Peukutusketju: Yliarvostetuin bändi/artisti?
Laitetaan yksi nimi per viesti, nuoli ylös tai alas, tiedätte systeemin.
Kommentit (277)
Vierailija kirjoitti:
Don huonot
Sehän oli hyvä keikkabändi. Mutta jonnet oli silloin vaipoissaan vielä, eivät tajua.
Vierailija kirjoitti:
Taylor Swift
Nainen on tämän hetken kansainvälisesti suurin naispuolinen tähti ja kirjoittanut valtavasti hittejä.
En pidä tämäntyyppisestä musiikista, mutta pitää olla pelkkää naisvihaa, että pitää häntä yliarvostettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Led Zeppelin
Jos jotain niin aliarvostettu. Historian tärkeimpiä rock-bändejä.
Samoin Pink Floyd.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bob Dylan
Nyt on tyhmää porukkaa paikalla! Dylan on sentään saanut sanoituksistaan jopa Nobelin kirjallisuuden palkinnon vuonna 2016.
Tuohan juuri alleviivaa, miten koomisuuteen asti yliarvostettu kyseinen artisti on. Kas kun ei rauhanpalkintoa saanut :D
Dylanilla kävi mäihä. Rotestilaulut osuivat 60-luvulla juuri siihen sukupolvirakoon, jonka teki m.m. USA:n Vietnamin sota. Hän ilmeisesti ei edes itse kirjottanut paatoksellista Blowin' In The Wind -kappaletta, vaan osti tekstin joltain opiskelukaverilta. Kuitenkin juuri tuohon biisiin perustui hänen runoilijamaineensa Ruotsissa - mistä seurasi vasemmiston jokavuotiset Nobel-marinat, että palkinto kuuluisi Dylanille. Ja lopultahan komitea ei jaksanut, vaan myöntyi kun ei muustakaan päästy yhteisymmärrykseen.
Vierailija kirjoitti:
Mumford & Sons
Tätä en ymmärrä ollenkaan, että alapeukutetaan erittäin hyviä stemmalaulajia ja muusikoita, jotka osaavat soittaa instrumentteja. Ja tuntevat musiikkiperinnettä. Itse arvostan, vaikkei musiikkityyli ole sellaista mitä yleensä kuuntelen.
Taitaa näitä vihaava olla teini, joka arvostaa vain pimpelipom tekoälyllä tehtyä musaa.
Kiss
Väsyneitä tällaiset kyselyt. Miten olisi arvostetuin pändi -kysely? Siitähän selviää tämäkin asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bob Dylan
Nyt on tyhmää porukkaa paikalla! Dylan on sentään saanut sanoituksistaan jopa Nobelin kirjallisuuden palkinnon vuonna 2016.
Tuohan juuri alleviivaa, miten koomisuuteen asti yliarvostettu kyseinen artisti on. Kas kun ei rauhanpalkintoa saanut :D
Sunkaltaiset skidit naurattaa. Luulet tietävästi paremmin kuin 69 vuotta musaa tehnyt artisti, joka on palkittu siellä täällä ja tuolla ja myynyt yli 125 miljoonaa levyä. Ja saanut jopa Nobelin kirjallisuuspalkinnon.
No kun olet noin nero, teepä itse perässä!
Nythän kysymys tarkkaan ottaen ei ollut siitä, mistä artistista/bändistä itse pitää tai ei pidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bob Dylan
Dylanilla kävi mäihä. Rotestilaulut osuivat 60-luvulla juuri siihen sukupolvirakoon, jonka teki m.m. USA:n Vietnamin sota. Hän ilmeisesti ei edes itse kirjottanut paatoksellista Blowin' In The Wind -kappaletta, vaan osti tekstin joltain opiskelukaverilta. Kuitenkin juuri tuohon biisiin perustui hänen runoilijamaineensa Ruotsissa - mistä seurasi vasemmiston jokavuotiset Nobel-marinat, että palkinto kuuluisi Dylanille. Ja lopultahan komitea ei jaksanut, vaan myöntyi kun ei muustakaan päästy yhteisymmärrykseen.
Juu, Dylan koko 69 vuoden ura oli yksi muka varastettu biisi. TOOOOOSI uskottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Eagles
Nimenomaan taiteellisesti aliarvostettu, joskin toki kaupallisesti erittäin menestynyt ja tunnettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bob Dylan
Juu, Dylan koko 69 vuoden ura oli yksi muka varastettu biisi. TOOOOOSI uskottavaa.
En vähättele Dylania ollenkaan. Hänhän mullisti populaarimusiikin sanoituskaavat perin pohjin, ottaen vaikutuksia esim. ranskalaisesta symbolismista, ja oli vihdoin minustakin sen palkinnon arvoinen. Puhuin siitä, miten Ruotsin kulttuurielitistisissä piireissä tuo eteni.
Vierailija kirjoitti:
Nythän kysymys tarkkaan ottaen ei ollut siitä, mistä artistista/bändistä itse pitää tai ei pidä.
Nimenomaan niin. Kyse oli siitä onko artisti yli- tai aliarvostettu, riippumatta siitä onko oma suosikki vai ei.
Kaija Koo ja Jenni Vartiainen. Mihin perustuu näiden kahden suosio ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan niin. Kyse oli siitä onko artisti yli- tai aliarvostettu, riippumatta siitä onko oma suosikki vai ei.
Ajatuskulku yleensä on sellainen, että jos ei itse satu pitämään jostain, niin se on ilman muuta yliarvostettu. Ja päinvastoin, mutatis mutandis.
Dingo.
Neumann aivan järkyttävän huono laulaja, ohut inisevä ääni. Ja laulut ihan pelkkiä kliseitä täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Beatles.
On outoa ajatella, että Beatlesien levytysura kesti käytännössä vain 7 vuotta. Nykynuori, joka kenties uteliaana imuroi koko tuotannon netistä, ei varmaankaan voi käsittää mikä tuon bändin vaikutus oli noina vuosina. Se oli ja on kultturaalinen asia, jota ei vieläkään voi yliarvioida - aliarvioida kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bob Dylan
Höh. Kaikkihan tietää, että alkuperäinen biisi on saksalainen Sag mir wo die Blumen sind, esittäjä Marlene Dietrich
Minusta yksi parhaita popmusan tekijöitä Suomessa omana aikanaan. Mielenkiintoisia biisejä.