) Kiva sitten kolme-nelikymppisenä kun hammaskiilteet on liuenneet. Ja se käy nopeasti, vaurioiden alussa ei huomaa vielä pahemmin mitään mutta muutama vuosi samaa touhua niin vauriot onkin jo kenen tahansa nähtävissä.

Vierailija
17/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt jo ajat sitten terveyssyistä.

Vierailija
18/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mun budjetti kaatuu jos lonkerotölkin hinta nousee jonkun verran. Niitä kun tulee juotua ehkä se 10 / kk

Vierailija
19/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon joku pari kertaa vuodessa helteillä sokerillista limsaa joten aivan sama joku pikkuinen hinnankorotus. Mitään kivennäisvesiä tai vissyjä en osta koskaan.

Vierailija
20/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

en aio, kun en ennenkään niitä juonut. kerran vuodessa ehkä innostuin ostamaan jotain appelsiini"täys"mehua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan