Ruskea limatulppa?
Menossa rv 40+3, ensimmäistä odotan joten limatulpasta ei kokemusta aikaisemmin. Nyt perjantaina housuihin tuli hieman kirkasta verta. Saman päivänä olin ä-polilla kantrollissa ja lääkäri yritti " ärsyttää" kohdun suuta jotta supistuksia alkais tulla. Sattui muuten aika lailla!
Lauantaista alkaen on tullut paperiin pyyhkiessä ruskeaa limaa. Olen kuullut että limatulppa on kirkas/vaalean punainen tai veriviiruinen eikä ruskea.
Onko kenelläkään ollut ruskea limatulppa vai onko tässä nyt jotain vialla???
Kommentit (3)
moi!
Mulla se limatulppa ainakin oli just sellanen ruskeen-tummankeltainen (huijui), eli varmaan alkaa sulla paikat aukeemaan. Mulla tyttö syntyikin sitten vrk:n päästä limatulpasta. Tsemppiä!
lääkäri näytti mulle sen limatulpan ja se oli ruskea lima möykky. Varmaan joku peukalon kokoinen ja hytkyvä, hih...
Mulla siis puhkaistiin silloin kalvot.
Aamun_kuiskaus
Ei varmasti mitään vialla. Kyseessä on vanha veri, eli voi olla sitä perjantaista verta rusehtuneena vielä limakalvoilta poistumassa tai lauantaisesta supistelu-ärsytyksestä tullutta verta. Monestihan just sisätutkimuksen jälkeisinä päivinä voi vuotaa ruskeaa, joka on siis sisätutkimuspäivänä limakalvoilta tihkunutta verta, sitä vanhaa verta. Nyt sitä vaan on limatulppaan sekoittunut ja siksi lima on rusehtavaa.
Näin ainakin minulla kolmessa raskaudessa.
Onnea loppumetreille!