jääkö vauvasi valvomaan yöllä syönnin jälkeen
Meillä on 4,5 kk ikäinen vauva ja ongelmaksi on ilmestynyt yölliset valvomisjaksot. Neiti ei nuku päivällä pitkiä päiväunia, vaan ottaa vain noin 45 min nokoset kolmesti päivässä. Ilta unille en enää saa millään 18-19 välillä ja neiti saattaa olla hereillä neljäkin tuntia ennen nukkumaan menoa. Tämän vuoksi neiti simahtaa yöunille usein jo klo 19-20 välillä ja herää ensimmäisen kerran syömään 00-03 välillä. Nyt neiti on jäänyt valvomaan neljänä peräkkäisenä yönä ensimäisen syönnin jälkeen. Juttelee omassa sängyssään, kiljahtelee ym. ei itke kuitenkaan. Tätä kestää tunnista kahteen. Aamulla herätään sitten kuuden seitsemän pintaan, syödään ja ollaan hereillä n. tunti jonka jälkeen nukutaan joskus jopa puoli kymmeneen saakka.
Mistähän tämä yöllinen valvominen voi johtua, onko muilla vastaavia kokemuksia ja jos on, miten heräilyistä on päästy eroon? Vinkkejä kaivataan kun yöunet jää melko vähäisiksi...
Mitään uutta ei olla nyt opittu, joten senkään ei pitäis vaikuttaa.
Kommentit (2)
..kiinnostaisi vielä se, jatkuiko tätä heräilyä teillä kauankin vai oliko se vain jokin lyhyt kausi vauvan kehittyessä?
Meidän kakkonen oli samanlainen ja nyt näistä tuplista toinen on vähän sinne päin. Hän ei kuitenkaan ole hereillä kuin korkeintaan tunnin syötön jälkeen. Minä olen laittanut korvatulpat korviini, että voin itse jatkaa unia koska vauva ei kuitenkaan itke. Muuta ratkaisua en ole keksinyt :-).