Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä synnytys käynnistetty raskausviikolla 42?

Vierailija
30.03.2026 |

Hei, luin, että synnytys käynnistetään yleensä viikolla 42. Onko teille käynyt näin vai onko odoteltu pidempään? Onko synnytys käynnistynyt suunniteltuna päivinä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käynnistetty.  Lopulta käynnistyi itse rv. 42

Vierailija
2/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyisin, ennen kyllä savusaunassakin.  Nykyisellään sairaalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Tuohon voi kuolla.

Sektio. 

Vierailija
4/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käynnistetty. Synnytys ei kuitenkaan edennyt, joten päädyttiin sektioon. Lapsi ei painanut edes kolmea kiloa. Istukassa toimintahäiriö. Miettikää, vuonna 1987 ei Helsingissä päässyt raskauden aikana ultraan kuin joka toinen odottava äiti.

Vierailija
5/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti käynnistää 42+0, mutta synnytys käynnistyi edeltävänä yönä itsestään. Kävelin kuin maratoonari sen edellisen päivän, koska en halunnut käynnistykseen. Ehkä se auttoi. Vauva oli 3500gr ja 51cm eli ihan normi.

Vierailija
6/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti on käynnistetty kalvojen puhkaisulla rv 42+. Aamusta mennyt synnärille. Toinen syntyi puolen päivän jälkeen ja toisella kertaa meni 17.00 jälkeen. 

Siitä on itekseen edennyt, ei ole kummosia kommervinkkejä tarvittu. 

Vierailija
7/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parina iltana kohdunsuu geelikypsytettiin, lapsi syntyi 41 + 6.

Vierailija
8/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdesti on käynnistetty kalvojen puhkaisulla rv 42+. Aamusta mennyt synnärille. Toinen syntyi puolen päivän jälkeen ja toisella kertaa meni 17.00 jälkeen. 

Siitä on itekseen edennyt, ei ole kummosia kommervinkkejä tarvittu. 

Hyvä tietää, kiitti :) -aloittaja

Vierailija
9/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On käynnistetty. Synnytys ei kuitenkaan edennyt, joten päädyttiin sektioon. Lapsi ei painanut edes kolmea kiloa. Istukassa toimintahäiriö. Miettikää, vuonna 1987 ei Helsingissä päässyt raskauden aikana ultraan kuin joka toinen odottava äiti.

Eli samana päivänä sektio? Toivottavasti kaikki meni hyvin! -aloittaja 

Vierailija
10/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti käynnistää 42+0, mutta synnytys käynnistyi edeltävänä yönä itsestään. Kävelin kuin maratoonari sen edellisen päivän, koska en halunnut käynnistykseen. Ehkä se auttoi. Vauva oli 3500gr ja 51cm eli ihan normi.

Ihana kuulla. -aloittaja

Vierailija
11/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Tuohon voi kuolla.

Sektio. 

Synnytin rv42 spontaanisti 4,7kg pojan täysin ongelmitta. Kolmas lapsi, kaikki olleet yli 4kg. Itse 178/60.

Vierailija
12/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdäänkö tämä siis sairaalassa ollessa vai käynnillä? Onko tämä ihan lähivuosien metodi?  -aloittaja

Vierailija
13/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Tuohon voi kuolla.

Sektio. 

Synnytin rv42 spontaanisti 4,7kg pojan täysin ongelmitta. Kolmas lapsi, kaikki olleet yli 4kg. Itse 178/60.

Oli siis jo sovittu käynnistysaika, mutta eipä sitä sitten tarvittu. Loppuajasta seurattiin lapsen kasvua ja vointia tiiviimmin.

Vierailija
14/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Tuohon voi kuolla.

Sektio. 

Hienoa! Onko kaikki raskaudet olleet ns yliaikaisia sinulla? -aloittaja 

Vierailija
15/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kesti eka raskaus viikolle 42 ja silloin oli jo vaikea olla, en pystynyt enää nukkumaan. Synnytys kuitenkin käynnistyi spontaanisti, eikä sovittu käynnistyspäivää. Mietin vaan, voisiko sitä käynnistää ihan vaan tukalan olon takia, jos niin käy taas? Neuvolassa ei aina tiedetä... -aloittaja

Vierailija
16/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei mennyt yli. Tyttö syntyi rv 39+5 ja istukka veteli jo viimeisiä silloin. Vauva painoi vain 2,9kg. 2 viikkoa lisää niin ehkä olisi käynyt huonosti.

Vierailija
17/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei mennyt yli. Tyttö syntyi rv 39+5 ja istukka veteli jo viimeisiä silloin. Vauva painoi vain 2,9kg. 2 viikkoa lisää niin ehkä olisi käynyt huonosti.

Yliaikaisia seurataan kyllä. Mulla kaikki kolme mennyt yli. 

Vierailija
18/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdäänkö tämä siis sairaalassa ollessa vai käynnillä? Onko tämä ihan lähivuosien metodi?  -aloittaja

Lohjan as. v. -98.

Vierailija
19/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kesti eka raskaus viikolle 42 ja silloin oli jo vaikea olla, en pystynyt enää nukkumaan. Synnytys kuitenkin käynnistyi spontaanisti, eikä sovittu käynnistyspäivää. Mietin vaan, voisiko sitä käynnistää ihan vaan tukalan olon takia, jos niin käy taas? Neuvolassa ei aina tiedetä... -aloittaja

Tukala olo kuuluu loppuraskauteen.  Outoa että käynnistystä ei ole ajoissa sovittu. Kannattaa seuraavalla kerralla asiasta mainita. Mun vauvat ovat olleet kookkaita, mulla käynnistys on sovittu 42 viikolle, mutta kaikki syntyneet päivän tai paria aiemmin. Raskaudet ovat myös erilaisia, ei välttämättä kaikki ole yliaikaisia, vaikka itselläni näin on ollut. 

Vierailija
20/20 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnistettiin suoneen vietävällä oksitosiinilla. Vedet oli mennyt jo vuorokautta aiemmin mutta supistuksia tuli liian harvakseltaan eikä lähtenyt käynnistymään. Oltaisi varmaan kuoltu kumpikin entisaikana, vauvakin oli tosi iso. Hyvin meni kuitenkin synnytys käynnistettynä, positiivinen kokemus oli.