Voisiko Nasse Setää enää tehdä vuonna 2026?
Kommentit (23)
Ennen pilkattiin kaikkia tasapuolisesti.
Se oli oikeaa tasa arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nasse-setähän oli ihan paras! Sen taustatarinahan (veskun keksimä siis) oli se, että se oli Ylen alkolisoitunut urheilutoimittaja, joka oli varoitusten jälkeen potkittu pois urheilupuolelta ja rangaistuksena siirretty lastenohjelmiin. 😄😄
Veskulla oli myös alkoholisoitunut urheiluselostaja Vode. Taisi olla sama kaveri joka vaihtui Nasse-sedäksi.
Vodella oli aikoinaan merkittäviä alkoholiongelmia. Usein olen kuullut puhuttavan, että hän selosti Kalevan kisoja ympäri päissään ja Raimo Häyrinen sai koko ajan olla korjailemassa tilannetta. Itse en tätä selostusta koskaan kuullut, vaikka monia Voden ja muidenkin sen ajan selostuksia olen kuullut erittäin runsaasti.
Näitä oli siis useita. Anssi Kukkosen Keski-Euroopan mäkiviikon legendaarisen ryyppyretkahduksen muistaa varmasti joku muukin aikalainen kuin vain minä.
Oikean Voden oikea nimi oli Voitto Liukkonen. Selostustyylistä voin kertoa, että Antero Mertarannan täysi vastakohta.
Suorat jääkiekkolähetykset hoidettiin kotona niin, että telkkarista kuva ja ääni radiosta. Ei tarvinnut kuunnella Vodea vaan kuunneltiin Höyryä.
Kaikki vahdittavat lapset ovat Speden lähipiirin lapsia. Taitaa siinä olla pari Veskun lasta Kitin lisäksi. Se känninen isähän on Ere Kokkonen itse.