Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suoratoistopalveluista poistuu tasaisesti hyviä leffoja?

Vierailija
27.03.2026 |

Kun suoratoistopalvelut tulivat, niitä markkinoitiin siten, että kaikki leffat ja sarjat pysyvät siellä ja kokoelma senkus kasvaa. Ette tarvitse enää DVD:itä, digibokseja yms. muuta, kun kaikki on kätevästi suoratoistopalvelussa. Ja mitä vielä. Juuri tuli viesti Netflixistä, että nämä poistuu valikoimasta, vielä ehdit katsoa. Ja siellä oli monia hyviä leffoja, kuten Paluu Tulevaisuuteen, vanhoja 60-luvun James Bondeja jne.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska valikoimaan tulee uusia leffoja jatkuvasti ja ne kaikki vievät terakaupalla palvelintilaa. Se maksaa.  Amazonilla on omat datakeskukset, mutta tuskin niistäkään kannattaa kovin suurta siivua oman firman serverinä käyttää vaan myydä sekin tila asiakkaille. Samoinhan Ylestäkin poistuu jatkuvasti ohjelmia kun uusia tulee tilalle: pilvitallennustila maksaa. Toki Lulu voisi ennen vaaleja luvata Ylelle oman datakeskuksen, niin ongelma poistuisi.

Siksi minä poiminkin talteen Flickfetchillä Kotikatu-jaksot, kun ne Areenassa olivat. Muutama vuosi siinä meni, mutta nyt minulla on koko sarja ulkoisella kovalevyllä, jonka pluggaan telkkarin usb-porttiin ja katselen sitten Kotikatua kun siltä tuntuu. 

Minulla on muutama muukin Ylestä tullut sarja samalla tavalla tallennettuna, mm. aussisarja Kotiin takaisin (A place to call home). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi