Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset: missä omanhenkiset?

Vierailija
30.03.2026 |

Olen 32-vuotias nainen, enkä ole ystävystynyt vuosikausiin uusien naisten kanssa. Pitkäaikaiset naispuoliset ystävät ovat karisseet ympäriltä esimerkiksi, kun osa on muuttanut ulkomaille, osa perustanut perheen ja omistautunut täysin äitiydelle jne. Pidän heihin kyllä yhteyttä, sillä ovat hyviä tyyppejä.

Olen naimisissa ja vapaaehtoisesti lapseton. On hyvin hankalaa löytää samassa elämäntilanteessa olevia naispuolisia ystäviä. Valtaosa naisista ovat tässä iässä joko sinkkuja, tai sitten äitejä. Kokemuksen pohjalta tiedän jo tässä vaiheessa, etteivät eri elämäntilanteessa olevat ihmiset jaksa pitää yhteyttä. Äidit viettävät mieluusti aikaa muiden äitien kanssa ja sinkut taas muiden sinkkujen kanssa. 

Olisi ihanaa löytää seuraa naisesta, joka olisi samanhenkinen. Harrastusseurojen kautta on tullut tutustuttua iäkkäämpiin naisiin (70+) ja tällä hetkellä viihdyn parhaiten heidän kanssa, kulttuurista, matkustelusta ja rakkaudesta rupatellen. Mutta hyvää ystävää kaipaan edelleen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin aina ollut vanhempia ystäviä. Ehkä se vaan sopii minulle paremmin. Tärkeämpää on samankaltaisuus, kuin ikä. Olen ollut sellainen teinimummo jo, koskaan ei ole menojalka vipattanut.

Vierailija
2/3 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin aina ollut vanhempia ystäviä. Ehkä se vaan sopii minulle paremmin. Tärkeämpää on samankaltaisuus, kuin ikä. Olen ollut sellainen teinimummo jo, koskaan ei ole menojalka vipattanut.

Eipä oikein mullakaan vipata. En ole käynyt yökerhoissa sitten 18 ikävuoden. Tykkään eniten syvällisistä keskusteluista ja hyvästä tunnelmasta esimerkiksi nuotion äärellä tai lämpimän viltin alla kotisohvalla. 

Mitä tulee pitkäaikaisempiin ystäviini, tuntuu, että yhteydenpito on nykyään täysin mun harteilla. Viettävät siis enimmäkseen aikaa uusien ystäviensä kanssa, jotka ovat samassa elämäntilanteessa, kuin he. Eikä siinä ole mitään pahaa, vaan se on hyvin luonnollista, mutta surku minulle, kun jään sitten itse ilman seuraa.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Muillakin vaikeuksia löytää samanhenkisiä. Ihmiset myös muuten erilaisia. Ellei sattumalta osu joku. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi