*^*ELOISAT alkuviikosta ma-ti*^*
Kommentit (27)
myry: Mäkin meidän neitikän jo portailta olen kiipeämästä yllättänyt eli on kyllä portti pikaisesti hankittava ettei pääse hassusti käymään.
unig: Mä en ole muistaakseni nähnyt unta palstalaisista. Mutta olen kyllä ajatellut teistä ihan hereillä ollessani ;) Miehellekin joskus selittelen, että se ja se nimimerkki sanoi sitä ja tätä tähän asiaan...Saattaahan se olla että en vain muista uniani mikä on aika todennäköistä.
tuuli: kiva kun löysit hyvät rattaat. Kyllähän ne tämän ikäisillä menee vielä pitkään.
jamssa: Sulla taitaa olla opintoja taas tekeillä. Tsemppiä. Meillä tuo syöminen on parantunut niin että jotain tiettyä sosetta menee noin jääpalan verran. Hurjaa ;) Pääasia on että suu aukeaa niin että suostuu sen avaamaan ja sen lisäksi menee vähän pieniä palasia kaikenlaista suuhun mitä keksii antaa.
Pia ja neiti 9kk
joo,meillekkään ei ihmeellistä..iida ehkä alkaa jo paranemaan päin..
TUULI nuo miehet ei koskaan tajuu meiän kantaa ;) mäki ostin iidalle uudet matkikset niin kauhee murina tuli siitä että miks ei vanhoi voitu käyttää jne.. pitää vaan perustella hyvin niin loppuu se marmatus ;D
eipä muuta raportoitavaa tällä erää,hauskaa päivän jatkoa itse kullekkin...moiiiiiiii *vilkuttaa*
k.h.p ja iida 8kk
Kiitokset kaikille tsempanneille. Ei mua ne tätien kommentit paljon hetkauta, ku oon muutenkin hiukan semmonen musta lammas tässä suvussa, mutta kun oltiin siinä keskustelussa papin (ja viel nais-sellasen) kans, niin sekin paheksui päätöstäni jättää lapsi isovanhemmille. Ja sanoi vielä, että saahan sitä kirkossa itkeä. Noh, ero on vaan siinä, että minä itken surusta ja laps parka hämmenyksestä yms. yms. Mutta kiitokset kaikille tsempanneille, pidän pääni =)
Tänään kuitenkin ollut sitten muuten parempi päivä, vaikka olo onkin alavireinen, niin on saanut touhuttua kuitenkin kunnolla.
Siitä päästäänkin taas aiheeseen miehet. Se on kumma tän suremisjutun kans on sama homma kun sairastamisen kans. Miehet ja naisethan tunnetusti sairastaa ihan eri lailla esim. flunssaa. Nainen jatkaa arkea normaalista, mies parkuu sängyn pohjalla, näin niinku kärjistetysti. No niin se on tämän suremisenkin kans. Meillä täällä ainakaan mies ei ymmärrä tätä mun jatkuvaa alavireisyyttä, vaan aukoo koko ajan päätänsä. Ja riideltykin on jo, ja riidellään parhaillaan. Että se siitä tuesta. Me ollaan siitä harvinainen pariskunta, että meillä menee normi arki hyvin, mutta hetin kun siihen tulee joku poikkeus (juhla, suru tai sairastaminen) niin mikään ei suju!
Juu, jospa menis sitten pinon aiheisiin, ettei aina vaan tulis omaa napaa. Eli meillä osataan jo istua ja seisoa molempia, osattu jo pitkän aikaa. Nyt harjoittelee kovasti askeleiden ottamista laatikoiden kahvasta tukien, mutta ei onnistu vielä ollenkaan. On muuten hupaisaa, kun meillä ei oo vielä ylimmässä laatikkorivissä stoppareita, niin jos jätkä saa sieltä kii, ja laatikon alkaessa aukeamaan niin tää pitää vaan lujaa kiinni ja laskeutuu nätisti pyllylleen. Äiti parka vaan aina hädissään juoksee apuun, jos joku kerta päästääkin irti ja lentää selälleen. Vinkiksi muuten, että biltemalta saa halpoja laatikko stoppareita jos tarvetta.
ERIALLE tsemppiä remppaamiseen. Se on kyllä ikuisuusprojeksti, varsinkin jos on iso talo. Kun yhden nurkan saa valmiiksi, alkaa tekeen mieli muuttaa koko kämppä... =)
SANAG: Ei tuu sanoja ollenkaan. Kamalasti päristellään ja joitakin tavuja tulee.
SYÖMISG: meillä aamulla maito, sitten noin tunti hereilä oltuaan syö vasta puuron, lounas kasvis-lihasose, välipalana hed.sose+maito, päivällisenä kasvista. illalla maito+puuro ja vielä ennen nukkumaan menoa maito.
UNIG: En oo nähnyt unia teistä. Ehkä se asia muuttuu, kun käy kinkereillä tsekkaanaamat =)
PYÖRÄILY: Tekis mieli pyöräileen, mut pitäis ostaa tarakallinen fillari ja se turva-istuin.. eli katotaan milloin jaksaa...
OMA TALO: on ihana. Toivotaan PUUHIS, että saatte öainan ja ennenkaikkea löydätte sopivan talon. Monesti talot, jotka on ihania netissä, niin kattomaan menessä ei tunnu omalta lainkaan. Tsemppiä oman kodin etsintään =) Me ollaan onnekkaita siinä mielessä, että meillä oma talo ja valtava piha. Ja Ympäristö maatkin kuuluu miehen sukulaisille, jotka ehkä ostetaan kohta itselle, joten ei oo naapureita ihan lähellä. Voi vaikka nakuna käydä postilaatikolla =) No ei nyt sentään, mutta monesti aamutakkisillani kastelen kesällä kukkia =) Se on näitä maalla asumisen etuja.
PORTAITA ollaan täälläkin kiivetty, meillä tosin ei oo, mutta systerillä on kakskerrostalo, ja siellä tekee mieli portaisiin urheileen.
Juu, olikohan siinä kaikki. Meillä on perjantaina ne hautajaiset ja mua hirvittää aivan hirveesti se päivä. Ja sen jälkeisetkin päivät. Sen jälkeenhän se on virallisesti lupa alkaa kysellä perintöasioista (ku jotkuhan kyselee ihan mitä ne haluu tietää, viis kohteliaisuudesta) Noh, jospa sitä jotenkin.....
Ikarus ja Saku.
p.s: Täällä sataa rakeita!!! Kesän ekku ukkoskuuro =) Vaikei jyrisekään, mutta on ollut niin painostava ilma.
Pojat on käyty näyttämässä sukulaisille ja samalla kielikylvetetty savon murteessa. Eeli pelkäsi ryppyistä isomummoa, joka nauraen totesi olevansa jo niin vanha ja ruma, että lapsikin alkaa itkemään. Eeli oppi matkalla konttaamaan. Luulin jo, että se jättää konttaamisen väliin, kun nousee seisomaankin. No, nyt on sitten todistetusti molemmat aivolohkot yhteistyökykyiset ja voimme suunnitella Eelille mahtavaa uraa tohtorinhattuineen =)
Matkalla viivyttiin kokonaiset 3 yötä ja kaikki meni paremmin kuin hyvin. Silti nostan pipoa teille usein kaukana sukuloiville, että jaksatte viikonkin verran sitä touhua ympärillä, jopa enemmän kuin viikon. On kyläpaikkaa toisen perään, kaikki haluvat tarjota tuhdit ruoat ja jälkkärit sekä kakkukahvit päälle. Isomummo vaan ihmetteli, miten mulla oli niin kireät housut päällä, kun nappi ei enää vikana päivänä meinannut mennä kiinni kaiken syömisen seurauksena.
Aamupäivällä hain koirat vanhempieni luota hoidosta ja laitoin Miähen siksi aikaa perhekerhoon askartelemaan mulle äitienpäiväkortteja =) Siis sillä oli Keskari ja Poikanen mukanaan. Kun pojat kohta herää niin ajateltiin lähteä käymään euroviisutorilla Kampissa.
Reissaaminen jatkuu, kun huomenna aamupäivällä laitetaan nokka kohti Mattia, Teppoa ja Opea (oletteko kuulleet, että Matti&Teppo ei enää ole duo vaan trio?). Miäs hoitaa täällä bändin, kun tämä nainen lähtee hoitoon. Jännittää, mutta ihana silti laittaa ovi kiinni ja ottaa hajurakoa.
4 yötä viisuihin!!!!!!!!!!!!!!! Pitäkää peukkuja, etten pyörry silkasta jännityksestä jo ennen Hartwallille pääsyä. Mä oon nähny painajaisia, että Miäs yrittää mua hajusuolalla saada tajuavien kirjoihin ja että liput on unohtunu kotiin tai kadonneet.
Palaan keskustelemaan muidenkin kuin itseni kanssa taas joku päivä. Nyt meni ihan omaksi höpinäksi, kun en lukassut kuin tämän pinon loppupäätä. *nolona*
IKARUKSELLE vielä lämmin voimahalaus tulevaan!
Pumpuli, out of office
Suoritin tuossa juuri imurinkuljetuksen lyhyen oppimäärän ja nyt on taas sekunnin verran aikaa itselle ;D
Pumpuli on se vaan niiin mukava, nottet eksynyt sinne savonmualle :) Eikä isomummu saanut sinnuu poksahtamma henkiltä eväillään :D
kph:kiva kun iida voi jo paremmin :)
Täällä on jo kokeiltu lehmänmaidon sopivuutta ja melko kivasti Jaakolle on se käynyt, mitä nyt perämoottori käy tavallista reippaammin. Mie olen sitä tuohon korvikkeeseen sotkenut ja välillä ruoan päälle antanut pelkiltään. Äsken kyllä oli lapsella masu löysällä, mutta jos kokeilisin hyla-tuotteita seuraavaksi, kunhan joskus sinne kauppaan pääsisin.
Mikäs hiivatun isi-kausi mulla on? Joka toinen sana päättyy isiin :)
Eikai tässä sitte taaskaan muuta, joten morot!
Eria
vähän aikaa taas siitä kun koneelle ehtinyt joten muutama kommentti siihen mitä on ehtinyt lukea pinosta ja sitten kaivellaan omaa napaa...
ikarus: voimia sinulle, tee juuri niinkuin itse parhaaksi näet ja jätä sukulaisten kommentit nyt omaan arvoonsa!
eria: simajutusta tuli mieleen että mekin tehdään munkkeja tulevana viikonloppuna kun tuli tuo sairaalakeikka tähän väliin. miksei niitä vois tehdä vähän myöhemminkin. eri asia sitten on kannattaako tämän mamman niitä masuun ahtaa kun juuri on vähän noi kilot alkaneet sulaa...syödä vai eikö syödä, kas siinä pulma.
sana G: Elisa osaa sanoa vau. tai siis kun siskot sanovat ' vau' niin toistaa perässä piiitkällä liu' ulla että ' aaauuuuuu' . sitten sitä tuttua huttua eli täitäitäi ja mämmämmää.
omaa napaa...
ostaa päräytin eilen rattaat. meillä ihan notkuvat jo nuo edelliset ja halusin pienet mutta kestävät ja päädyin brio race-rattaisiin kun olivat tarjouksessa 199e vauvatalo johannassa. no arvaatte varmaan että isäntä hyppäsi kattoon silkasta hepulista hinnan kuullessaan. totesin vaan viileesti että tämä mamma ei ole pitkään aikaan ostanut juuri mitään t-paitaa kalliimpaa itselleen ja jos isännällä pitää olla kunnon menopeli (siis auto) niin pitää sit olla emännälläkin. ja noi rattaat kestää tuon 2,5-vuotiaankin painon hyvin. jälleenmyyntiarvokin on hyvä.
nonniin...nyt mä perustelen täällä teillekin tätä sikahinta-ostosta =). mutta ovat aika ihkut menopelit. ja sitten vielä ajattelin sairaalakokemuksen herkistämänä että parasta meitin Elisalle. juuh, näin o.
torstaina pääsen kampaajalle, korkea aika jo mennäkin kun pää muistuttaa lähinnä siivousmoppia (käytön jälkeen).
nyt ei muuta kun parvekkeella ollaan herätty. oikein hyvää päivänjatkoa kaikille ja toivotaan että se kesä tosiaan nyt kunnolla sieltä tulisi!
t.tuuli ja Elisa 2308