Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykoosit/skitsofrenia pitää ottaa riittävällä vakavuudella

Vierailija
29.03.2026 |

Muuttunut todellisuudentila ja eriskummalliset ajatukset voivat olla vaarallisia, jos arvot ja moraali ei ole kaitsemassa. Tosin tämäkin riippuu henkilöstä miten vaaraksi on muille. Lääkitys on kuitenkin hyvä ja paras vaihtoehto useimmille.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tää joukkopsykoosi hoidetaan? 

Vierailija
42/44 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on skitsofrenia. Lääkityksenä Venlafax ja Temesta. Ei oikein toimi aina eli psykoosissa aina välillä. Aikaisemmin toimi mutta terveyskeskuslääkäri laski psykologin määräämää annostusta. Millään ei saa enää nostettua takaisin kun yksi lääkäri on laskenut niin se on siinä. Hyvä ettei lopettanut kokonaan. Psykiatrille ei julkisella pääse enää millään.

Mulla on Skitsofrenia. Joku Venlafaxin on masennus- tai mielialalääke. Ei riitä Skitsofreniaan. Leponex kovilla annoksilla käytössä minulla. Juttele lääkärisi kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofrenia voi myös olla elämän lahja yhteys henkimaailman ;)

Vierailija
44/44 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksisuuntainen, mutta olen ollut psykoosissa kyllä. Manian sivuoire. En ole kyllä ikinä ollut aggressiivinen psykoosin aikana, ihan päinvastoin. Hyvä kun uskallan kotoota poistua.. mulla muuten eka psykoosi laukesi pitkään jatkuneen työpaikkakiusaamisen vuoksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi