Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pidät ihosi kunnossa?

Vierailija
28.03.2026 |

Minä iltapuhdistuksella, kosteusvoiteella ja kasvovedellä. Joskus kuorin. Vähän on paljon.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hoida liikaa

Kuorinnoilla yms iho venyy 

Rasvaa esim; Dermosilin seerumit

Apteekin tuotteet haisee aika pahoille

Erikoisia kuorintoja olet käyttänyt, jos saat niillä ihon venymään!

Vierailija
42/53 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön terveellisesti, juon vettä riittävästi ja nukunkin riittävästi. Suihkun jälkeen levitän kasvovoiteen, mutta muita voiteita en ole tarvinut. Pari ryppyä on kuten juuri eläkkeelle päässeellä sopii ollakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa kuinka täällä on kaikki vesipesijät kehumassa omaan ihoaan ja nuorekkuuttaan. Klassikko.

Joillakin se vesipesu vaan riittää. Äidilläni esimerkiksi. Hänellä on hyvä iho ja on ikäistään nuoremman näköinen.

Itse tarvitsen putsarin ja kosteusvoiteen/kasvoveden. 

Vierailija
44/53 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljypesu, kasvovesi, seerumi, silmänympärysvoide kosteusvoide (päivä tai yövoide).

Vierailija
45/53 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes viitsi kertoa, haukut tulee kuitenkin. Mutta sanottakoon että monivaiheinen korealainen ihonhoitorutiini kyseessä.

Vierailija
46/53 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ota aurinkoa (aurinko on ihon vanhentajista nro 1), en tupakoi, en käytä alkoholia. Syön kasvispitoista sekaruokaa, tykkään maunkin vuoksi etenkin beetakaroteenia sisältävistä kasviksista, ja sen mielestäni huomaa ihon kunnossa. Juon vettä 2 l/vrk. Nukun 8-9 h/vrk. Minulla on ihonhoitorutiinit, joissa vähemmän on enemmän, koska minulla on suht herkkä iho. Käytän vain apteekkikosmetiikkaa (LRP, Avene).

Ei apteekkikosmetiikka ole sen hellävaraisempaa kuin markettituotteetkaan. Sama lainsäädäntö koskee kaikkia tuotteita myyntipaikasta riippumatta.

"Sama lainsäädäntö koskee kaikkia tuotteita myyntipaikasta riippumatta."

Niinhän kaikkia autojakin koskee sama lainsäädäntö turvaallisuusvaatimuksineen. Silti Lada ja Mersu ei ole sama auto. 

Vierailija
47/53 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesu joka ilta ja laadukas kosteusvoide. Joskus käytän jotain kasvoöljyä. Lopetin kaikki seerumit, kun huomasin ettei niistä ole mitään hyötyä. Eli siis mahdollisimman simppeli rutiini toimii minulla.

Mikset käytä kasvovettä?

Minulla on erittäin hyvä kasvojen ja myös vartalon iho enkä ole käyttänyt kasvovettä ja enkä puhdistusmaitoja kymmeniin vuosiin vaan olen pessyt kasvoni iltaisin kasvosaippualla ja aamulla pelkällä vedellä, meikkivoidetta en juurikaan käytä ja muutenkin meikkaan vain kevyesti. Kosteus- ja vartalovoiteita käytän ja samoin silmänympärysvoidetta ja myös nykyään kasvoille ja kaulan iholle seerumia. Kasvispainotteinen ruokavalio sekä runsas hedelmien ja marjojen syönti hoitaa ihoani hyvin sisältä päin.

Vierailija
48/53 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mitään ihonhoitotuotteita. Hyvä iho on. Nuorempana kärsin rasvaisesta ihosta, nyt keski-ikäisenä ei ole enää sitäkään vaivaa. 

Ymmärrän toki, jos on vaikka kuiva iho, niin vähän pakkokin käyttää kasvovoidetta, mutta jos iho-ongelmia ei ole, niin turhaan alkaa läträämään yhtään millään. N45

Vierailija
49/53 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

munalla sivelen

Vierailija
50/53 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä saippualla pesu iltaisin. En tarvitse ihorasvoja. On muutenkin rasvainen iho.

Niin no, se ihon tuottama rasvatali on hieman eri asia kuin ihon tarvitsema kosteus.

Ei, kyllä se tali on ihon luonnollinen suojakerros, joka estää ihoa kuivumasta ja suojelee bakteereilta.

Huokaus.

Myös rasvainen iho voi olla kuiva. Ihon erittämä rasva eli tali ei ole sama asia kuin kosteusrikas iho. Rasvaisen ihon ollessa kuiva, se kärsii, siis ihon uloin kerros, kosteudesta eli on kosteusköyhä. Ihon tuottama tali on samaa mitä on vaikkapa tukkeutuneessa ihohuokosessa eli finnissä. Se ei ole kosteusvoiteen korvaaja se mömmö.

Vierailija
51/53 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes viitsi kertoa, haukut tulee kuitenkin. Mutta sanottakoon että monivaiheinen korealainen ihonhoitorutiini kyseessä.

Ihanaa omistautumista ihonhoidolle, kauanko sulla menee aikaa

Itse hoidan kyllä ihoani mutta itseni tuntien mun on pidettävä rutiinit nopeina. 

Vierailija
52/53 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
53/53 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota aurinkoa (aurinko on ihon vanhentajista nro 1), en tupakoi, en käytä alkoholia. Syön kasvispitoista sekaruokaa, tykkään maunkin vuoksi etenkin beetakaroteenia sisältävistä kasviksista, ja sen mielestäni huomaa ihon kunnossa. Juon vettä 2 l/vrk. Nukun 8-9 h/vrk. Minulla on ihonhoitorutiinit, joissa vähemmän on enemmän, koska minulla on suht herkkä iho. Käytän vain apteekkikosmetiikkaa (LRP, Avene).

Aivan, heti keväällä suojakerroin 50.

Ei ryppyjä, 57vee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi