Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kolonoskopia tulossa, mitä voin syödä?

Vierailija
29.03.2026 |

Kolonoskopia on pian tulossa ja ensi viikolla alkaa viikon ajaksi karsittu ruokavalio. Erehdyin keskustelemaan asiasta tekoälyn kanssa ja alkaa vaikuttaa siltä, että en voi syödä oikein mitään... Mitä te muut olette syöneet viikkoa ennen tähystystä ja entäs tyhjennyspäivänä aamupalaksi ja lounaaksi? Ajattelin, että Olo Kitchenin maa-artisokkakeitto olisi ok, mutta ei vissiin sitten olekaan... 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullavan pullaa voi syödä.

Vierailija
22/31 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mitä vastauksia olet saanut. Kiukuttelijoiden ei kannata tällaisia keskusteluja avata, jos menee herne nenään siitä, että tällaista joku kysyy. Parempi kysyä ja mahdollisesti saada jotain vinkkejä kuten tuo avokadojuttu. Moniko teistä kiukuttelijoista olisi osannut vastata, että avokado ja yrtit ovat kiellettyjä? Veikkaan, että ei yksikään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luet totta kai ne ohjeet ja toimit sen mukaan. Jos joku täällä väittäisi syöneensä viikon ajan pelkkää kengurun lihaa, niin varmaan sä uskoisit sen?

Vierailija
24/31 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se reikä on exit only tai on homo.

Ilmankos miehet kuolee suolistosyöpiin.

Vierailija
25/31 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö ainakaan mitään älyttömän kuitupitoista, kuten porkkanaa tai siemeniä. Helposti sulavaa. Nyt on hyvä aika vähän herkutella; sokeria ja rasvaa koneeseen, rahkaa ja vanukasta ennen paastoa. Suolaiseksi jotain todella todellalaihaa keittoa, jossa on vaikka juustoa.

Vierailija
26/31 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt kolonskopiassa viimeksi 2007 ja silloin riitti, kun syömisiä rajoitti kahden päivän ajan. Imeisesti touhu on muuttunut, kun nyt puhutaan viikosta? Puhdasta suolta tuli kyllä kahdessakin päivässä.

Vierailija
27/31 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, mitä vastauksia olet saanut. Kiukuttelijoiden ei kannata tällaisia keskusteluja avata, jos menee herne nenään siitä, että tällaista joku kysyy. Parempi kysyä ja mahdollisesti saada jotain vinkkejä kuten tuo avokadojuttu. Moniko teistä kiukuttelijoista olisi osannut vastata, että avokado ja yrtit ovat kiellettyjä? Veikkaan, että ei yksikään. 

Niissä ohjeissa on ettei mitään värikästä, joten ihan normaalijärkinen osaa päätellä ettei kannata mitään havuja nyt alkaa syömään.

Vierailija
28/31 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihme dieettiviikkoja???

Olen ollut kaksi kertaa ko tutkimuksessa. Dieeteistä ei ole puhuttu yhtään mitään. Tyhjennys pitää tehdä ohjeen mukaan apteekista ostettavalla litkulla. Itse olen ottanut saikkupäivän tutkimusta edeltäväksi päiväksi tyhjennyksen takia. Kummallakin kerralla lääkäri on sanonut, että tyhjennys on hyvin tehty. 

Pyydä myös kipulääkitys etukäteen. Minulla eka meni ilman mutta järkyttävät kivut. Toisessa sain kipulääkkeet kun etukäteen soitin. 

Vierailija
29/31 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käynyt kolonskopiassa viimeksi 2007 ja silloin riitti, kun syömisiä rajoitti kahden päivän ajan. Imeisesti touhu on muuttunut, kun nyt puhutaan viikosta? Puhdasta suolta tuli kyllä kahdessakin päivässä.

Ei ole, en tiedä mitä täällä höpistään. Itse olin viime kesänä ja pari päivää jotain rajoitusta ja johan se toinen päivä meni syömättä muutenkin.

Vierailija
30/31 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti syöt ja viikkoa ennen tyhjennystä siemeniä sisältävät pois (tomaatti, vadelmat, siemeleivät ja -puurot). Pari päivää ennen tyhjennystä täysin sileää keittoa, lihalientä, mehukeittoa, kirkkaita mehuja. Tyhjennyspäivänä vain kirkkaita mehuja, lihalientä ja vettä. 

Vierailija
31/31 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudata saamiasi ohjeita, unohda tekoäly ja Vauva. Jos kysyttävää, soitat toimenpiteen suorittavaan tähystysyksikköön, olet varmasti saanut numeron.

T. Tähystysyksikön sh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän