Onko 14-15 vuotias liian vanha virpomaan?
Hei,mietin että olisin mennyt parin ystävän kanssa virpomaan nyt palmusunnuntaina(viime vuonna en päässyt),mutta jotenkin joka paikassa lukee "jo yli 12 vuotias on liian vanha virpomaan!!!" Tai sinnepäin :( olen koristellut oksia ja väsännyt asua,eli ei olisi kenelläkään mikään "mennään paljaan kepin kanssa ovelle kerjäämään karkkia!' meininki. Nyt tuli kuitenkin huoli,että suhtautuuko ihmiset negatiivisesti 14-15 vuotuisiin virpojiin? Olisi mukava kuitenkin mennä ja haluaisin tietää muiden mielipiteitä asiaan (asiallisesti kiitos)!
Kommentit (59)
En ole koskaan kuullut, että yli 12v virpoisivat. Sanaton sääntö, että tuo on se ikäraja. Ei enää ala-asteen jälkeen.
Viime vuonna täällä kävi joku n. 30v nainen virpomassa pienen, itkevän taaperon kanssa ja vaikutti siltä että äiti tykkäsi virpomisesta paljon enemmän kuin se taapero. Ne vitsatkin oli ihan viimeisen päälle kuin pieniä taideteoksia, eikä mitään "puolet nenään, puolet varpuun"-rävellyksiä kuten monilla pienillä lapsilla on. Eli varmaan 15v on myös ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullut, että yli 12v virpoisivat. Sanaton sääntö, että tuo on se ikäraja. Ei enää ala-asteen jälkeen.
Kyllä noita yrittäjiä ja rahaa vitsasta ruinaavia teinejä on aina ollut. Helpointa kun ei avaa ovea moisille.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna täällä kävi joku n. 30v nainen virpomassa pienen, itkevän taaperon kanssa ja vaikutti siltä että äiti tykkäsi virpomisesta paljon enemmän kuin se taapero. Ne vitsatkin oli ihan viimeisen päälle kuin pieniä taideteoksia, eikä mitään "puolet nenään, puolet varpuun"-rävellyksiä kuten monilla pienillä lapsilla on. Eli varmaan 15v on myös ihan ok.
Hieman eri asia kuin joku teini ellei sitten teini kaitse nuorempia sisaruksia samalla.
Onko kyseinen virpoja ortodoksi? Jos on, virpominen sopii.
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseinen virpoja ortodoksi? Jos on, virpominen sopii.
Ihan maallinen tapa noitineen ja pupuineen tämä virpominen on ollut pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Kuvottava ilmiö, jokaisen vanhemman pitää kieltää jälkikasvuaan tuollaisesta kerjäämisestä.
Sama koskee tuota v*tun halloweenin karkki tai kepponen-pelleilyä.
Jos haluatte virpoa, älkää menkö rimputtelemaan tuntemattomien ovikelloja. Meillä on ovi lukossa, pääsiäiskoristeita ei näkyvillä eikä ovea avata. Menkää virpomaan niitä tuttujanne, joiden tiedätte ilahtuvan siitä.
No tämä aloitus ei ainakaan ole 14-vuotiaan kirjoittama. Ehkä vanhemman, mutta miksi piiloutua lapsen taakse eikä kirjoittaa omasta näkökulmastaan?
Mutta vastauksena sanoisin että ei kai sitä mitään ikärajaa ole. Jos kävisi teini-ikäisiä laumoittain niin että pikkulapsille ei jää karkkia niin se ehkä olisi ongelma. Eipä toistaiseksi ole tämmöistä ryntäystä näkynyt.
Ehkä sukulaisten luokse voi mennä virpomaan, mutta ei kenellekään muulle, eikä pidä kerjätä makeisia.
Muistan kun käytiin joskus 2002 12vuotiaina virpomassa, ja joku mies huusi et ollaan liian vanhoja virpomaan. :D antoi silti jotakin. Sen jälkeen ei tehny mieli virpoa
On liian vanha kerjäämään. Koko virpomishomma muutenkin ihan syvältä olipa se kerjuuörkki nuorempi tai vanhempi. Ostakaa vanhemmat niille kersoillenne itse karkit, etteivät tule rämpyttelemään ja häiriköimään ihmisten ovien taa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole todellakaan. Miksi leikki on muka vaan lasten juttu.
No todellakin on!
Outoa jos edes kiinnostaa. Nuorilla on nuorten jutut.
Virpojat on max. 13vee.
Mä kävin tuon ikäisenä. Tosin menin sen varjolla että olen vahtimassa pieniä sukulaisia, mutta kyllä mä pukeuduin ja käytin vitsojen koristeluun aikaa.
Mulla on nyt 4v lapsi ja voi kuinka toivoisin, että lähipiirissä olisi joku teini joka veisi lapsen virpomaan. Alkaa olla sukulaiset sen ikäisiä, että autot, harrastukset ja some kiinnostaa enemmän kun virpominen.
Tänne saa kyllä kaikki 18-26 vuotiaat muodokkaat naiset tulla virpomaan! Annan vitsaa paljaille pakaroille ja isoa pääsiäismunaa palkaksi! T: M65+
Meillä on 3 tyttöä ja naapurissa asuu esikoista vuoden vanhempi poika. Hänen vanhemmat eivät tykänneet päästää virpomaan, mutta olivat ok, kun tuli meidän kanssa.
Viimeisen kerran kävivät 10,12,14 ja sitten tämä 15 v.
Mä olin mukana myös ja joskus mäkin sain palkan.
Nuorin sai aina eniten, mutta karkkia tuli niin paljon, jaettiin tasan ja isä ja minä saatiin, jotka ei mennyt tasan.
Menkää virpomaan !
Itse juuri 18 vuotta täyttäneenäkin lähden virpomaan. "Kalja, lonkero, siideri, hard seltzer tai kepponen".
Vierailija kirjoitti:
Minä en pidä yleensäkään, että virpojia tulee oven taakse.
Minun mielestä ikäraja on ehdottamasti 10 vuotta. Tiedän, että pari tyttäreni kaveria
jotka on 12-13 vuotiasta ja ovat väsänneet oksia 50 kpl per/tyttö ja on lähdössä kerjuulle. Aion kertoa heidän ikäisten virpominen on kerjäämistä ja olisi aika lopettaa mikäli meidän ovelle tulee ja en anna virpoa. Omat lapset ei koskaa ole virponeet.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ikärajaa virpojille olemassakaan.
Viirrrrvvvon vaarrrvoon aaah pullo pe rseesks sinusta teen aah