*^*ELOISAT alkuviikosta ma-ti*^*
Kommentit (27)
Aurinko...aurinko...ihanaa! Kyllä on paljon pirteämpi mieli, kun tuo aurinko paistaa! Olen jättänyt tilauksen aurinkoisesta ja kuivasta kesästä,saas nähdä onko tilaus otettu vastaan:)
Leevi meni juuri ekoille päikyille,meillä ollaan oltu hereillä ennen kukon riekkumista. Ylähampaan tulo kestää ja tekee öistä todella levottomia. Poika imeskelee ikeniä ja haluaa rinnalle monta kertaa yössä,sitten on vatsa täynnä ilmaa jne.
Laskimme juuri koululaisten kanssa,että kouluaamuja on jäljellä enää 18, neljän viikon kuluttua kirmataan taas kesälomille. Mitenkäs se näin nopeasti taas meni? Hetken kuluttua Leevi kävelee...Mihinkäs miun pieni vauva on kadonnut? Kauhea vauvakuume vaivaa meikäläistä.
ONNITTELUT PIKKU_RUULLE!
Jaaha,nyt lähden silittämään pyykkiä ja lykkään pesukoneen päälle. Aurinkoista päivää kaikille!
Opemamma ja Leevi 2808
viikonloppu meni ikäänkuin hiukan " käsistä" . Kovasti puuhailtiin kaikenlaista, ja ohhoh, nyt onkin sitten taas jo maanantai... :)
Isä ja poika hävisivät eilen koko päiväksi mummolaan - sain kerrankin siivottua edes yhden kämpän ihan rauhassa.. Kun joku vielä nuo ikkunat..... ne on ihan kauheet vaikka kevätauringossa joskus ne kertaalleen pesin ;(
En oikein tiedä miksi, mutta pikku-ukon yöt on alkaneet taas hajota. Liittyykö tuo nyt sitte tuohon liikkeellelähtöön vai oonko vaan taas " huono äiti" ( :)) Aleksi nukahtaa tuossa ysiltä, herää kiekumaan ekaa kertaa 00-01, toisen kerran ~05. Ja yleensä ei tassuttelu auta, tahtoo maitoa tai ainakin pitää nostaa sängystä syliin rauhoittumaan.. Onkos muilla tämmöisiä yölevottomia eloisia??
Auts, puuroaika... palaan
nallu
Nallu:ihanhna vallan kuullostaapi meidän öiltä nuo teidän omat, että samassa veneessä keikutellaan :) Tasan kellolleen on meillä samnlaista, täytyypi sitten ensiyönä ottaa telepaattinen yhteys, kaksin on aina kivempi valvoskella ;)
Täällä vaan tuo remontti jatkuupi, taitaa olla ijäisyysrojekti se :D No onhan siinä jotain edistystäkin tapahtunut, katto on paneloitu ja kolmelle seinälle heitimme eilen tapettia. Nynne pitäs vielä maalata...mikä ihmeen idea sekin sitten on, ensin tapiseerataan innolla ja sitten lärmätään maalit päälle? Kuullostaa ihan hölmöläisten hommalle :D
Tuosta Jaakosta on nyt sitten sukeutunut oikein TAHTOpoika :) Kovin tuntuu olevan tarkat ja jämäkät mielipiteet asioista ja sussiunakkoon jos ei mene herran kriteerien mukaan kaikki!
Mukavinta on peuhata äidin ja isän sängyssä, sekä sohvalla, tietty just niissä paikoista joista putoo...Jos tuo poika osaisi puhua se sanois, että EI TÄÄLTÄ SÄNGYSTÄ PUTOO! Ei onneksi ole vielä pudonnut, kun äiti roikkuu jalassa kiinni, mutta entä jos ote kirpoaa?
SanaG: mie kuvittelen tietty, muttä äittä tulee ja mämämäää olis ehken maitoa? Yleensä tuo puhe on vaan semmosta jodlausta ja karjuntaa, sekun on huisin kivaa :)
Ikarukselle tuosta tulikin mieleeni, että mie kyllä hyvin ymmärrän sen, ettet Sakua halua syliisi isäsi hautajaisissa. Suru on siinä kohdin varmasti suurin ja pelkkä itsestä huolehtiminen rankkaa! Annat vaan lapsen jonkin muun syliin ja suret rauhassa.
Pakko tähän vielä laittaa, että kyllä oli surkeaa pelaamista eilen tuolla Moskovassa...mie olen kyllä friikki näissä mömmöm-peleissä, mutta kun se on niiiiin vaikeaa se voittaminen, nii eihän niitä kohta tohdi edes kattua! No täytyy kyllä myöntää, että pojat kovasti yritti, mutta kun se on semmosta. Enempi intoo kon järkee siinä hommassa. Seki vielä ketutti, kun sitä Villeäkö vai Kapasta ne haastatteli, vai kuka se oli nii oishan se voinu kattoa kameraa edes vilaukselta. Mulla tuli siinä kohtaa heti mieleen, ettei ole edes yritystä pelata voitosta...kun ei voi seisoa tekemistensä takana, vaan yritetään piiloutua mailan taakse ;D
Tämmöisin aurinkoisin ajatuksin täältä taas
Eria ja naskalit
Pikku-ukko hakkaa tohkeissaan tuossa puupalikalla lattiaan: hauska meteli tulee tuosta:) välillä pitää ihan nauraa... Hauskimmat lelut tuolla tuntuu olevan tyhjä Pringles-tötterö ja semmonen puolen litran vesipullo jossa on desin verran vettä :)) Ai nii, ja isänsä sählypallo.. Että se noista fisserpraisseista ja sillai ;]
Joo, Eria, telepatteillaan sitte ensi yönä :))
Syömingeistä oli kysyntää tuolla jo aikasemmin. No, _yleensä_ ja _ehkä_ menee näin:
aamupala: 1-2 dl puuroa ja puol desiä hedelmämömmöä, maitoa
lounas: ~2dl liha/kalasosetta, maitoa
välipala: desi hedelmämössöä, maitoa / velliä / maitoa
" päivällinen" : 1-2 dl kasvissoseita, maitoa
iltapala: velliä 1-3 dl, tosiharvoin uppoaa puuro ja maito
Joskus tuo pojanretale syö paremmin, joskus tuntuu että tuo haluaa elää pelkällä maidolla ;s
Ja sitte niistä sanomisista.. JAMSSA vissiinkin täällä rehvasteli, että tytsy on puhunut selviä sanoja jo kk:n ikäisenä.. Aleksipa pisti puhuen ranskaa jo tuolla naikkarilla. Huuteli pitkin yötä sielläettä " läääääää, läääää" Mitäs siitä, jos on vokaalien ääntäminen pikkusen pielessä ;)) Niinettä Aleksi puhui jo yhen päivän ikäisenä. Mitäs, Jamssa, tuohon sanot?? No joo..
Nykysin meneeki sitten hiukan heikommin :) tättätääätätätää, mämmämmä, töötttööötötö ja sitä rataa. Ämmä on maitoa tai nälkä ylipäätänsä. Huutelee vissiin tätä yhtä laiskaa ämmää notta laittaisi kinttuihin hiukan ripeämpää liikettä tuossa ruoan kuskaamisessa :))
Taitaapi olla taas millit täysi tällä erää.
Kaikille väsyneille ~~~~~~jaksamisia ja sairastuville ~~~~~~paranemisia :)
nallu ja aleksi2508
Se on taas uusi viikko ja uudet kujeet. Eipä tämäkään viikko käynnistynyt kummoisesti, mies lähti työmatkalle ja mä jäin tänne yh-elämää viettämään. Tosin tällä viikolla onkin luvassa seuraa, kun mun vanhemmat tulevat tänne kyläilemään koko viikoksi. Eipähän tarvitse yksin olla. Ja ennen kaikkea äitini on luvannut pestä meidän ikkunat, kun kuulema siitä touhusta tykkää. Omituista! Ja istuttaa kesäkukat ja laittaa uudet verhot ja...
Eria: Mistä kummasta sä olet eksynyt mun uniin??? Toissa yönä näin unta, että olit raskaana (juu, luit ihan oikein :) ja silloin en tosin nähnyt sinun kasvojasi unessa. Viime yönä sitten taas ilmestyit uneeni ja tällä kertaa juttelin tummahiuksisen immeisen kanssa (en tosin edes tiedä hiustesi väriä). Mitäköhän ensi yönä on vuorossa :)
MiniK: Mun on pitänyt kysyä sulta sen sata kertaa jo tuosta koulujutusta siellä, mutta aina sen unohdan. Kerroit, että päivä hoidossa maksaa 90 euroa (no, huh huh). Onkos se nursery school sitten yhtä kallista lystiä vai pääseekö sinne vähemmällä rahalla?
Lapsosten sanoista on ollut puhetta, täällä on edelleen aika hiljainen poika. Mutta eiköhän se vielä joskus puhumaan ala!
Nyt siivomaan, joten aurinkoista viikkoa kaikille!
Eloeppu ja päiväunia nukkuva Tuomas
Terveisiä pitkästä aikaa. Täytyy taas kirjoitella, kun olen täällä lukemassa teidän juttuja.
KASVU. Vauvat sen kuin kasvaa, ja täällä moni odottaa jo selvästi uutta vaavia. Minäkin aloin odottaa toista vauvaa kun eka oli vajaa 9 kk. Pahoinvointi ja menomies oli huono yhdistelmä, mutta kyllähän se pahaolo sitten loppui. ONNEA siis odottaville, se on aina yhtä jännää aikaa! Meille tämä kolme on hyvä luku, odotan jo aikaa kun saamme koko perhe matkustaa ja mennä! Ovathan vauvat todella ihania, mutta sitovat kyllä aika tiukasti kotiin päikkäreineen ja syöttämisineen. Joku voi olla toista mieltä. Meidänkin typy on kova menijä, täällä on kontattu jo kauan ja tyttö ylettää joka paikkaan. Yläkerran rappusia mennään hyvin ylöspäin ja alaspäinkin osaa jo tulla, kyllä se meidän tyttö osaa!! Ihanaa kun on tuommoinen taapero kotona, tänä kesänä on mukava nauttia isosta kesävauvasta.
SYÖMISET. Meillä syödään kanssa hyvin ja aika samalla tavalla kuin muilla. Onko teillä muuten niin, että aamupuuro on saatava aika pian sen jälkeen kun nousee ylös? Meillä ei typy suostu syömään puuroa enää klo 8 jälkeen, sitten menee vain maito. Tyttö heräilee tuossa puoli kasilta viiva vähän vaille kasi (mikä on ihanaa, kun heräsi pitkään kuuden jälkeen, kerron kohta niksin miten sain hilattua tuota aamua pidemmälle!) Mutta kauhea kiire heti puuroa laittamaan kun tyttö herää, ja samalla siis me muutkin heräämme, että ehtii sen syöttää ennen kahdeksaa. Hyvin syö puuronsa muuten ja ruokansa, kunhan tulevat ajallaan.
NUKKUMINEN. Meillä typy menee yöunille ysi viiva puol kymppi ja herää puoli 8 viiva 8. Minä aloin vain tylysti katkaista nuo toiset päikkärit ihan lyhyiksi, niin johan alkoi tyttö nukkua aamulla! Meillä nukutaan aamupäivällä reilu puolitoista tuntia ja iltapäivällä sitten vaan 30 min- tunti. Päiväunia tulee siis 2 - 2 ja puoli tuntia kahdessa pätkässä, aika vähän, mutta näin tyttö nukkuu aamulla pitkään. Minä en ole pätkääkään aamuihminen, joten kuudelta herääminen on minulle ihan painajaista. Klo 7 on jo ihan eri asia!
Ihanaa kevättä ja kesää kaigille!
Pikkuodessa ja typy 9 kk
Nonii, ehä mie kuitee raskaanakaan uo, kon se tänäaamuna tuli taas todettua (tosin ei ole enää aikoumstakaan) ;D ja kylhä mie tavallaan olen kyllä ihan tummatukkain :) mitäny vähä vaaleaa ja punasta ja kukertavan kamalaa raitaa pukkaa tähän ruokoamattomaan frisööriin :D
On ollut taas vähän taukoa kun ollaan oltu reissussa ja yritin vähän päästä kiinni tapahtumiin lukemalla viikonloppupinoa. Pikku Ruulle onnittelut, olipas kiva uutinen! Kaikille sureville toivon paljon voimia ja jaksamista. Kyllä ihminen on aika pieni näiden suurten asioiden edessä. Kuulin juuri kauhean uutisen vanhan tuttavan vauvasta - heidän 2,5kk vauva kuoli yhtäkkisesti yöllä vaikka oli ollut siihen asti täysin terve. Kyllä pisti sanattomaksi ja se tuska ahdistaa. Kunpa voisi jotenkin auttaa. Huh.
Upeita kelejä on ollut tässä eilen ja tänään, istuttelinkin orvokit pihalle ja tulipa heti kesäisen näköistä kun sain ne narsissinraadot sieltä pois. On ollu olevinaan niin kiirettä ettei ole kerinny semmosta tekemään. En tajua mihin tää aika kuluu, ikkunatkin pitäis tosiaan pestä.
Ja toi on niin totta Eria toi rahajuttu, meilläkin on ties mitä juhlia tässä ja koko ajan rahaa menee viuh vaan. Pihaakin pitäis vähän laittaa ja tää kotimaanmatkailu Muumimaailmoineen on ihan sairaan kallista kun semmosta olis vähän suunnitelmissa. Yhtä kalliiksi tulee melkein tommonen viikonlopun reissu jonnekin tänne kun kävis vaikka Köpiksessä.
Oltiin kummisedän synttäreillä viikonloppuna kaikkien sukulaisten kanssa ja olipa hauska kun meidän poitsu oli keskipisteenä siellä vilkutuksineen. Heilutteli kaikille kolmella uudella hampaan alullaan hymyillen. Hauskaa on myös kun kiellän sanomalla ei, alkaa pyörittää päätään heti ja naureskelee mun kielloille. Mutta aika hyvin kyllä ei jo uppoaa, keskeyttää kyllä touhunsa jos äiti kieltää.
Nyt kutsuu siivous ja kassien purku pyykkäyksineen, mukavaa maanantaita kaikille! Mä voisin kyllä kanssa tulla sinne toukokuun toiseen tapaamiseen kun tuonne Tampereelle ei päästä valitettavasti.
Papuna
Kyllä vaan tuo ihana auringonpaiste piristää mieltä! Tein Neelan kanssa heti aamusta parin tunnin kävelylenkin ja sitten vielä esikoisen kanssa oltiin tuohon perään tunti ulkona. Olo on kuin uudesti syntyneellä ihmisellä :). Voi kun jatkuisi näin hienot kelit, mutta eipä ne kai jatku. Saisi tulla jo kunnolla kesä!!
Tässä just tajusin, että mulla on toiseksi viimeinen äitiyslomapäivä tänään. Ä-loma siis virallisesti loppuu huomenna :(. Sitten pidän kaksi kuukautta vuosilomia ja heinäkuussa koittaa hoitovapaa, jota tuonne lokakuun lopulle ajattelin vietellä. Silti on vähän haikea olo jo nyt, kun virallisesti ä-loma on päättymässä. Nythän siis voisin aivan hyvin jo mennä töihinkin...
Neela pääsi lauantaina ensimmäistä kertaa PYÖRÄILEMÄÄN ja kyllä tyttö nautti siitä silmin nähden! Kunhan säät vielä vähän lämpenisi, voisi tuota pyöräilyä harrastella tytön kanssa vähän enemmänkin.
Niin ja Neela oppi tänään nousemaan itse ISTUMAAN. En ole vielä sitä nähnyt, miten tyttönen tuon tekee, mutta kaksi kertaa olen hänet tänään nähnyt istuskelemassa, vaikka olen jättänyt hänet lattialle makailemaan. Ja konttausta meillä harjoitellaan ihan koko ajan, mutta eteepäin ei vielä kuitenkaan pääse. Mutta jos kohta kuitenkin.
Jos nyt jaksaisi kirjoittaa muutakin kuin pelkkää valitusta. Eipä tuo mies ole vielä halunut kanssani keskustella vapun aikaisesta riidasta, joten hiljaiseloa on edelleen. Yritin lauantai-iltana ottaa asian puheeksi mutta mies päätti poistua bondin seuraan, joten se siitä.
Opemamma: Meillä tehtiin toista alahammasta viikko ja nyt on vihdoin tullut läpi. Voi sitä kuolan määrää, ruokalappua on ollut pakko pitää, kun en ole viitsinyt viittä bodya päivässä vaihtaa.
Tuuli/ Eria: Eipä ollut hämeenlinnalaisambulansissakaan vauvoille sopivia saturaatiomittareita. Pyysinkin sammuttamaan koko laitteen, kun pelkkää suoraa viivaa piirsi monitoriin. Alkoi jo pelottaa, että ennekö tuo ja kuolema tytön korjaa.
Pepperkö se kirjoitteli pyöräilemisestä. No meillä on jo kokeiltu ja muuten sujui hyvin mutta se kypärä on aivan kamala kapistus, ainakin tytön mielestä. Nukahti istuimeen ja pääkin pysyi yllättävän hyvin suorassa.
Pubulla ainakin oltiin flunssassa ja joku muukin niin kirjoitti. Meillä on esikon jo helpottanut mutta Juuli on edelleen tosi limainen ja oksentaakin sitten syömisen ja juomisen päälle. Keittosuolatippoja rääkäten laitan yöksi.
Ruokag: aamupala: n. 1½dl maitoon tehtyä puuroa ja maitoa 50-100ml
lounas: lihasose 8kk melkein koko purkki ja maitoa 50-100ml
välipala: hedelmäsosepurkki ja maitoa 50-100ml
päivällinen: lihasose 8kk melkein koko purkki ja maitoa 50-100ml
iltapala: sama kuin aamulla
Ikarus: Kyllä sun pitää itse saada päättää kenen syliin poikasi haluat antaa ja surra ja itkeä rauhassa. Minä sain mummoni hautajaisiin valita virret ja muistotilaisuudessa luin adressit. Kirkossa itkin minäkin todella paljon, kun siellä kaikki vasta iski kunnolla tajuntaan. Esikko itki, kun minäkin itkin ja Juuli sylissäni ihmetteli omaa ääntään, kun kirkossa se niin kivasti kajahteli. Kyllähän Juuli hätkähti aina kun urut rupesivat soimaan, ei kuitenkaan mitään itkukohtauksia saanut.
Juulin napaa. Oppipa tuo tyttökin tukea vasten nousemaan ja pää onkin sitten ollut melkoisen kovilla. Melko harvoin vielä nousee pystyyn mutta on taidon ainakin omaksunut. Meille kun tuli sitten se kutsu kasvu(puhumttomuus/osaamattomuus)kontrolliin Hämeenlinnaan. Sielläpä sitten ravataan useampana päivänä peräkkäin, kun ensin on esikon uusi toimenpideaika ja seuraavana päivänä Juulin allergiatestit. Mieskään ei pääse tuonne kasvukontrolliin mukaan ja siellä menee kutsun mukaan ainakin 2 tuntia. Kiva, kiva, kun on esikko viihdyttämässä tempuillaan.
Käytiin tänään esikon vanhassa hoitopaikassa tätejä moikkaamassa ja kuulin sieltä, ettei meidän lapset sinne ilmeisestikään pääse. Alustavasti meille oli sieltä paikka luvattu. Kauhulla nyt odottelen minne lapset joutuvat. Tiedän muutaman pph:n joille en lapsiani suostu antamaan eikä päiväkotikaan kauheasti inspiroi, kun ei siellä ole pienille omaa ryhmää.
Näillä aatteilla uuteen viikkoon
Huhti
HUHTI: toivottavasti teillä taas kotielämä alkaa sujua paremmin. Niin ja toivon mukaan saat nuo päivähoitoasiat jollakin tapaa järjestykseen.
NALLU: Sun poju tais vetää pohjat, siis tuon puhumiskyvyn saralla. DÄÄM! Meilläkin nykyään ollaan TÄTTÄTTÄTTÄÄ, paappaappaap, JÄIJÄIJÄI, yvvääyvvääyvvää, HÄÄ, hii. Vokaalivoittoista juttua edelleen.
Mitenkäs tuo TOUKOTAPAAMINEN? Mihinkäs se pino on kadonnut, en löytänyt sitä mistään. Eikös meidän piti tapaamispaikkakin sopia etukäteen? On varmaan aikas runsaasti väkeä helstsinskissä silloin...
Omaanapaa ja vauvannapaa: suurimpaa iloa nostattaa nykyisin vauvan hyvä ruokahalu. Pienet on ilot ihmislapsella. Lisäksi nykyisin menee jo varsin kokkareinen ruokakin alas. Kauan sitä silti tahkottiinkin ;)
Jokos Pumpuli on palaillut linjoille? Entäs Pia74? Niin ja missäs Peeveli luurailee? PAPUNAN kuulumisia oli mukava kuulla :)
Kaikkien galluppien äitiGALLUP: kenestä palstalaisesta olet nähnyt unta? Mä olen: Opemammasta, Puuhiksesta, Pumpulista ja olikohan vielä joku muu...
Jamssa + tytsy 8,5kk
Täällä sitä ollaan taas koneen äärellä. Olen keskittynyt vähän lukemiseen ja vauvanhoitoon niin on jäänyt tässä nettailu vähän vähälle.
Vilkutus jamssalle että täällä sitä ollaan!
Mutta tällä viikolla olisi se toukotapaaminenkin tiedossa. Eiköhän me sinne Helsinkiin sovita kun tavataan päivällä eikä iltapäivällä. Silloin on kuitenkin se rajoittava tekijä suurella osalla ihmisiä että on työpäivä kuitenkin...
Ompas ollut hiljaista elokuisten pinossa. Etsiskelin sen tuolta tokalta sivulta. Eilen kyl oli täälläkin niin loistava sää että oltiin koko ilta päivä ja ilta ulkona. Mulla oli eilen pesutupa ja siivouspäivä. Ihanaa oli kun mies tuli kahdelta töistä niin tuli meijän kanssa ulos ja oli muksujen kanssa ulkona sen aikaa että sain imuroitua sit vaihdettiin ja mies meni peseen lattiat ja lämmittään ruokaa. Näin meillä on aikasemmin mennyt aina siivous. Toinen on lasten kanssa ulkona ja toinen siivoo.
Täällä kun nyt ollaan puolitoista vuotta asuttu niin oon saanut yksin siivota ja kun muksuja ei oo voinut keskenään päästää ulos niin ei siitä siivoomisesta oo oikein tullut mitään. Kerroin kyl miehellle illalla et oli tosi kiva kun autoit. Ymmärrän kyllä ettei mies viihdy tossa pihassa kun naapurit nipottaa koko ajan jostain. Tai ei ne koskaan uskalla mun miehelle mitään valittaa.
Jokso kohta saatais se omakotitalo. TOrstaina olis aika pankkiin ja perjantaina menneään kattoon yhtä taloo.
Viime yö oli pitkästä aikaa vähän parempi. Teemulle on puhjennut ylös toinen hammas se on siellä tainnut kiusata. VÄhän on raukka vielä räkäinen mutta helpottamaan päin onneks.
Sana G: Teemu ei sano vil mitään, no sitä omaa juttelua tulee. Isommilla on tainnut olla se isi ja tiitti(kiitti) ekoja sanoja. Vitosella oli noitten lisäksi päpä. Kummitädin lempinimi on päpä ja jos Vitonen oppii sanomaan päpä niin sai siitä 10 rahaa. No niin se likka tienas 10.
Jamssa kyseli kestä elokuisesta on nähnyt unta. Täällä on ollut opemamma, pumpuli, eria, peeveli
Viime yönä näin ihan ihme unta. Olin synnärillä ison mahan kanssa ja kaksi mun äitikaveria oli mulla synnytyksessä mukana kun mies ei ollut päässyt. Siltä tuli kaksi poikaa ja tyttö. Ne oli tollasia Teemun kokosia suoraa syntyessää.
Eipäs tänne sen ihmeenpää. Nyt lähden viemään poikaa eskariin ei oo enään montaa aamua jäljellä.
puuhis ja Teemu 2908
Ikarukselle jaksamista surussasi ja pitkää pinnaa sukulaisten paineessa. Kuten joku jo kirjoittikin niin teet kuten sinusta tuntuu hyvältä ja oikealta.
Mukava lueskella kuinka pienet oppii uusia asioita. Neelalle onnittelut istumaan noususta ja Väinö on sitten noussut ihan seisoma asentoon. Meillä Anni yrittää myös pystyyn vielä laihoin tuloksin mutta yritystä löytyy paljon.
Meillä alkaa tuo flunssa pikku hiljaa helpottamaan vaikka Anni onkin vielä aika röhäinen. Kiitos yskän tai minkä lie mutta tyttö on aloittanut aamunsa muutamana yönä klo2 ja klo4 välillä. Ensin epäilin, että korvatko mutta niin oli aurinkoinen tyttö. Taisi uni vaan loppua kesken. Pari tuntia hereillä oltuaan niin uni jälleen maistui. Viime yö olikin sitten jo rauhallisempi.. onneksi.
Meillä Niin ihanan huolehtivaisesta isostaveljestä on tullut varsinainen riiviö. Kokoajan saa olla silmät selässäkin ettei vaan pikkusisko saa kylmää kyytiä. Toisaalta ymmärrän poikaa. Minuakin harmittaisi jos joku olisi kokoajan säätämässä ja häiritsemässä tekemisiäni. Ei pojan ymmärrys oikein riitä vaikka kuinka selittää kuinka sisko ei tarkoita mitään pahaa.
Nyt taitaa olla taasen olla sisaruksilla tilanne päällä joten...
pubu ja Anni 2908 ja isoveli 08/04
Tää on vissiin katellu liikaa tuota subbarin junioria, kun alotuskin on tuommonen :D
Puuhis: oma talo ois ihan mieletön juttu, ei tarvi kuunnella naapureiden jäkätyksiä. No tietty jos sattuu siihen viereen joku tiukkis, mut siinä kohtaa ei ole mitään väliä. Saa lapset mekastaa rauhassa :)
pubu: toivottavasti Anni paranee röhästään, niin pääsette nauttimaan paremmista unista :) Meilläkin tuo isompi osaa kiusata ja nutuuttaa tuota pienempää. Onneksi kokoajan kasvavat, että kohta antaa nuo pienet takaisin sitten ;)
huhti: tosi kurjaa, että teillä on vielä siellä " tilanne päällä" nuo ukot on sitten joskus todella ajattelemattomia (siis suurimman osan aikaa) Meillä tuo mies tarvii aina välillä kunnon " potkun" persuksille, niin sitten se taas osaa olla ruodussa ;)
UniG: harmillista kyllä, en ole kenestäkään unta nähnyt, kun en ole juurikaan unia jaksanut katsella :) Mielellän teidän kanssa yöaikaankin seurustelisin :D
Jaaha, taidan mennä laittamaan simapannun porisemaan, esikoinen kun kyseli tuota vappusimaa...no miksei sitä nyt vois muullonkin, kun vaan vappuna?
Eria
pubu: Meillä kans vitonen on ruvennut kiusaa Teemua oikein urakalla. Välillää ihan tahallaan ohi kulkiessaan tönäsee istuvan Teemun nurin. Välillä kun vitosella on hyvä leikki menossa ja Teemu on konttaamassa kohti niin käy tuuppaamassa kumoon. Kai se on se ainoo konsti että saa Teemun huutaan niin mä käyn hakee Teemun syliin ja pois. Kyllähän toi vitonen jotain jutteleekin mutta aikas vähän kumminkin. Ei taida osata tulla kertoon että tuu hakeen Teemu pois. Toinen inhottava tapa mikä vitosella on niin kun Teemu nousee pystyyn siihen sohvalle missä vitonen istuu niin vitonen tuuppaa Teemun siitä nurin.
Kelläs nyt ne hautajaiset oli tulossa. Meillä kans oli mun mummon hautajaiset silloin kun esikko oli vuoden. Ekaks piti poika ottaa hautajaisiin mukaan mutta sit ajattelin et ei poika ymmärrä tilanteesta mitään ja hätääntyy vaan kun mä itken niin vietiin esikko sit miehen äidille siksi aikaa hoitoon. Mä en olis pystynyt hoitaan esikkoa hautajaisissa hoitamaan. Tämä oli musta paras ratkasu. TOsiaan pysy lujana siinä mitä itse haluat. Voihan se teijän poika olla miehesi sylissä tai jonkun muun.
jaahas nyt huutaa Teemu tais vitonen tuupata sen taas vaihteeksi nurin.
puuhis ja Teemu 2908
Mukavaa, kun nuo ilmat ovat hiukan lämmenneet! On mukavampi ulkolla, kun ei tarvita niin paljoa vaatteita.
Puuhis: Ihana kun pääsette omaan taloon, kyllä se on niin ihanaa kun voi päästää lapsukaiset omaan pihaan telmimään.
Pikkuruu: Onnittelut! Ihana uutinen.
Opemamma: Mukava, kun olet tilannut kuivan ja aurinkoisen kesän. Passaa myös minulle!
Pepper: Onnittelut Neelalle uudesta taidosta!
Jamssa: Mukava kuulla, että teidän neidille on alkanut ruoka maistua.
Pubu: Annille paranemissäteitä!
Eria: Voihan tuota simaa kai muulloinkin kuin vappuna... Kukas sen määrää, että vain silloin...??
Meidän Eetusta on tullut oikea pikakiituri, konttaa paikasta toiseen tutkimaan. Pari kertaa olen löytänyt hänet rappusista viidenneltä portaalta. Huh! Kun tuo portti unohtuu noilta lapsukaisilta laittaa kiinni kun siinä kulkevat. Eetu on alkanut seistä ilman tukea ja eilen otti pari askelta ilman tukea. Toivottavasti ei kuitenkaan vielä vähään aikaan alkaisi noita jalkoja käyttää kävelemiseen.
ai niin puheg:tä pukkas...Meillä tulee monenlaisia tavuja ja lapset kuulevat tietysti kuinka sanojakin tulisi. Eilen Eetu rämisteli porttia ja tavut osuivat kuulostamaan avaa, avaa ja muilla lapsilla oli hauskaa.
Nyt täytyy mennä laittamaan tuo kullanmuru ekoille päikyille keräämään voimia.
Mukavaa päivää kaikille!
Myry kera Eetun
Ikarukselle tulin kanssa huikkaamaan että anna vaan sukulaismummojen rauhassa olla mitä mieltä ovat - tee niinkun itsestäsi tuntuu parhaalta. Tosi kurjaa että joudut miettimään vielä tuommoisia juttuja, ihan niinkun omassa surussa ei olisi muuten tarpeeksi.. Jaksamista sinulle.
Meille ei taaskaan kuulu mitään vauva-arkea kummallisempaa
nallu
unohtuipa vielä toivottaa IKARUKSELLE paljon jaksamista ja voimia. Yhdyn minäkin muihin,että älä välitä sukulaisten höpinöistä. On parempi saada rauhassa surra, pienikin voi säikähtää sinun surua, joten on parempi, että joku toinen hoitaa häntä silloin.
myry
Jaahas viikonloppu hurahti ohi taas pikakelauksella. Levättyä ei kerennyt kun mentiin joka suuntaan ja sen huomaan näin aamulla kun olis vielä niin makoisasti nukuttanut.
Teemu taas vaihteeksi nuhassa ja yskässä. viiden jälkeen sain olla tutittamassa jätkää vähän väliä. Sen että pääsit sänkyyn takas niin sai jo nousta. Tohon viiteen toi Teemu nukkuukin ihan kivasti(tai sis kahdella syötällä ilman tutituksia) mutta sit taitaa olla niin valosaa että se häiritsee jätkän unta. Tänään kyllä poika havahtu isänsä heräämiseen.
Muksut ovat syömässä aamupalaa ja esikoinen taitaa myöhästyä koulusta kun ei saa puuroaan syötyä. Sama homma joka aamu ja mä pää punasena täällä huudan että syö. Tänään otin sit sen kannan että en sano kuin kerran ja jos ei syö reippaasti niin myöhästyköön mun puolesta.
Pyykkikone laulaa ja iltapäiväksi on pesutupa varattuna että pääsen petivaateet peseen siellä. Kauppaan lähdetaan jahka kaikki on syöneet aamupalansa. Nyt meen juomaan kupposen kahvia ja kirjoittamaan kauppalistan.
Palaillaan ja hyvää uutta viikon alkua kaikille.
puuhis ja Teemu 2908