Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajat/ -opiskelijat!!

Vierailija
07.05.2007 |

Luen tässä just lääkehoidon tenttiin ja epätoivo iskee! Mitä siinä tentissä kysytään? Eihän ne voi kysyä näitä kaikkia miljoonia vaikuttavia aineita ja haittavaikutuksia? Eikö nää oo lääkärin asioita tietää, mitä pitää ottaa huomioon lääkettä määrätessä??

Mitä mun kannattais tuota tenttiä silmälläpitäen lukea?

Kyseessä siis eri sairauksien hoidossa käytettävistä lääkkeistä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvallisen lääkehoidon toteuttamisesta, miten annan turvallisesti lääkettä injektiona, silmätippoina, tabletteina? Ei mitään yksityiskohtaista lääkeaineista tms. Peruskamaa. Älä lähde ajattelemaan liian vaikeasti!

Vierailija
2/3 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli esim. pitää pystyä erittelemään eri lääkeaineryhmiä vaikkapa vaikutusmekanismin mukaan, tavallisimpien lääkkeiden (esim. antibiootit, psyykenlääkkeet tai verenpainelääkkeet) haittavaikutukset tulisi tietää yleisellä tasolla jne.

Ota siis vain kirja käteen ja ala päntätä! Tentissä pitää osata kattavat perusteet koko lääkehoidosta! Työssä sitten perehedyt tarkemmin aina potilaallesi antamiin lääkkeisiin, esim. jos annat iv-antibioottia niin sinun täytyy itse olla tietoinen mahdollisista haittavaikutuksista, yliherkkyysreaktioista, antoon liittyvistä kontraindikaatioista jne.

Vaikka lääkäri lääkkeen maarääkin alunperin, niin sinulla tulevana sh:na on iso vastuu siinä tilanteessa kun potilaallesi lääkettä annat. Itse en antaisi tavallistakaan tuntematonta lääkettä vain lääkärin määräyksen perusteella..." farmaka" tullee siis jokaiselle sh:llekin työssä tutuksi. Niin ja eikös sitä farmakaa ainakin joissain lääkehoidon tenteissä saanut myös käyttää itse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten tämä, mihin pitää lukea esim antibiootit, kipulääkkeet, reumalääkkeet, sydän-ja verisuonisairauksein lääkehoito jne jne .

Kyllähän tätä lukee, mutta jos nämä kaikki pitää tietää näin tarkkaan, niin mulla ei ole toivoakaan päästä tentistä läpi :(

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi