Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko outoa jos ex auttaa muutossa?

Vierailija
01.04.2026 |

Tuore ero ja muutan yksiöön turvakodista. Vanhempani ovat jo aika vanhoja ja muuta apua ei ole. Yrittäisin nyt hoitaa tän riidattomasti...

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan turvakodissa innostutaan, kun joku tuo sinne väkivaltaisen exän "muuttamaan".  Ap, etkö saa itsellesi psyykkistä apua ?

Etkö osaa lukea? Mitään väkivaltaisuutta ei ole ollut.

Vierailija
22/27 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen auttanut lähes joka exää siinä muutossa että pääsen nopeammin eroon niistä

Kymmenen vuotta sitten kun mulle tyttöystävä sanoi muuttavansa pois, minä ajelutin häntä asuntonäytöissä ja sanoin maksavani vaikka osan hänen vuokrastaan.

Noh, yksi asia johti toiseen ja nyt me olemme naimisissa ja meillä on kolme lasta. En tiedä miten tässä näin kävi 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö oikeesti turvakotiin asumaan noin helpolla? Mies puhuu rumasti, uhkaavasti ja syyttelevästi?

Vierailija
24/27 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai, jos välit ovat ihan ok. Itsellä ex auttoi.

Vierailija
25/27 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen auttanut lähes joka exää siinä muutossa että pääsen nopeammin eroon niistä

Kymmenen vuotta sitten kun mulle tyttöystävä sanoi muuttavansa pois, minä ajelutin häntä asuntonäytöissä ja sanoin maksavani vaikka osan hänen vuokrastaan.

Noh, yksi asia johti toiseen ja nyt me olemme naimisissa ja meillä on kolme lasta. En tiedä miten tässä näin kävi 🤣

Olitko sinä henkisesti tai muulla tavalla väkivaltainen häntä kohtaan? Jos et, niin nyt sun tarina ei oikein sovi tähän ketjuun. 

Vierailija
26/27 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakoti viittaisi siihen, että siellä ollaan syystä. Ja siihen, että kaikki kontaktit (toivottavasti ei ole lapsia - tuskin kun suuntana yksiö) olisi hyvä katkaista exään. Ei antaa mitään työkaluja, jolla tämä voisi roikkua elämässä mukana. Yksiön tavaramäärä myös semmoinen, että menee ilman exääkin. Vaikka paikalliseen FB ryhmään ilmoitus. "Muutan turvakodista ja tartten apua". 

Itse kyllä autoin avioerossa lasten isää muuttamaan pois yhteisestä kodista, johon minä jäin. Pitkä historia. Asiallinen meininki. Lastenkin takia haluttiin, että näkevät; Tämä hoidetaan perheenä. Yhteinen ystävä auttoi siivoamaan lasten isän uuden asunnonkin, joka oli jätetty semmoiseksi lääväksi, ettei tosikaan. Moni ystävä sanoi; Ei ole minun hommani etc. Että minun tehtäväni ei ole piikoa exän asuntoa. Tämä totta, mutta se tulisi olemaan myös lasten uusi toinen koti.

Eli mitään ongelmaa tuossa ei välttämättä ole. Jos jokainen osapuoli on aikuinen ja fiksu. Mutta nyt; Keksi ihmeessä jotain muuta. Ihan mitä tahansa.

Vierailija
27/27 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitko sinä henkisesti tai muulla tavalla väkivaltainen häntä kohtaan? Jos et, niin nyt sun tarina ei oikein sovi tähän ketjuun. 

Anteeksi, en tiennyt että keskusteluketjun käytönvalvoja oli paikalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi