Vieläkö lapset käy virpomassa tuntemattomillekin?
Meillä kerrostalossa on alaovi kiinni eikä virpojia koskaan tule. Tykkäisin jos kävisi. Mutta käydäänkö enää ollenkaan muuta kuin tutuissa paikoissa? Miten isoissa kaupungeissa?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun alueella, missä on rivi- ja omakotitaloja. Kolme kertaa soi tänään ovikello. En avannut ovea koska tiesin että virpojat ovat oven takana.
Toivoisin, että olisi joku yhteinen tapa miten viestiä ketkä toivoo virpojia ja ketkä ei. Me emme vietä pääsiäistä ja olen kaiken lisäksi pajuille allerginen. Emme ole koskaan vastaanottaneet virpojia.
Toisekseen tänään kyllä kävi sääliksi seinänaapurin koira, joka oli yksin kotona ja ovella ramppasi porukkaa jatkuvasti hakkaamassa. Jatkuva haukkuminen kuului monta tuntia.
Jep. Täällä käy virpojia yhtenään. Ensimmäisen kerran klo 10 aikaan ja nyt vielä ilta kuuden jälkeenkin ovikello soinut. En ole avannut ovea. Oma koira ei onneksi ovikelloa stressaa vaikka ei virpojista tykkääkään. Vanhemmat saisivat rajata lastensa virpomista niin ettei enää tähän aikaa päästettäisi virpomaan vieraiden ihmisten oville.
Oululaisella omakotialueella annoin lapseni käydä virpomassa ympyrätiemme talot n. 20 kpl. Tiedän ainakin ulkonäöltä asukkaat. Meillä kävi 5 virpomispirukkaa.
Meidän lapset kävi viereisellä rivarialueella ja siellä oli myös monta muuta pikkunoitaa kierroksella. Itse asumme noin 80 metrin päässä omakotitalossa erillään muista. Ja meillä ei käynyt yhtäkään. Olin kyllä varautunut kunnon karkkikasalla, mutta nyt on sitten nekin kaapissa.