En pääse outlookin sähköpostiini, koska en osaa ratkaista sitä "oletko ihminen"-testiä. Niistä on tullut vaikeampia.
Olenko ainoa, jolle tämä on ongelma. Vielä pari viikkoa sitten sujui ihan hyvin. Tekoälyn kehityttyä, testit ovat muuttuneet vaikeiksi, koska niiden on tarkoitus estää automatisoidut botit, jotka yrittävät hakkeroida sähköposteja. Edellinen lause on tekoälyltä, pahan alulta ja juurelta, vaikka ne hakkerithan niitä pahoja on.
Kommentit (42)
Mä sentään katselen niitä tehtäviä pöytäkoneen isolta näytöltä. En voi käsittää, miten kännykän pienellä ruudulla niitä voi ratkaista. Niille, jotka epäilevät ihmisyyttäni, totean että aika filosofinen kysymys...
Ne kirjaimet on niin epäselviä et menee aina väärin ei saa selvää mikä on mikä eikä tiedä onko isoja vai pieniä vai onko sillä edes väliä.
Aika ironista, että kohta varmaan tekoäly suoriutuu noista paremmin kuin ihminen.
Vinkkinä, että niihin polkupyöriin ja liikennemerkkeihin ei kannata vastata liian tarkkaan. Älä valitse ruutuja, joissa näkyy vain pikkuhitunen. Ainakin itselleni on käynyt usein niin, että jos vastaan huolimattomasti hutaisten, se menee heti läpi. Mutta jos vastaan tarkkaan, joudun vastaamaan monta kertaa.
syytä olisi varmaan jatkossa käyttää savumerkkejä tai kirjeitä viestintään, jos maailman yksinkertaisin asia on noin vaikeaa
Kertokaahan kamalimmista testeistä! Mulle tuli sellainen että valitse täysi kahvikuppi nuolella enkä tajunnut ollenkaan että kuinka monesta kuvasta se piti valita. Siis vain yhdestäkö vai kauheasta määrästä eri kuvia että missä se täysin kuppi nyt sitten oli? Yritin raahatakin sitä hiirellä vaan ei onnistunut. Jotenkin pääsin sisään kuitenkin palveluun, ehkä se mun tupelointi todisti että olen ihminen. Joidenkin vinkkien mukaan näissä pitäisi tehdä virheitä koska tekoäly ei tee mutta ihminen tekee?
Miten ne meinaa sitten kun kvanttikone pamahtaa jossain tulille niin sehän tarkaisee kaikki ongelmat hetkessä ja hakkeroinnitkin on kuin tanssia vaan.
Ne on nykyään näitä Arkose Labs CAPTCHA tehtäviä. Ne on ihan kauheita. Googlaa tai kysy tekoälyltä.
Kohta pitää ChatGPT:n auttaa näissäkin
Kirjaudu sisään tor kautta niin lukitsee tilin pysyvästi
Oletko aivan varma että olet ihminen?
Ihan tarkoituksella tehdään noista vittumaisia ja vaikeita. Ratkaisuksi tullaan sit tarjoamaan digi id:tä ja ties mitä sormenjäljellä/kasvoilla tunnistautumista.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaahan kamalimmista testeistä! Mulle tuli sellainen että valitse täysi kahvikuppi nuolella enkä tajunnut ollenkaan että kuinka monesta kuvasta se piti valita. Siis vain yhdestäkö vai kauheasta määrästä eri kuvia että missä se täysin kuppi nyt sitten oli? Yritin raahatakin sitä hiirellä vaan ei onnistunut. Jotenkin pääsin sisään kuitenkin palveluun, ehkä se mun tupelointi todisti että olen ihminen. Joidenkin vinkkien mukaan näissä pitäisi tehdä virheitä koska tekoäly ei tee mutta ihminen tekee?
Mä en meinaa selvitä niistä helvetin liikennevaloista, siis että lasketaanko joku kuvaan osunut nurkka vai ei. Ilmeisesti ainakin niissä seurataan hiiren liikkeitä ja on aika sama mitä klikkailee?
Mulla ei ole tullut tuota. En varmaan läpäisisi. Mutta siis mulle tulee vaan joku koodi puhelimeen ja sitten outlookissa pitää valita oikea koodi.
Ne ovat aivan helvetillisiä ihmiselle, jolla on tarkka havainnointikyky. Esimerkiksi jos kysytään, onko kuvassa liikennevaloja ja valitse kaikki kohdat, joissa on. Reunaan jää ihan pikkuisen vielä ja valitset sen, väärin meni. Sitten taas joskus kuvat ovat naurettavat epätarkkoja, esim. valitse kuvista kaikki joissa on portaita ja kuva on viidesosapostimerkin kokoinen rakeinen sotku, jossa ehkä voi olla tuolla kaukana horisontissa jotkut portaat. Paitsi ettei sitä kuvaa voi suurentaa nähdäkseen, onko se ramppi vai portaat. Ylipäätään kun pitää yrittää ajatella sitä, mitä testin tekijä on ajatellut tai miten tekoäly on valjastettu tekemään.
Mulla sama, en uskalla enää kirjautua ulos mistään etten joudu tekemään uudestaan oletko ihminen testiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkkyä, että pitää olla jossain mielentiloissa, että osaa ne ratkaista. En tiedä miten nyt sitten ikinä pääsen sinne sähköpostiini. Ajattelin pyytää miestäni ratkaisemaan sen, mutten ole vielä ehtinyt. Mulla on ongelma, että olen unohtanut Facebookin salasanan ja en todellakaan aio vastata siihen "oletko unohtanut salasanasi". Sitte ainakin kaikki menee pieleen. Tässä vauvapalstassa ainakin on helppo testi, huh.
Mikä testi? en ole ikinä nähnyt!
Ehkä olen siis robotti. Se selittää paljon :D
Joskus vaatii odottamaan kun karanteeni menee ohi 3 päivää tai jotain. Katso myös tekstiviestivahvistuspyyntö. Onko puhelinnumero vaihtunut?
Nytpä tuo aloitukseni näkyykin tuossa uusimmat kommentit kohdassa, jee!