Mihin olet käyttänyt perintösi?
Kommentit (111)
Koko perheen lomamatkoihin. Tavalliseen elämään. Osan rahoista sijoitin osakkeisiin.
Matkoihin, asuminen ulkomailla ennen, ruoka.
Olen juonut omakotitalon ja metsäpalstan.
T.Skäbä
Ole ns. au-lapsi, en ole saanut minkäänlaista perintöä koskaan mistään. Enkä tule saamaankaan. Itse olen tähän mennessä tehnyt omalla työlläni n. 250 000 euron omaisuuden, joka pitää sisällään omistusasunnon ja sijoituksia. Lainaa on pitänyt ottaa, nyt kaikki jo maksettu. Jätän kaiken aikanaan omalle tyttärelleni, jotta hänellä olisi paremmin kuin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Viinaan, naisiin ja uhkapeleihin.
Nuo samat ja loput laitoin turhuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Poltin pesässä.
Sain aromipesän. Puuroa keitän
Ostin laadukkaan premiumauton, jolla ajelen toivon mukaan loppuikäni
Vierailija kirjoitti:
Ole ns. au-lapsi, en ole saanut minkäänlaista perintöä koskaan mistään. Enkä tule saamaankaan. Itse olen tähän mennessä tehnyt omalla työlläni n. 250 000 euron omaisuuden, joka pitää sisällään omistusasunnon ja sijoituksia. Lainaa on pitänyt ottaa, nyt kaikki jo maksettu. Jätän kaiken aikanaan omalle tyttärelleni, jotta hänellä olisi paremmin kuin minulla.
Kanada
Vierailija kirjoitti:
Sain ennakkoperintöä ja käytin rahat remonttiin, eikä riittänytkään
Muutettiin n 100 v vanhaan taloon. Käytännössä säästetään vuosi, tehdään 1 huone kuntoon jne.
Ennakkoperintö auttoi paljon
Eikö uudempia taloja löytynyt?
Vierailija kirjoitti:
Kuinkas isoja perintöä te olette oikein saaneet kun rahaa on riittänyt matkusteluunkin? Eli mikä on saamienne perintöjen suuruusluokka?
80 th
Vierailija kirjoitti:
Kuinkas isoja perintöä te olette oikein saaneet kun rahaa on riittänyt matkusteluunkin? Eli mikä on saamienne perintöjen suuruusluokka?
250 000
En mitenkään korvamerkinnyt perintörahoja vaan laitoin samoihin sijoituskohteisiin mitä omistin jo ennen perintöjä. Sijoituksista rahaa on sen jälkeen käytetty mm. ok-talon ostamiseen ja muutaman uuden auton ostoon.
Vierailija kirjoitti:
"Matkusteluunkin"?
Yhteensä n. 300000.
Sain noin 100 000eur. Säästin ne omille lapsille (5 kpl), siis lahjoittelen hiljalleen niitä lapsille sitä mukaa kun lapsilla on oikeita tarpeita (ostavat asunnon, auton, tarvitsevat takuuvuokran yms.). Ylipäätään monet saavat perinnön 50-80 -vuotiaana, ei perinnön avulla rakenneta enää tulevaisuutta eli kannattaa antaa se nuoremmille joilla on elämä rakentumassa. Tietysti on poikkeuksia ja jokainen tekee kuten haluaa.
Markka-aikana saadulla ostin lepotuolin, euroaikana maksoin velat ja loput sijoitin.
Vierailija kirjoitti:
Toistasataatuhatta, mennyt asuntoon ja uusiin autoihin ajan saatossa.
Sain vain 20 tuhatta rahaa. Tilillä makaa ja inflaatio syö.
Kun saan perinnön, niin ostan koko rahalla retkeilyvarusteita ja muutan metsämökkiin/telttaan erakoksi - pysyvästi. Siihen asti täytyy kituuttaa kaupunkilaisena.
Sain ennakkoperintöä ja käytin rahat remonttiin, eikä riittänytkään
Muutettiin n 100 v vanhaan taloon. Käytännössä säästetään vuosi, tehdään 1 huone kuntoon jne.
Ennakkoperintö auttoi paljon