Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Useilla ovilla ollut "ei virpojia"-kyltit, niillä joissa ei ollut olikin vastassa vihainen isäntäväki. Virpomisperinne on kuollut.

Vierailija
29.03.2026 |

Oma lapsi ei enää ensi vuonna virvo, vaikka olisi vielä virpomisiässä. Useilla ovilla tosiaan ollut kylttejä, joissa virpominen kielletään. Ja jos ei ole kylttiä ollut ja lapset soittaneet ovikelloa, on tultua avaamaan aivan raivosta punaisena, huudettu lapsille ja yhdessä paikassa päästetty jopa iso koira räyhäämään ja näykkimään sentin päähän lapsen kasvoista.

Toisella paikkakunnalla asuvan ystävättären 10v poika oli ollut pikkuveljiensä kanssa virpomassa aamupäivällä ja häntä oli oven avannut puolipukeinen mies alkanut repiä vaatteista. Huomenna rikosilmoitusta tekemään.

Nämä virpomiskielteiset lastenvihaajat ovat onnistuneet tappamaaan tämän hienon perinteen ja lasten ilon. YKSI HELEVATUN PÄIVÄ VUODESSA ja silti tekee tiukkaa olla ihmisiksi!!

Kommentit (198)

Vierailija
21/198 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se olisikin vain yksi päivä. Mutta kun tulette neljästi vuodessa  oville pyytämään karkkeja, joiden hinnat ovat pilvissä. Neljästi vuodessa eli pääsiäisenä: tulette palmusunnuntaina ja lankalauantaina sekä halloween: ette tiedä oikeaa päivää, tulette pyhäinpäivänä sekä 31.10. Menkää kauppaan ostamaan itse naminne.

Vierailija
22/198 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kurjaa että teillä meni noin. Meillä taloyhtiön someryhmässä oli lista asunnoista joissa saa virpoa. Lapseni kävi niissä kaikissa, ja joissain rapuissa kun kuulivat että virpoja talossa niin saattoivat huutaa naapurista että tule meillekin. Myös parvekkeelta huudettiin virpomaan kun jostain talosta oli jo lähtenyt. Minä laitoin meidän ulko-oveen lapun että meillä saa virpoa ja summerin numeron.

Summerin numeron? Taloyhtiö kiittää 😑

No kai minä oman asuntoni summerin numeron saan laittaa? Mitäpä se taloyhtiön toimintaan vaikuttaa millään lailla jos joku juuri meidän ovikelloa tuossa alhaalla painaa? Hömppä olet. Enemmänhän se häiritsisi jos lapset soittaisivat sellaisten asuntojen summeria jossa ei haluta virpojien käyvän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/198 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää omien ystävien ja sukulaisten kanssa lapset kyydissä virpomassa. Ei ihmisillä ole enää varaakaan vieraita lapsia karkittaa.

Vierailija
24/198 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut kotona. Yksi vuosi rämpytettiin ovikelloa ja hakattiin ovea!

Vierailija
25/198 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riitti halloweenit kun kakrut heittelivät raakoja kananmunia pitkin talonseiniä ja muuta pashkaa pihalle. Ei mitään virpojia ja karkki- ja rahakerjäläisiä meille tarvitse tulla. 

Vierailija
26/198 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virpominen on muuttunut kerjäämiseksi. Pennut suuttuvat kun antaa suklaata, koska pitäisi antaa sen sijaan rahaa ja mielellään seteli eikä niitä pienimpiä niistäkään.

Vierailija
27/198 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä lapsivihamielistä sakkia. Älkää sitten ruikuttako, kuinka kukaan ei auta kun olette vanhoja. Kuka haluaa lapsia tällaiseen maahan? 

Vierailija
28/198 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kurjaa että teillä meni noin. Meillä taloyhtiön someryhmässä oli lista asunnoista joissa saa virpoa. Lapseni kävi niissä kaikissa, ja joissain rapuissa kun kuulivat että virpoja talossa niin saattoivat huutaa naapurista että tule meillekin. Myös parvekkeelta huudettiin virpomaan kun jostain talosta oli jo lähtenyt. Minä laitoin meidän ulko-oveen lapun että meillä saa virpoa ja summerin numeron.

Summerin numeron? Taloyhtiö kiittää 😑

Meillä laiskat wolttaajat jakavat koodit heti kun on ne saatu vaihdettua ei jakseta ovelta hakea ruokaa..

Vierailija
29/198 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö 10v poika ole virpojaksi jo vähän vanha?

Ei ole, ei varsinkaan kun pikkusisaruksen kanssa virpoo, eikä ole vaikka kaverin kanssa virpoisi. Kymmenvuotias on ihan lapsi.
Me sovittiin naaputeiden kanssa jo etukäteen missä saa käydä virpomassa.

Vierailija
30/198 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma että jostain jenkkien kaupallisesta halloweenista hössötetään mutta perinne virpojia vihataan? Hienoa suomalaiset. 

Suomalaisille aikuisillekkin pieni tapa-ja perinnekoulutus ei olisi pahitteeksi..

Vierailija
31/198 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, meillä koko taloyhtiö kilvan toivotti whatsapp-ryhmässä kaikki virpojat tervetulleiksi. 

Vierailija
32/198 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun luokseni virpojat ovat aina tervetulleita, nytkin oli iso korillinen kaikenlaista herkkua odottamassa. Jostain syystä tänä vuonna kävi vain neljä virpojaryhmää. Olisiko syynä sitten nuo aloittajan mainitsemat asiat. 

Eiväthän lapset käy kuin muutaman tunnin ajan yhtenä päivänä vuodessa. En ymmärrä tällaista aggressiota ja vihamielisyyttä lapsia kohtaan. Annetaan lasten olla lapsia. Virpominen on ihana vanha perinne. Itsekin virvoin lapsena. 

Ikivanha kerääjämisen perinne, olisi ollut aika kuopata jo vuosia sitten. Osta omat karkit sille kakarallesi.

Eihän kyse ole karkista vaan vanhoista perinteistä! Siunataan virvottu terveydellä ja vauraudella koko alkaneelle vuodelle. Siksihän virpominen usein osuu pakanallisen uudenvuoden eli kevätpäiväntasauksen aikaan. Huomaa kyllä täälläkin että he keitä ei virvota, ovat katkeria ja huonovointisia. Se namu on vaan symbolinen palkkio. 

Vierailija
33/198 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotkut tykkää virpoa ja toiset vastaanottaa virpojia niin millä tavalla tämä taas on keltään pois? Se on yksi päivä vuodesta. Oven voi jättää avaamatta tai laittaa lapun että ei saa virpoa.

Vierailija
34/198 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kenenkään tarvitsisi järjestää yhtään mitään iloa jonkun tuntemattoman lapsia varten, omalla rahalla? Niin moni on nyt työttömänä ja pienituloinen, että hyvä jos rahat riittää edes omaan arkeen. Ja vaikka riittäisi niin iloa ei ole kenellekään velkaa järjestää. 

Vierailija
35/198 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yöllä olin tulossa pitkän päivän jälkeen kotiin ja viimesillä voimilla menin kauppaan, koska muistin, että tänään on virpomispäivä.

Ja ostin 20 eurolla suklaata ja virpojia kävi varmaan kymmenen. Mies meni kauppaan hakemaan lisääkin kun palkat loppui kesken.

Olen parikymppinen nainen, miltei 30. Meille saa tulla virpomaan. Oikein odotin niitä! Koristelin ulko-ovenkin pääsiäisen näköiseksi, että kelpaa tulla. 

Vierailija
36/198 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä ongelmat. Asumme espoolaisessa rivitalossa ja aina ovat virpojat olleet tervetulleita, sekä oman että muiden asuntoyhtiöiden lapset. Täytyy vain muistaa ostaa karkkeja virpojille. 

Vierailija
37/198 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä lapsivihamielistä sakkia. Älkää sitten ruikuttako, kuinka kukaan ei auta kun olette vanhoja. Kuka haluaa lapsia tällaiseen maahan? 

En ymmärrä, miten vanhemmat päästävät lapsensa soittelemaan vieraiden ihmisten ovikelloja. Eihän voi tietää millainen sekopää oven aukaisee. Virpomassa käydään  vaan tuttujen luona. Ja enpä usko, että ne ventovieraat virpojat minua auttavat, kun olen vanha. 

Vierailija
38/198 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas jyrkkä asenne, että tuomitaan lapsivihaksi, jos ei tykkää virpomisperinteestä tai aiemmin koetusta huonosta käytöksestä. 

Hellitähän vähäsen. 

Vierailija
39/198 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karatepotkua olisin minäkin antanut palkaksi😍😍😍🥰🥰🥰🥰😘😘😘😘

Vierailija
40/198 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun luokseni virpojat ovat aina tervetulleita, nytkin oli iso korillinen kaikenlaista herkkua odottamassa. Jostain syystä tänä vuonna kävi vain neljä virpojaryhmää. Olisiko syynä sitten nuo aloittajan mainitsemat asiat. 

Eiväthän lapset käy kuin muutaman tunnin ajan yhtenä päivänä vuodessa. En ymmärrä tällaista aggressiota ja vihamielisyyttä lapsia kohtaan. Annetaan lasten olla lapsia. Virpominen on ihana vanha perinne. Itsekin virvoin lapsena. 

Ikivanha kerääjämisen perinne, olisi ollut aika kuopata jo vuosia sitten. Osta omat karkit sille kakarallesi.

Eihän kyse ole karkista vaan vanhoista perinteistä! Siunataan virvottu terveydellä ja vauraudella koko alkaneelle vuodelle. Siksihän virpominen usein osuu pakanallisen uudenvuoden eli kevätpäiväntasauksen aikaan. Huomaa kyllä täälläkin että he keitä ei virvota, ovat katkeria ja huonovointisia. Se namu on vaan symbolinen palkkio. 

Kukaan noista muksuista ei tiedä miksi virpovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän