Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei halua isänsä luokse

07.05.2007 |

Asun kaksin 4vuotiaan poikani kanssa, erosimme lapsen isän kanssa pari vuotta sitten.

välit ovat ihan hyvät, ja isä k yllä olisi pojan kanssa, mutta onglemana on että lapsi on niin " mamman poika, ettei menisi millään isän luokse ja puhuu ettei tykkää isästää...

Voi johtua siitä että ulkomaalaista syntyperää oleva isä on aika kova komentamaan , mutta välittää kyllä lapsestaan tosi paljon eikä varmasti löisi tai tekis mitään pahaa hänelle...

Isä sanoo vaan että tuon ikäisille pojille tuot on normaalia käytöstä, eikä halua pakottaa lasta, mutta minua tilanne ottaa päästä... Mielestäni isä voisi tehdä enemmän parantaakseen välejä poikaansa.

itse alan olla aika väsynyt, hoidan pojan melkein kokonaan yksin, lähellä ei ole sukulaisia auttamassa, jos joskus saan pojan isälleen yöksi, tämä jää sinne todella vastentahtoisesti.. Olen kyllästytynt jatkuvaan taisteluun villin vekaran kanssa ja haluaisin enemmän omaa aikaa, tuntuu etten muuta tee kun huudan kotona ja haaveilen kuristavani lapsen...Ihme että poika silti tykkää äidistä niin ettei halua erota hetkeksikään...

Isä kohauttelee vaan hartioitaan että minkästeet, ja vihjailee että minä olen jotenkin käännyttänyt pojan häntä vastaan, ja sanoo, että kyllä tilanne muuttuu kunhan poika kasvaa, mutta empä tiedä...

Kommentit (2)

1/2 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisaalta ajattelee, että isä on hänet hylännyt, joten ei kannata kiintyä liikaa.

Mieheni lapsilla tämä " en tykkää susta" tarkoittaa aina " kaipaan sinua ja olen tosi vihainen ettet ole meidän kanssa enää, vaan jätit meidät ja äidin" .

Mies on tosin tehnyt aika paljon töitä sen eteen, että lapset alkaisivat ymmärtää hänen kieltään ja viihtyä, sekä on jutellut paljon erosta. Pidemmät vierailut isän luona ovat rauhoittaneet tilannetta.

Toivottavasti lapsesi isä tajuaa arvonsa! Onhan hän pienen pojan ainoa isä! Ja minusta on tärkeää, ettei lapsi ala omia sinun vieressäsi tätä pikkuisännän paikkaa, vaan saa olla lapsi.

Vierailija
2/2 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisyys on kaiken a ja o. Ja tapaamisista päättää aikuiset, ei 4-vuotias. Poikasi ikävöi varmasti isäänsä, mutta hänen on vaikeaa olla erossa sinusta. Todennäköisesti tämä sama asia on kun lapsesi palaa isän tapaamisesta.

Toiseksi lapset ova herkkiä vaistoamaan vanhempien tunnetiloja. kerroit väsymyksestä ja halustasi kuristaa lapsesi välillä. Vaikuttaa ettet halliitse nyt tilannetta kotona ja tunteitasi. Tälläisissä tilanteissa, lapset saattavat ottaa vallan ja käyttää sitä mm. provovoimalla väsynyttä vanhempaa.

Minusta sinun tulee pysyä jämptinä ja sopia lapsen isän kanssa että lapsesi menee isälle sopimuksen mukaan. Sinun tulee vahvistua, eikä lähteä mukaan poikasi kiukutteluun lähtötilanteissa, kun isän olosuhteissa ei ole ilmennyt mitään joka olisi lapsesi edun vastaista esim. väkivaltaa tai laiminlyöntejä.

Tiedoksi, jos poikasi kykenee käyttämään valtaa sinuun jo näin pienenä, asia tulee vaan pahenemaan ja tulet olemaan hänen juoksupoikansa. Yleensä asiat tulee julki murrosiässä.

Lapsi tarvitsee turvallisen aikuisen joka päättää asioista hänen puolestaan. Uskon että pystyt siihen, koska olet hakenut jo apua täältäkin. Lapsi testaa ainakin 10 kertaa onko äiti tosissaan. Opeta lapsellesi johdonmukaisuutta. Jos sanot jotain, myös tarkoitat sitä ja valvot että asia mee kuten olet sanonut. Olemalla jämpti lapsi alkaa pikkuhiljaa ymmärtämään että äiti kyllä tarkoittaa mitä sanoo ja asia menee perille ilman huutamista.

Jaksamista vanhemmuuteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän