Ihana ennuste meille työttömille: Ruoan hinta nousee tänä vuonna inflaatiota enemmän
Ihanaa. Kiitos hallitus että sosiaalitukiin ei ole kolmeen vuoteen tehty indeksikorotuksia.
Kommentit (43)
Ruuan tuottaminen ei edellytä mitään, ruokahan kasvaa kesällä itsekseen, joten miksi kukaan maksaisi ruuasta euroakaan? Apilaa ja timoteitä riittää kaikille!
Ei ole yhtään sen parempi uutinen pienituloisellekaan
Olen jo vuosia ostanut vain -60% ruokaa ja hävikkileipää & heviä.
- 4 alepan iltakierros, stadi
Yhä useampi alkaa käyttää 100%:in taskualennusta. Jotkut joilla ei mitään menetettävää käyttänevät käytäviä lounasbuffetina ja availevat paketteja siinä paikan päällä. Jos sakkoja tulee niin eipä niillä mitään merkitystä ole. Jos saa 7 sakkoa, pääsee ruokailemaan neljä kertaa päivässä lämpimään paikkaan pariksi viikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ruuan tuottaminen ei edellytä mitään, ruokahan kasvaa kesällä itsekseen, joten miksi kukaan maksaisi ruuasta euroakaan? Apilaa ja timoteitä riittää kaikille!
Ai ruoan tuottajilleko nyt aletaan maksamaan enemmän kuin ennen?
Sehän sitten tarkoittaa sitä, että joku muu asia nousee inflaatiota vähemmän. Inflaatio kun on kustannusten nousun summa.
Vierailija kirjoitti:
Vielä voi tinkiä ja siirtyä roskiksiin.
Inflaatio ja hintojen nousut on jo syöneet menneen 7,8% palkankorotukset. Ehkä sit 2028 päästään taas huutamaan kunnon korotuksia.
Jos ruoan hinta nousee enemmän kuin inflaatio, niin se tarkoittaa sitä, että jonkun muun hinta nousee vähemmän kuin inflaatio. Vaikkapa esimerkiksi asuminen tai sähkö.
Suomalaista ruokaa tai elintarviketta ei kannata ollenkaan ostaa. Säästöä tulee valtavasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksettaisiin, kun ei heidän edes tarvitse tehdä mitään, ei ruista tarvitse hoputtaa kasvamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiva. Minä haen ilmaiseksi leipäjonosta.
En tiedä säästäisinkö ruokakuluissa jos ostaisin niitä -50/60% tuotteita, en ole ostanut kun ovat olleet yleensä eineksiä, sokerijogurtteja yms. Ostan raaka-aineita, puurohiutaleet, kananmunat, juurekset, peruna ja silloin tällöin kala/liha/kana eivät ihan hirveitä ole maksaneet. Viimeksi kyllä järkytyin kuin tavallinen voipaketti maksoi yli 7 euroa.
Hallitushan on erityisen kovasti paiskonut töitä sen eteen että ruuan hintaa saataisiin korkeammalle. Kiitos tästä hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä voi tinkiä ja siirtyä roskiksiin.
Ne on lukossa ja safkat menee ruokajonoihin.
Tukielätit pärjää Suomessa paremmin kuin keskituloiset työssäkäyvät. Tämä on fakta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tuottajille maksettaisiinkin enemmän niin ei kauppa silti luovu saavutetuista katteistaan ja siirtää korotukset suoraan hintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos ruoan hinta nousee enemmän kuin inflaatio, niin se tarkoittaa sitä, että jonkun muun hinta nousee vähemmän kuin inflaatio. Vaikkapa esimerkiksi asuminen tai sähkö.
Niinhän sitä luulisi. Tosiasiassa inflaatioon ei huomioida juurikin ruokaa ja energiaa. Syy on se, että tulisi liian kovat palkan"korotukset" tämän takia palkkojen reaaliarvo tippuu koko ajan 🤗
Kokoomus toivoo että inflaatio nousisi 80 % prosenttiin jolloin sosiaalituet olisivat oikealla tasolla.