Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko naisen parempi tulotaso parisuhteessa ongelma?

Vierailija
30.03.2026 |

Olen nelikymppinen nainen, toisella kierrroksella parisuhteessa. Minulla on kaksi teini-ikäistä lasta, viikko-viikko-järjestelyllä, hoidan ihan kaikki heidän kulunsa itse heidän isänsä kanssa. Ei makseta elareita kumpaankaan suuntaan, molemmat tienaa suurin piirtein saman ja ollaan erinomaisissa väleissä. Maksan parisuhteessa myös ihan kaikki omat kuluni, olen maksanut isomman osan asunnosta omistaen siten enemmän, tienaan yli 90 000e vuodessa, nykyinen puolisoni noin 70 000e. Tuloero ei ole valtava, mutta huomaan sen ärsyttävän nykyistä avopuolisoa. En ymmärrä miksi, hän tienasi suhteen alussa enemmän kuin minä, eikä se haitannut minua. Omat tuloni ovat nousseet nopeasti 10 vuodessa ja nyt tosiaan tienaan enemmmän. Sain hyvän palkankorotuksen ja huomaan, etten halua kertoa siitä hänelle, kun reaktion oletan olevan sama kuin aiemmin: hän alkaa valittaa omasta palkastaan, eikä ole iloinen puolestani. En tuo tulojani hänelle millään tavalla arjessa esiin.

Miksi tämä on tällaista? Onko miehille vaikeaa, jos nainen tienaa enemmän?  Miksi? Hän on muuten ihan normaali fiksu mies.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole ongelma. Vaimo tosin aina tienannut enemmän kuin minä. Ehkä se on tuo, että hän on aikaisemmin tienannut enemmän. Kokee nyt, että hänen taloudellinen asemansa heikentyy?

Vierailija
2/18 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heko heko! Jos tienaisit ton verran , niin et takuulla kyselisi täällä muiden mielipiteitä asiasta.

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mies lopettaa silloin seksin. Jos ero on suuri siis, mies työtön ja vaimo varakas.

Vierailija
4/18 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ei rikkaisiin naimisiin sitähän se Uuno Turhapurokin tavoitteli.

Vierailija
5/18 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minua häirinnyt tähän mennessä ainakaan. Jos jotain muuta häiritsee niin sitten häiritsee.

Vierailija
6/18 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat vai kauneus

Vierailija
7/18 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se edes kiinnostaisi en tajua. Kuitenkin jos molemmat normi työssäkäyviä niin ei luulisi että raha on ongelma tai jos on niin sitten on ongelmia elämänhallinnassa. Itse tienaan hieman vuodesta riippuen 80-100k ja lisäksi pääomatuloja  20-30k. Ei mua ainakaan haittaisi jos toinen tienaisi enemmän, pahempaa jos toinen olisi persaukinen.

Vierailija
8/18 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on erittäin hyvätuloinen vaimo, itse olen nykyisin työtön. Olen tyytyväinen kun perheessä on rahaa riittävästi.

Vierailija
9/18 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin en usko että noin pieni tuloero on mikään ongelma, mutta suhde rahaan voi toki olla. Entä menot, kerroit omistasi mutta mitä kuluja sillä sun puolisolla on? 

Vierailija
10/18 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaisi hyvin tienaava vaimo.

Oma palkkani on vain 37.000€ vuodessa. M40

Vierailija
11/18 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei haittaisi hyvin tienaava vaimo.

Oma palkkani on vain 37.000€ vuodessa. M40

Eikö edes silloin jos vaimo pitäisi omat tulonsa visusti itsellään ja kaikki yhteiset kulut maksettaisiin puoliksi? Eikö yhtään alkaisi harmittaa? 

Vierailija
12/18 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on todella monelle miehelle ongelma. 

Vierailija
13/18 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää saada olla se joka tienaa enemmän, on parempi ns. miesten töissä, olla fiksumpi, bne. Käy itsetunnon päälle, jos näin ei ole. 

Tuskin kenellekään naiselle on ongelma, jos mies tienaa enemmän tai osaa tehdä ruokaa paremmin

Vierailija
14/18 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienaan bruttona 4300€/kk, mies 3800€. Minä ole maisteri, mies tohtoriksi väitellyt.

Toisaalta mies sai juuri perintöä 700 000€:n edestä. Ennen perintöä yhteenlaskettu varallisuutemme oli reilun miljoonan luokkaa (huoneistoja, kiinteistöjä). Omat vanhempani elävät vielä.

Ollaan nelikymppisiä ja asutaan Helsingissä. Eletään vaatimattomasti ja ollaan vaan hiljaa, kun muut puhuvat korkokatoistaan..

Vierailija
15/18 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/18 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele jaksottamaan

On tosi raskasta lukea samaan pötköön kirjoitettua sanasalaattia.

Vierailija
17/18 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan häiritse. Mies tienasi enemmän, kun alettiin seurustelemaan, mutta viimeiset kymmenen vuotta oma palkka on ollut isompi. Minulla on myös korkeampi koulutus.

Meillä on omat rahat, mutta menot on aina jaettu niin, että molemmille jää yhtä paljon käyttörahaa. Kumman tahansa palkankorotus on siis molemmille kotiin päin. Miehellä on selvästi myös terve itsetunto, kun ei vaimon tulokehitys ole hetkauttanut suuntaan tai toiseen. 

Vierailija
18/18 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitys on itsetunto. Onko se hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi