Gallup: Milloin ulkopuoliset ovat kommentoineet lapsianne/tekemisiänne
Itse olin Stokkalla syömässä, kun poikani oli 7 kk. Hän istui sylissäni ja koetti haroa porkkanaraastetta lautaseltani. Samalla hän hihkui riemusta. Joku vanhempi ukkeli tuli kommentoimaan, että " anna sille lapselle ruokaa, se huutaa nälkäänsä" . Öh, kuusileukainen ilmatyynyalusposkivauvani hihkui riemusta... Eli ei ollut ainakaan nälkiintyneen näköinen :-). Naapuripöydässäkin nauratti.
Kaverini oli kerran lastenvaunujen kanssa Alkossa skumppaostoksilla. Yksi rouva kävi valittamaan henkilökunnalle, että kaverini ei saisi olla siellä. Alkon myymäläpäällikkö totesi vain hymyillen, että heille on kaikki tervetulleita ja mamma poistui ähkien paikalta.
Kommentit (4)
kun tyttö oli vauva, usein tultiin kysymään, onko se tyttö vai poika. Jopa silloin kun päällä oli pelkkää vaaleanpunaista tai mekko.
Kun siskoni 15-vee on tyttöni kanssa liikkeellä, saa usein kommentteja vierailta ihmisiltä: " Nuorena ne lapset pitää tehdä" jne.
Oli talvi ja vauvoilla samanväriset haalarit. Vauvat nukkuivat vaunuissa ja yksi heräsi ja itki kun oli nälkä,menin vessaan imettämään. Tulin takaisin ja toinen heräsi,menin syöttämään ja tulin takaisin. Kohta ensimmäinen vauva kakkasi ja mies meni vaihtamaan vaippaa,hetken päästä toinen vauva kakkasi ja minä menin vaihtamaan vaippaa. Kun tulin takaisin vanha rouva tuli huutamaan meille että pitääkö sitä kokoajan ravata sen vauvan kanssa vessassa!!! Rouva ei huomannut että meillä oli kaksoset.
Vierailija:
kun tyttö oli vauva, usein tultiin kysymään, onko se tyttö vai poika. Jopa silloin kun päällä oli pelkkää vaaleanpunaista tai mekko.
Ja liikkuessani tuplarattaiden kanssa ihmiset huudahtivat monesti: " Onko niitä kaksi?!"
Tyyliin: " älä vain putoa siitä, olet kyllä aika korkealla" ...
aargh