Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin olet käyttänyt perintösi?

Vierailija
01.04.2026 |

Jos olet sellaista saanut. 

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se perintö pitäisi käyttää? 

No makeaan elämään tietysti.."lännen malliin"..onpa tyhmä kysymys..

Vierailija
62/111 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä s-tana ole vielä edes tullut...muut kyllä vetää hillot tilille ja tiluksia vähän sieltä sun täältä..arvaa v i t u t t a a k o?..menee niin prkeleen kauanja on jo mennyt ,ja tällä menolla se perintöosuuskin menee sinne v i t u n hoivakodin hyödyksi....

Sinulla on siis vielä läheinen elossa. Ei se yleensä ole huono asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut vielä, kun vanhemmat hyvissä voimissa elelee vielä.

Äidiltä sain 5 vuotta sitten pienen ennakkoperinnön (lahja) 26 000€. Sillä maksoin jäljellä olevan asuntolainan pois kolmikymppisenä.

Vierailija
64/111 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaitsee ulkomaalaisessa pankissa. Eikä tule päätymään suomeen

Vierailija
65/111 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkas isoja perintöä te olette oikein saaneet kun rahaa on riittänyt matkusteluunkin? Eli mikä on saamienne perintöjen suuruusluokka?

Perintövero 5 tonnia ja käteen jäi 70 tonnia. Miehen kanssa ostettiin kämppä puoliksi, hän otti omiin nimiinsä lainan.

Vierailija
66/111 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidiltä sain 5 vuotta sitten pienen ennakkoperinnön (lahja) 26 000€. Sillä maksoin jäljellä olevan asuntolainan pois kolmikymppisenä.

Fiksusti toimittu :)

Vierailija
67/111 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten harrastuksiin ja opiskelujen tukemiseen.

Vierailija
68/111 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä, jokaisen sukupolven tehtävä on jättää jälkeensä enemmän kuin on itse saanut."

Tuollainen käsky johtaa vain syyllistämiseen niitä kohtaan, jotka eivät pysty tuohon. 

Sitäpaitsi kaikilla ei ole jälkeläisiä. 

Kaikilla ei ole omia jälkeläisiä mutta harva on silti sukunsa viimeinen. Olen itse perinyt metsää ja sen olen testamentannut siskon lapsille kun omia ei ole. Tuntuisi vastuuttomalta myydä metsä ja käyttää rahat vain itseeni. Tuottoa voi käyttää, mutta pääomaa ei jos ei ole pakko.

Vierailija
69/111 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sai juuri äidiltään perinnön, josta joutuu maksamaan perintöveroa 90 000€. Osan anoppi oli onneksi fiksusti testamentannut kolmelle lapsellemme. Opiskelu muuttuu kuitenkin maksulliseksi, joten heillä on tällä hetkellä hyvä, 60 000€:n pesämuna kasvamassa. Nuorin lapsista vielä alle kouluikäinen.

Ihan kiva summa nelikymppiselle, vaikka olemme oman asuntolainamme jo maksaneet ja keskituloisia molemmat.

Omat vanhempani elävät vielä.

Vierailija
70/111 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
71/111 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä sanot noin isoa summaa pieneksi?

Vierailija
72/111 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tilillä ja saan joka kuukausi  hyvän koron käteen,  summa kasvaa koko ajan kun tulee myös korkoa korolle, kun en pysty kaikkea käyttämään. Kun jään eläkkeelle, saan enemmän korkoja käteen kuin eläkettä. Ihanaa.

Vierailija
73/111 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on pieni suhteessa siihen tulevaan perintöön?

Vierailija
74/111 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton tätini testamenttasi kaiken minulle, niillä ostin asunnon, kesämökin, veneen ja vielä jäikin, ehkä ostan kolmosasunnon Fuengirolasta. Mieheni joka oli jo ottamassa eron, huomasi että kannattaa pysyä mun kelkassa kun tädin testamentti luettiin. Itse tein salaa testamentin, jossa mieheni ei saa minulta yhtään mitään. Salaa nauroin .

Vierailija
75/111 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitin

Vierailija
76/111 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin julkkariremontin

Vierailija
77/111 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jokaisella on oma mittapuussa. Kokonaisuus huomioon ottaen vähäinen summa. Lisäksi reilu tonni tuosta meni perintöveroa.

Vierailija
78/111 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumakelvotonta mökkiä muuttotappiokunnassa en ole vielä käyttänyt mihinkään. Siinä se perintö. 

Vierailija
79/111 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se perintö pitäisi käyttää? 

No makeaan elämään tietysti.."lännen malliin"..onpa tyhmä kysymys..

En kysynyt, että mihin, vaan miksi.  Jos elämä on muutenkin ihan "makeaa", niin miksi se perintö pitäisi käyttää?

Vierailija
80/111 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumakelvotonta mökkiä muuttotappiokunnassa en ole vielä käyttänyt mihinkään. Siinä se perintö. 

Ainahan sen mökin voi remontoida ja viettää siellä aikaa kesäisin. Erityisesti jos olet itse ollut siellä lapsena niin voi olla kivakin. Ainakaan et joutunut maksamaan perintöveron jos tontti ei ole kovin suuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän