***MARRASKUISET -05 ***
Heh, en keksinyt parempaa otsikkoa, mutta kun vappukin on mennyt niin en viitsinyt enää kirjoitella vappupinoon...
Amalia on kasvanut kovasti ja höpöttelee kymmenittäin yksittäisiä sanoja. Sormella osaa näyttää montako vuotta on ja muutenkin tekee sanottavansa selväksi : kai se tällaisessa porukassa on pakko :oD
Viimeksi neiti oli 1v 4kk neuvolassa 80 cm ja 12700g. Tutinhan typykkä hylkäsi oma-aloitteisesti jo kuukausia sitten, mutta edelleen käytössä on tuttipullo. Aamulla, illalla ja päiväunille siitä otetaan vellit ja vaidot. Muutoin juodaan nokkamukista :o)
Amaliallahan oli häikkää trombosyyteissä. Siitä ei vieläkään ole tullut sen selvempää, mutta ensi viikolla ois taasen verikokeet samalla kun on minulla itselläni sokerirasitus.
Oma raskaus on mennyt todella hyvin ! Vielä ei ole ollut vaivoja ja perhepäivähoitajana olen tämän kuun loppuun. Sitten ois täynnään kutakuinkin. 30 raskausviikkoa ja aloitan kesäloman ja heiväkuun alkupäivinä jään äitiyslomalle elämäni viimeistä kertaa :o/ Vähän haikeena, mutta jotenkin kohtaloonsa tyytyväisenä.
Amalialtahan minulle jäi verenpainelääkitys ja ihme että tähän asti ollaan päästy ! Nyt on viikkoja 26+6 ja tunnen olevani voitonpuolella. Huomenna lisäinformaatiota tulee äitipolilta.
Pahoittelen etten ehtinyt juurikaan lukemaan muiden kuulumisia, mutta jos vain ehdin niin palailen maisemiin jatkossa ja etenkin jos vaikka lomalla ehtis perehtyy paremmin ;o)
Kaikkea hyvää marraksille ja ihanan aurinkoista viikonalkua
Rapuäiti rv 26+6, Amalia sekä katras
Kommentit (35)
Mukava kuulla, että Hildalla oli vain teknisiä ongelmia. Kylläpä sitä ehti jo säikähtää.
Toki me sinut Odottelija76 muistetaan :) Kiva kuulla teidän kuulumisia! Meillä samaa läpsimistä liikkeellä, mutta lähinnä käsillä poika läiskii minua. Isi saa olla rauhassa jostain syystä.
Tintalle piti sanoa, että meillä mammitaan :) Mammiminen tarkoittaa meillä joko lepäilyä tai nukkumista. Esimerkiksi illalla mies sanoo Onnille, kun lähtee minun kanssa makkariin, että " hyvää yötä, Onni menee nyt mammimaan ja huomenna nähdään taas" .
Tintta kyseli nukkumisrutiineista. Meillä on käynyt tsägä kun ollaan saatu näin hyväuninen lapsi (voi olla, että toisen kanssa saadaan maistaa sitten toisenlaista tyyliä). Päikkäreille Onni nostetaan vaunuihin, johon nukahtaa itse. Samoin ollalla nukahtaa itsekseen iltalaulun ja rukouksen jälkeen. Poika häiriintyy, jos yritän hengalla lähettyvillä uniaikaan.
Syömisistä sen verran, että illalla poika syö maitoon tehtyä kaurapuuroa ja sinne sekaan kaadan jotain mehukeittoa (vadelma, mansikka, mustikka jne.). On muuten hyvää ihan itsekin syödä. Aamulla meillä syödään lähinnä leipää, jogurttia ja sellaista. Poika herää niin myöhään, ettei viitsi änkeä puuroa klo 10 aamiaisella, kun 1½ tunnin kuluttua syödään kuitenkin jo lounas. Tänään poika sai kaakaota ja kyllä oli naama näkkärillä :)
Meillä on kahdet Reiman hanskat. Toiset on sellaiset lyhytvartiset, joissa on vetoketju reunassa. Ne on ihan sudet! Eivät pysy ollenkaan päällä. Toiset ovat sellaiset paksummat ja pitempivartiset. Ne on todella hyvät olleet meillä!
Meillä kanssa Onnin nokka alkoi vuotamaan eilen. Viimeksi neuvolassa lääkäri sanoi, että pienillä lapsilla tätä nuhaa on yleensä 10 kuukautta vuodesta. Tiedä sitten, mutta hurjalta kuulostaa. Meilläkään ei kuumetta ole ja poika ihan terveen oloinen muuten.
Tintalle onnea äkillisestä rikastumisesta! Kyllä ottaisin 400 euron bonuksen mielelläni vastaan! Toivottavasti yrjis oli ja meni, ettet ala uudestaan oksentamaan. Se on kyllä vihoviimeistä hommaa.
Meillä puuttuu enää viimeiset poskihampaat, joten rivistö aika kunnioitettavan näköinen pojalla.
Wautsi, Neitoperhon poika jo juttelee! Hurjaa. Ikävältä kuulosti tuo teidän äitienpäivä säätö. Ymmärrän hyvin, että haluat olla vain oman perheen kanssa sinä päivänä. Niin minäkin haluan. Menisi kyllä hermot, jos anoppi soittelisi solkenaan ja ruikuttaisi hänen toivettaan läpi väkisin. Luulisi, ettei hänkään jatkaisi jankutusta, jos olette kerran sanoneet, että haluatte olla oman perheen kesken. Toiset ei tajua millään. Toivottavasti kaikki selviää ja saat viettää juuri sellaisen äitienpäivän, kuin haluat. Ennen kaikkea se on äitienpäivä ja sinä olet twidän perheen äiti, ei anoppi ;) Eli varmasti miehesi ymmärtää lopulta järjestää sellaisen päivän, josta sinä, päivänsankari, nautit.
Jaksamista Maricalle! Se alun oksentaminen ja väsymys on kyllä tuskaa. Mulla on ollut kummassakin raskaudessa pahoinvointia, mutta väsymys oli mulla kanssa tässä toisessa aivan musertava. Välillä sai pitää sormilla silmäluomia auki, että pysyi hereillä. Älä murehdi siivousta, pian alat voida paremmin ja sitten on taas intoa kiillotella paikkoja. Nyt vaan lepäät. Niin ja kyllä luulisi noilla oireilla olevan suhteellisen selvää, että masussa elävä sikiö ja raskaus etenee, kun kerran hormonit aiheuttaa tuota voimakasta pahoinvointia ja väsymystä , eli jotain hyvää niissäkin ;)
Kittyä on moneen kertaan pitänyt onnitella, mutta aina unohtuu. Eli ONNEA hurjasti pienestä pojasta :)
Mies oli varannut mulle lauantaille äitienpäivälahjaksi hellittelyä dayspassa! Ihana juttu :) Pääsen sellaiseen hoitoon, joka kestää 1h40min. Kyllä tekee gutaa. Tekevät jalkahieronnan, jalkahoidon, kasvonaamion ja intialaisen päähieronnan niskahieronnalla. Aah, tuntuu, että olen juuri tuollaisen tarpeessa. Sunnuntaina ollaan kotona oman perheen kanssa.
Meillä kanssa aina villurit vaunuissa, ei kenkiä.
Ollin äipälle piti heti kommentoida, että meillä otettiin rokotetutkimuksissa verikokeita. 30 min ennen laitettiin puudutuslaput ja ne poistettiin sitten jonkin aikaa ennen verikoetta. Meillä ei Onni ainakaan reagoinut oikeastaan mitenkään. Minä pidin kiinni, eli mitään ylimääräistä henkilökuntaa ei tarvittu. Älä jännitä turhaan, se menee teilläkin varmasti hyvin!
Tämä masun asukki piti edellispäivänä sellaiset bileet yöllä, että meinasi tulla itku minulta. Potki niin, että jalan pystyi nähdä selvästi nahan läpi. Välillä jätti jalkansa sellaiseen asentoon, että se sojotti ulokkeena mun vatsassa. Yritettiin miehen kanssa rauhoitella kaveria silittelemällä mahaa, mutta tyyppi vain innostui. Aamulla mulle oli ilmestynyt komea mustelma mahaan! Uskomatonta! Ei ihme, että teki jo vähän kipeää.
Miehelle tuli juuri viimeksi kirjoittamani viestin jälkeen soitto hätäkeskuksesta sen länsiväylällä sattuneen onnettomuuden tiimoilta. Tuli äkkilähtö. Siellä oli siis venäläinen rekka kaatunut kurvissa henkilöauton päälle. Onneksi saivat miehen ulos henkilöautoista puolessa tunnissa ja hän selvisi hengissä. Kamala juttu! Auto oli kuulemma kuin litteä pannukakku ja olivat aivan ihmeissään, kun kuljettaja selvisi hengissä. Hän oli pienen vauvan isä. Oli kyllä enkelit messissä sillä ajelulla.
Plussat:
+ Mies innostui suunnittelemaan meille uutta väritystä puupinnoille ja tänään mennään valitsemaan maalit :)
+ Kaunis ilma ja linnut laulaa.
+ Jääkaapissa jätskiä, jonka luokse suunnistan nyt.
Noema
Ei ollutkaan Annilla rokotusreaktio oksentelu, vaan ihan rehellinen mahatauti! Tähän tulokseen tulin nyt, koska viime yö meni itsellä vessassa juostessa. Yritin kyllä koko ajan pestä ja desata käsiäni varuiks, ettei tartu, mutta ei auttanut yhtään. Nyt on jo parempi olo ja näkkäri ja teekin pysyi sisällä. Heti jotenkin hävettää olla kotona saikulla, kun töissä olis täys kaaos (kaks saikulla yhtä aikaa). Mutta kotona olen loppuviikon jo ihan pelkästään masuasukin hyvinvointia ajatellen.
Maricalle: pikkasen sun edelle menen odottelussa ja täytyy sanoa että alun väsymys ja pahoinvointi vaihe kyllä menee nopeasti ohi kun on esikoinen vauhtia antamassa. Tuntuu että ihan vasta kärvistelin pahoinvoinnin kanssa ja nyt jo on helpottanut rv nyt 12+6 muistaakseni. Jaksamista kovasti, luota oireisiin, kyllä siellä masussa elävä vaavi kehittyy.
Lempileluista on ollut puhetta. Meillä duplot, junarata (ikean versio brion radasta) ja nuket on ihan pop. Ulkona ei liiku mihinkään ilman lapiota ja ämpäriä.
Kengän koko kumppareissa ja sellasissa varrellisissa välikausikengissä (? ovat mitkä ovat) 21 lenkkarit ja nahkaiset kävelykengät 22. Sandaalit hankinnassa, mutta täytyy sovittaa jalkaan 22 voi olla vielä ihan liika suuri.
Anni on ruvennut laulamaan. Toissailtana lauleli innoissaan ihhaahaa ihhahhaa hepo innahtaa (=hirnahtaa), vähän aikasemmin oli laulanut ihanaa ihanaa attattaa (=ratsastaa). Ja hämä hämä häkki. Ihanan kuulosta. Kysyin eilen Annin hoitotädiltä että lauleleeko ne paljon hoidossa, niin kuulema toi ihhahhaa ihhahhaa laulu (mikäs nimi nyt oikeasti onkaan) on yhden hoitolapsen lempparilaulu ja laulelee sitä aina joten siitä on Anninkin päähän laulu jäänyt. Meillä siis puhuta pölistään jo lauseita kovasti. Konsonantteja nieleskelee ja sijamuodot hakusessa, mutta ymmärretyksi tulee kyllä loistavasti.
Äiteinpäivältä en odota mitään ihmeellistä, vuosi sitten mies vetäs herneet nenään jostain kukka-amppelista niin toivottavasti ei tänä vuonna muista koko päivää =) No ei sentään, jos vietettäs rauhallinen päivä perheen parissa kotona niin olisin ihan onnellinen.
Tulihan tekstiä. Nyt hakemaan lisää teetä ja näkkäriä.
Hertta
Täällä kanssa mamma yrjärissä. Eilen illalla aloin oksentaa. Nyt ei enää mitään oireita. Rauhassa otan vielä tämän illan. Mikäs sen mukavampaa, kuin loikoilla sohvalla ja katsoa pian alkavaa peliä ;)
Onni ei onneksi oksenna, ainakaan vielä. Nuhainen on kovasti.
Nyt sohva kutsuu!
Noema
huh huh, ihana kuulla että Hildakin on vain nettipimennossa :)
neitoperhonen: onpas ajattelmatonta anopilta ruikuttaa teitä sinne, pitäisi osata arvostaa teidän perheen omia arvoja ja päätöksiä! Kyllä mä ainakin haluan viettää kotosalla äitienpäivän (tosin mehän pyydettiin meidän äidit meille syömään), mutta asuvatkin paljon lähempänä kuin teillä. Miehen vanhemmat 11 kilsan päässä ja mun äiti 7 kilsan päässä. Toivottavasti miehesi ymmärtää kuitenkin järjestää sinulle mieluisen kotiäitienpäivän.
marica77: vointeja sinulle pahoinvointiin! Mistäs muuten hommasitte
hiekat laatikkoon?
Ollin_äiti: lohduttavaa kuulla että jollakin muullakin nukutetaan vielä :)
Ja me EI hankita enää muita lapsia :))
Meillä tuo puuronsyöttäminen on kikkailua, eli luetaan lehtiä samalla
pöydässä (ai jai, anoppi siitä jo kerran sanoi että näköjään Lotta saa
leikkiä ruokapöydässä ...) Helpommin vaan suu aukeaa kun tehdään jotain muuta siinä samalla. Ja kun ei vielä osaa syödä lusikalla itse niin pakko toimia näin.
Meille tosiaan paras ratkaisu äitienpäiväksi on kutsua meille äidit niin ei
tarvi rampata ees taas paikasta toiseen eikä kellekkään tuu paha mieli. Miehen mumman luona käydään varmaan lauantaina syömässä, mun mumman luo ei oikein nappaa mennä sen koiran takia.
noema: meillä kans ne sellaiset hanskat joissa vetska toisessa reunassa, ja ne tosiaan on surkeet! Katoin reiman sivuilta että dodo-nimiset ovat, eli EN suosittele niitä kyllä kellekään! Ihana mies sulla :))
Hertta05: paranemisia oksutautiin! Mun oksentaminen kesti vain sen yhden illan, onneks jo ohi eikä Lotta näytä sitä saaneen.
Nahkatakin sit löysin eilen, jee :)) Ja töissä kävin kääntymässä enkä
kaipaile sinne yhtään.huh huh, ihana kuulla että Hildakin on vain nettipimennossa :)
Mä oon muuten ihan sika väsyny/ressaantunu/kuollu/rikki/kyllästyny yms meidän öihin. Taas tällä viikolla joka yö on valvottu aina hetki. En hemmetti vie tiedä mikä taas on, toivottavasti hampaita tulossa niin helpottais taas kohta. Nenä on ainakin vuotanut samaan tapaan kuin ennenkin hampaiden tulon aikaan ja kakka on normaalia löysempää :)
Mut mä en ihan oikeesti kohta enää jaksa tätä!!! Meille ei tosiaan tuu toista lasta, tää eka on kyllä pitänyt ne ajatukset kaukana huonoilla yöunillaan ja temperamentillaan :(
Yritän keksiä jotain plussaa kuitenkin (hankalaa tänään)
+ mies teki ruoan ja imuroi
+ mun äiti tuli käymään ja vei Lotan ulos
Mammografiaan
valmistautumisharjoituksia
Moni nainen
huolestuu mammografiasta, mutta turhaan.
Käyttämällä muutaman minuutin päivässä viikon ajan harjoituksiin
seuraamalla allaolevia ohjeita, olet täysin valmis testiin ja
mikä parasta, voit tehdä harjoitukset kotonasi.
HARJOITUS 1:
Avaa jääkaapin ovi ja laita toinen
rintasi jääkaapin oveen.
Sulje ovi mahdollisimman lujaa ja nojaa oveen
saadaksesi hyvän tuloksen.
Pidä asentoa viisi sekuntia.
Tee harjoitus uudelleen, ellei ensimmäinen ollut tarpeeksi
vaikuttava.
HARJOITUS 2:
Käy autotallissa kolmelta aamulla, jolloin lattian lämpötila on
täydellinen.
Poista kaikki vaatteesi ja makaa lattialle toinen rintasi auton renkaan
takana.
Pyydä kaveriasi hitaasti peruuttamaan autoa, kunnes
rintasi on riittävästi lytyssä ja viilentynyt.
Käänny ja tee sama harjoitus toiselle rinnalle.
HARJOITUS 3:
Jäädytä kaksi metallista kirjatukea yön yli.
Riisuudu vyötärölle asti.
Kutsu tuntematon huoneeseen.
Paina kirjatukia toista rintaasi vasten.
Lyö niitä yhteen niin lujaa kuin
pystyt.
Järjestä tapaaminen tuntemattoman
kanssa seuraavaksi vuodeksi ja tee sama harjoitus
uudestaan.
OLET TÄYSIN
VALMISTAUTUNUT!
JA tässä miete
kaikille naisille........
MENtaalinen sairaus,
MENtaalinen romahdus, MENopaussi............ Oletko
huomannut miten kaikki naisten vaikeudet alkavat miehillä (men)....
Lähetä tämä kaikille naisille iloksi, äläkä unohda käydä
mammografiassa!!!!!!
me haettiin hiekkä vähäkyröläiseltä Mullon Heikiltä. laihialta haettiin peräkärryllä hiekka. Ite lapioitiin ja maksoi 10e tollanen pienempi peräkärryllinen.
Maanrakennusyrityksiltä kannattaa kysyä. Vaasassakin niitä varmasti löytyy, niin ei tarvi Laihialta hakea.
-marika77
Pakko oli kommentoida, että meiltäkin löytyy ne Reiman surkeat hanskat, joissa vetskari sivulla. Tiesin kyllä etteivät varmaankaan ole mitkään huiput, mutta ostin kumminkin kun olivat -50% alessa. Eihän ne pysy käsissä yhtään! Onneksi kevät on meillä mennyt pääasiassa kurahanskojen kanssa, en ole ostanut uusia parempia hanskoja.
Kyllä lapset sitten kehittyy eri tahtiin. Joku puhuu jo lauseita, ja meillä tulee juuri ja juuri tunnistettavasti pari sanaa.
Meillä poika on innostunut nyt rakennuspalikoista. Toki kokkailuleikit ovat edelleen nro.1, mutta kiva kun on nyt innostunut vähän palikoistakin. Upeita, jopa 8 palikan torneja kokoaa=)
Meillä on ilta riidelty rakennushommista. Hitto, nuo maanrakennushommat sais jo tulla päätökseen, koska ne nielee rahaa ihan tokuttomasti. Appi on sinnikkäästi kuunnellut meidän tappelua, ja aina vain todennut että " oliskohan noistakin asioista pitänyt puhua etukäteen" . No onhan me kaikesta puhuttu ja paljon, mutta riidellään nyt silti. Vaikka vain tavan vuoksi jos ei muuta=) Appi on sen ajan ihmisiä, että sillä on vaikea yleensäkään käsittää, että nainen millään tavoin puuttuu näihin hommiin.
Nyt mies lähti hakemaan kaupasta Euroviisu-herkkuja. Napostellaan tänään jotain ja lauantaiksi kehitellään sitten paremmat tarjottavat. Voi hitsi kun asuttaisiin isommassa asunnossa, olisi kiva kattaa pöytä oikein koreaksi ja kutsua ystäviä syömään.
Mulla on ollut koko viikon aivan järkyttävä kurkkukipu. Äänikin on lähestulkoon poissa. Tänään varoittelin jo oppilaita, että huomenna viitotaan koko päivä, jos mulla on korotettava heille onnetonta ääntäni vielä koko ajan kun eivät ole ihmisiksi. Kehoittivat jäämään eläkkeelle=)
Morot vaan kaikille!
Manna
Täällä mä kiukuttelen ja potkin seiniä....Meille on anoppi ja appi tunkeemassa lauantaina kylään. Ja mä en heistä voi tykätä, sori vaan. He on jotain " uskovaisii" , ainakin olevinaan ja he ei hyväksy meidän uusperhettä. Mullahan on lapsia edellisestä liitosta. Mun miehelle tää ei oo koskaan ollu onkelma, mutta varsinkin ANOPILLE on. Kumpikaan MUN lapsista ei oo yhtään mitään. Ei p¤skan vertaa. Ainoastaan Kirppu,Kirppu ja KIRRRRRPPPPPPUUUUUU! Ja INHOON sitä hössötystä ja meinaan nyt avautua kun tänne nokkansa tunkevat. MUN molemmilla lapsilla oli just synttärit, toisella maaliskuussa ja toisella toukokuussa. Ja kummallekkaan e ei voinu ees korttia laittaa. ONKS SI NIIN V¤TUN VAIKEETA LAITTAA YKS EURON KORTTI LAPSILLE?? HÄH?? Aion siit sanoa et täällä lapset on TASA ARVOISIA, riippumatta siitä kenen m¤nasta ovat lähtöisin! PISTEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja sit mä saan jonkun ryöpytyksen varmaan meidän reissusta. Mut antaa tulla, mä oon sellainen KOTTARAINEN et mun kans on kovilla vahvempikin.
Ja jos joku uhkaa mun lapsia niin silloin on piru merrassa. Mä oon varsinainen leijona emo, johtuen yh taustastani.
Mä vuodatan lauantaina sitten tänne matsin tulokset. Ja jos kolmas maailman sota syttyy, niin se alkaa sitten täältä. VAROKAA vaan!!;o)
Kirppu yski KOKO viime yön ja arvasin kun on yöyskä kuvioissa niin korvatulehdusta pukkaa. Ja niin olikin. Molemmat korvat tulehtuneet. Ei neiti niitä valita, ainoastaan vuotava nenä ja yöyskä paljasti tilanteen. Saatiin kuuri ja sitä nyt syödään.
Hei, jos jollain on kuvia mukeloista niin laittakaa eija882@hotmail.com Mielellään katselen kuvia. Ja vastaan kyllä kuvalla. Mulla ku näitä ipanoita riittää!;o)
Iloisia asioita??? Reissu LÄHENEE. Ei auta mikkään! Tekis mieli tuoda koko meitin marrasmamma sakille joku tuliainen kun tänne saan aina kiukutella ja te jaksatte vielä lukea. Ja ehkä tsempata vielä kaupan päälle. KIIITOS siitä. Haluaisko joku alkaa " välikädeksi" reissun ajaksi? Voisin jollekki laittaa sähköpostii ja hän kertois meitin kuulumiset sit täällä???
Jaksamista ja iloa kaikille...yritän mäkin rauhoittua ja NUKKUA!Jos ei vaikka yskittäis koko yötä.
Hormooniska vai pitäiskö sanoa LEIJONAEMO&pennut
Kylläpä osaakin olla jänskä Suomi-Usa-matsi, uskaltaakohan sitä edes kolmatta erää katsella. ;-) Ihanan paljon olette kirjoitelleet, en ehdi nyt oikein mitään kommentoida mutta halusin vain tulla ilmoittautumaan ja kertomaan että olen lukenut juttunne ja olen hengessä mukana. Kiva kun Hildakin pääsi piipahtamaan niin ei tarvi enää murehtia.
Onpa paljon mahatautia liikkeellä. Sympatiat ja pikaiset paranemiset sitä sairastaville. On kyllä ehdottomasti mun inhokkitauti, kammoan oksentamista niin paljon.
Äitienpäivänä saadaan varmaan molemmat mummut (ja ukki) meille, kun mun vanhemmat on huomisesta eteenpäin viikon Tampereella. Sekä mun äiti että anoppi ovat kummatkin kovia hössöttämään, joten voin varmaan ottaa äitienpäivän aika rennosti vaikka meillä juhlittaisikin. Oon Jessen puolesta riemuissani kun pääsee tulevan viikon aikana näkemään paljon ukkia ja mummia, normaalisti näkee heidät vain noin kerran kuussa. Sain Jesseltä jo tänään äitienpäivälahjan minkä oli askarrellut (tätien avustuksella ;-) tarhassa, innosta hihkui kun lahjapussin löysin Jessen vaatekorista. :-) Mies on lupaillut äitienpäivän kunniaksi viedä mun pyörän huoltoon, itse tosin siitä vinkkasin kun mies on itse vähän huono keksimään lahjoja tai ylläreitä. Ei se silti lahjan arvoa vähennä. ;-)
Nyt taisi peli jatkua... Jännittävää loppuiltaa kaikille! (Kirjoittelen huomenna töistä lisää jos vain ehdin :-)
Hyvä mieli on kun en oo jäänyt unohduksiin!
Töissä oon ja nyt on vähän rauhallisempaa,kurkku on vaan kuin santapaperilla olis raaputettu,flunssaa ja poski puuduksissa kun kävin aamulla hammaslääkärissä.
Eilen Annalla oli 1,5v. neuvola ja huusi siellä melkein koko ajan,alkanut kovasti pelkään lääkäreitä ja jopa neuvolantätiäkin.Rokotuksen sai ja nyt toivon ettei siitä tulis mitään vaivoja,oon vaan jotenkin niin väsynyt etten jaksais ainakaan valvoa.Sympatiat teille muillekin väsyneille!
Pituutta ei ollut juurikaan tullut lisää,tarkkoja mittoja en muista mutta tais olla n.81cm ja paino n.11,5kg.Keskikäyrilllä kuitenkin mennään ja mielestäni kaikki on kuitenkin niin yksilöllistä näitten lasten kanssa että hölmöä niitä on millin tarkkaan vahtaa. Palikkatornin teki hienosti ja vasemman korvan kuuloa ei saatu testattua kun huusi kuin hinaaja.
Kehui lääkäri pikku-emännäksi ja sellainenhan tuo on.Kovasti leipoo mielikuvituskakkujaan ja katsoo mua sillain et sano nyt äiti: " älä tule paha kakku jne." :)
Voimia Hormoonihirviölle anopin kans,varmasti tuntuu pahalta kun niin eriarvoisesti lapsia kohdellaan! Hyvä kun pääset sitten reissuun rentoutuun,sitä luulisin sen olevan kun toisen äitin kans lähette,kuulostaa tosi makeelle!
Oli kiva nähdä sua Auringonkukka työmatkallani ja vaihtaa nopeasti kuulumisia,toivottavasti Jessen nenä ei enää vuoda,tuntuu kyllä et se on ympärivuotista ainakin meillä.
Hienosti meni eilinen Suomi-USA peli,hyvä pojat,kerrankin voitto kotiin!!
Viisuja katsoin yhteentoista ja sit alko väsyttään ja nukkuun piti mennä.
Noeman lahja mieheltä kuulosti mahtavalta,nautinnollisia hetkiä siellä hoidoissa!!
Me käydään mun vanhemmilla äitienpäivänä,miehen äiti asuu niin kaukana ettei sinne vaivauduta kuin 2-3krt vuodessa,kiva hänkin on ei sillä mutta matka on monta tuntia ja yöt menee aina pipariks reissuissa.
Plussat:
+töissä rauhallista
+rahkapullaa eväänä päiväkahvin kanssa
+Anna vilkutti kun lähdin aamulla ja halas niin suloisesti
HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ MARRAKSILLE!
T:Odottelija (olisinkin)+pikku-emäntä
Vielä kommentoin pari asiaa...
Puuroa syödään satunnaisesti,kun ei liian usein oo tarjolla niin syö hyvin,muuten jugurtin/mehukeiton kans muroja ja rusinat on nro.1.
Juominen on vähän niin ja näin,pullo ei ole enää käytössä,mukista juo maitoa ruualla n.1/2 dl ja välillä vettä,harvemmin annan mehua.
Eilen annoin karkkia kun itekin syötiin ja jopas oli naama näkkärillä,kauheeta vauhtia mässytti menee ja käsi ojossa lisää :)
Jäätelöö yritettiin kerran tarjota muttei millään huolinut,ennakkoluuloinen..:)
Meillä kans KIVA-puuvillalapaset ja hyvät on,kurahanskat on muistaakseni lassiet,ihan ok:t.
Vaunuissa Anna nukkkuu usein viikonloppusin päiväunet lenkin jälkeen,varta vasten harvemmin enää muuten vaunuihin nukutan.Iltaunille väliin itekin pyytää viimeistään kympiltä mutta sängyllä köllööttelen niin kauan et nukahtaa,yleensä siihen menee 5-15 min.
Noema kerroit niistä masuasukin potkuista mahassa,tuli niin elävästi mieleen raskausaika kun Anna potki kans välillä niin kovasti et itku tuli,voimahali! Toivottavasti pahoinvoinnit alkaa helpottaan pian Marikalla!
Tälläset kommentit tällä ketaa,heissulivei
Laittelin hetki sitten meidän neitokaisesta kuvaa sähköpostilla. Toivottavasti mahdollisimman moni sen saa, te jotka ette sitä saa, laittakaan sähköpostinne tänne niin laittelen tulemaan :)
Niin ja hormooniska, mä voin ainakin toimia teidän matkakertomuksen välittäjänä, joten mulle ainakin voi laitella kuulumisia sitten kun olette reissussa. Varmaan joku toinenkin olisi hyvä olla jos en ehdi aina koneelle (niitä hetkiä kun joskus tulee ...)
Nyt meen omille päikyille vaikka Lottuska jo heräs 1½ tunnin jälkeen omiltaan, prkl!!
Palailen kunhan ehdin.
Täytyy imuroinnin päätteeksi tulla tänne levähtämään! Tänään oli vähän lyhyempi työpäivä ja ihan luxusta tulla kotiin ennen muita ja imuroida rauhassa.
Hormoonihirviön vuodatusta luin hieman hymyssä suin, koitahan rauhoittua huomiseksi hieman.
Pienistä asioista sitä tulee onnelliseksi. Minullahan on pakkomielteenä nuo pojan sukka-asiat, niiden pitäisi olla aina samaa väriä paidan kanssa=) Pojalla on pari ihanaa kirkkaan keltaista yksiväristä paitaa ja missään ei ole sellaisia sukkia ollut, varsinkaan jarruilla varustettuna (hoidossa kun hänellä pitää olla aina jarrusukat). Tänään löysin sitten kaupasta Vendin keltaiset yksiväriset jarrusukat, ja vielä punaisetkin samanmoiset kaveriksi uudelle Benettonin punaiselle paidalle. Meinasin hyppiä ilosta kaupassa=) Uskomatonta.
Meillä ei ole äitienpäiväksi vielä suuria suunnitelmia, saas nähä mitä mies keksii. Ja poika! Onkohan se askarrellut minulle hoidossa jotain? Jänskättää=) Kirkossa on sunnuntaina perhemessu, ehkä menemme sinne.
Anoppia minulla ei ikävä kyllä ole, emmekä ole oman äitinikään luokse menossa (matkaa yli 100km). Saan olla siinä mielessä onnellisessa asemassa, että äitini ihan haluaa että vietämme äitienpäivän kotona oman perheen kesken ja juhlimme ihan vain minun äitiyttäni. Tsemppiä teille jotka olette anopin ja oman äidin ristitulessa! Meidän perheessä ei ole koskaan ollut tapana, että lapsenlapset erityisemmin muistaisivat isovanhempia äitienpäivänä.
Illalla lähden poikasen kanssa kaverini ja hänen poikansa luo kylään. Emme ole nähneet yli kuukauteen, kun on ollut meidän muutto ja pojan sairastelut. Mukava saada taas nuo kaksi saman ikäistä viikaria saman katon alle touhuamaan. Ystävystyin heidän kanssaan äitiyslomani aikana, tapasimme neuvolassa vieläpä, ihana juttu kertakaikkiaan=)
Tänään näin muuten työkaverini pienen (1,5kk) vauvan. Voi miten pieni ja ihana=) Oliko se omakin joskus semmonen?
Voi voi, tiskivuori odottaa ja ruokaa täytyisi alkaa hommailemaan. Kohta mies ja poika kotiutuu, samoin appi raksalta, on ollut hänellä varmaan rankka päivä siellä vesi/räntäsateessa.....
Manna
Täällä minä, odotan sitä iki ihanaa anoppi käymään huomen AAMULLA kukon laulun aikaan, ARG! No jospa sitten taas lähtevät päiksyaikaan pois. Hekin asuu onneksi monen sadan kilsan päässä, eli ei ihan joka päivä tänne tunkee. Mut silti en heistä tykkää, anoppi on sen suoraanki sanonut etten kelpaa heitin miniäks koska on elettyä elämää ja lapsia.
Kiitoksia kuvista, muutaman olen saanut ja olen myös vastannut kuvalla. Ja kukas se lupas ruveta välikädeksi? Laitatko meili osoitteen eija882@hotmail.com
Mitähän tänään oli kyselyitä? Mä unohrin täysin. Sitä mä kysyisin että ootteko antanu kelleen vesirokko rokotetta? Kokemuksia? Meillä Kirppu ja isoveikka tulee sen saamaan 22pvä JOS sitä ennen ei rokkoa tule luomusti. Syy rokotukseen on piiiiiiitkä reissu, siellä en halua olla lasten kans 40 asteen kuumeessa ja 500 kutiavaa näppylää iholla. Joo, tiedän et vesrokon voi saada myös lievänä, mut mä en jaksa siihen uskoa. Pessimisti!;o)
Reissu lähenee, hui! Todella rentoudutaan likkakaverin kanssa siellä. Ei anoppi, ei miestä!!JIHUU!!
Hormooniska ja mukelot
Lapset nukkuvat, ja kerrankin samaan aikaan :) Meillä ei vielä tuplarattaita (ens vkolla pitäisi saada) ja siksi tää nukkuminen ja ulkoilu vähän sumplimista. Kiitos muuten Noemalle kommentista vaunuasiaan tuolla toisessa pinossa :) Hobby Hallista tilasin Carenan tuplat, toivotaan että on hyvät! Mitään hirmu kalliita ei viitsi ostaa kun tuskin niitä enää niin paljoa tarvitaan, katsotaan nyt :)
Siitä löysästä vatsasta kyselin silloin. Poju oli sitten eilen lääkärissä flunssan takia ja kysyttiin samalla vatsasta. Lääkäri sanoi että lapsilla usein tulee sellainen vaihe että " porkkanat tulee porkkanoina" ja kakka löysää, saattaa kuulemma kestää useamman kuukaudenkin mutta ei tarvitse huolestua. Hyvä :)
Iltaisin meillä syödään neljän viljan puuroa. Pitäis varmaan vaihtaa välillä toiseen makuun ettei ihan tule korvista ulos. Sekaan laitetaan hedelmäsosetta, mehukeittoa tms.
Meillä ihan tavalliset lenkkarit käytössä, koko 23. Pitäis ostaa jotkut vähän " paremmat" kengät, sellaiset jotka vielä tukisi nilkkaa. Sandaalit on ostettu kesäksi.
Vaunuissa nukutaan päivisin meilläkin ja villasukat jalassa! Iltaisin nukutetaan, eli pötkötetään pojan vieressä kunnes nukahtaa meidän sänkyyn ja sit kannetaan omaan sänkyyn. Pakko myöntää että nyt kun vauva vielä niin pieni, olisi ajoittain kyllä helpompaa jos aatu nukahtaisi itse omaan sänkyynsä.. Tarkoitus olisi neidin kohdalla totuttaa nukahtamaan itse omaan sänkyyn.
Mitäköhän vielä oli, vitsit en kyllä muista. Ai niin! Mahtavaa että Kirppu menee jo nopeeta eteenpäin! Siitäs sai se hölmö neuvolantäti! :) Ja ihanaa reissua teille koko poppoolle! Tuo odottaminenkin on jotenkin aika kutkuttavan jännittävää aikaa :)
Meillä on ristiäiset 2.6. Pitäisi alkaa väsäämään kutsukortteja. Kun vain ehtisi.. (Voishan niitä väsätä vaikka nyt, mutta hetken tarvii saada naputella koneellakin ;) )
Nyt äkkiä itselle jotain sapuskaa ennen kuin kaverit heräävät!
Palaillaan :)