Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun matkustatte ulkomaiille niin menettekö valmiille pakettimatkalle vai otatteko lennot yms majoitukset itse?

Vierailija
28.03.2026 |

en ole atkustellut paljon joten kyselen vähän?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että, riippuu millainen loma on kyseessä. Pakettimatkoilla käyn yleensä silloin, jos kyseessä on kohde tai kiertomatka, jonka järjestely itsenäisesti vaatisi liian paljon perehtymistä ja aikaa. Olen käynyt esimerkiksi vaellusmatkalla ja Etelä-Amerikan kiertomatkalla matkatoimiston järjestämänä. Olen käynyt kerran myös all inclusive -pakettimatkalla, kun halusin vain helpon löhöloman ja se oli tosi edullinen myös. 

Vierailija
2/18 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee. Esim nyt Kroatiaan paketti oli ehdottomasti halvin. Kaupunkilomat oikeastaan aina itse räätälöiden

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy koskaan pakettimatkalla. En jaksa olla yhdessä paikassa pitkään, joten teen pelkästään kiertomatkoja.

Vierailija
4/18 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu matkasta. Jos on joku kaupunki- tai rantaloma, järjestän sen itse. Jos taas menisin jonnekin safarille tai Antarktikselle, menisin järjestetylle matkalle.

Vierailija
5/18 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä matkustelun jo 80-luvulla omatoimisesti perheen kanssa. Vanhemmat suunnitteli kohteen, nähtävyydet, joihin siellä mennään, reitit, joita ajetaan jne. Auto vuokrattiin aina lentokentältä joko Avisilta tai Herziltä.

Vanhempani nauttivat siitä, kun pääsivät kysymään tietä paikallisilta saksaksi/ ranskaksi/ ruotsiksi/ englanniksi, kohdemaasta riippuen.

Vierailija
6/18 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestän itse. Haluaisin joskus mennä valmismatkalle, jossa joku muu on kuratoinut matkan sisällön, reitin yms ja saisi vain tulla perässä ja osallistua. Tuollaisella reissulla saattaisi törmätä uusiin kirjoihin ihmisiin, vaikka se ei olisikaan matkan tavoite. 

Vierailija
7/18 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran olen ollut pakettimatkalla. Muuten järjestän itse

Vierailija
8/18 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen 99/100 itse järjestetty lennot ja majoitus. Viimeksi ollut pakettimatkalla 2017 Karibialla, seuraava matka sinne olikin sitten omatoiminen. 

Vuodessa 4-5 matkaa

Vierailija
9/18 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettimatka.

Nuorena perus reppureissuja ihan tarpeeksi, nyt haluan mukavuutta.

Töiden puolesta parikymmentä reissua per vuosi, neki kyllästyttää.

Vierailija
10/18 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egypti, Meksiko ja Jordania ovat meillä olleet pakettimatkoja. Muut muistaakseni omatoimilomia. Intiassa otettiin Kultaisen Kolmion kiertomatka paikalliselta matkanjärjestäjältä. Meillä oli auto kuljettajineen sen viikon mukana.

Vierailija
11/18 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että kun otan lennot ja majoituksen esim. Tjäreborgin kautta, niin pääsen melkein halvemmalla kuin itse järjestävät. Yleensä otan yhdistelmämatkan parilla hotellilla, niin näkee enemmän. Siis kulkemiset ja retket paikan päällä hoidan itse. Turvallisuus kasvaa kun on järjestäjä takana ja myös turvallisuuden vuoksi maksan matkan luotolla. 

Vierailija
12/18 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan yksin, ja tilaan lennot ja hotellit erikseen. Olen vähintään kahdessa eri hotellissa matkan aikana, ja välillä vaihdan kaupunkiakin 1-2 viikon lomalla. Käytän paikallista julkista liikennettä. En harrasta rannalla makoilua vaan tutustun alueeseen. 

Vierailija
13/18 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen varasin itse, suunnittelin kiertomatkoja, mutta nykyään pakettimatkoja.

Vierailija
14/18 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. joku Egypti olisi ihan nounou sinkkunaisena yksin sooloillen mutta sitten taas joku Lontoo niin sinne voi mennä ihan hyvin itsenäisestikin ja suunnitella omat nähtävyydet

Vierailija
15/18 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hinnasta, joskus paketti on halvempi. 

Vierailija
16/18 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkomatkoilla mennään. Niin tekivät tänä vuonna myös Orpo Las Palmasiin ja Stubb Lanzarotelle.

Vierailija
17/18 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee kohteen mukaan, kaupunkikohteet AINA omatoimilomina, sitten taas rantalomat pakettimatkoina ja all-inclusive. 

Noiden välillä on se, että kaupunkilomilla on paljon nähtävää, rantalomilla taas löhöillään kirjaa lukien ja meressä uiden. 

Jos valitsee ns. laadukkaan AI-hotellin, niissä on oma rauha, tilaa (aurinkotuoleja kaikille ilman varailua), hyvät ruuat ja juomat, ja fiksut muut lomailijat, jne. tuossa pointtina helppous. 

Ja aika monissa 'lomasaarissa' ei loppujen lopuksi ole paljoa nähtävää, vuokramme auton pariksi päiväksi ja kiertelemme hieman, ettei 100% vain hotelilla olla, vaikka suurin osa siellä vietetäänkin. 

Jos vaikka vertaa Berliiniä ja Kreikan Kossia, ensin mainitussa ei edes pari viikkoa riitä kun pieneen osaan mitä nåhtävää/koettavaa on yhdessä kaupungissa, jälkimmäisessä taas historialliset ym. nähtävyyden ja muut vastaavat jutut kiertää nopeasti läpi.

Vierailija
18/18 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kans aina pakettimatka helppouden takia . Yksin matkatessa käytän molempia . Pakettimatkat usein tulee halvemmaksi peruskohteisiin kuten Espanja , kreikka ym . 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi