Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako autoon mennä ryyppäämään ja bilettämään, jos sillä ei aja mihinkään? En haluaisi häiritä alakerran naapureita tänä yönä.

Vierailija
27.03.2026 |

Saako sen auton käynnistää, pistää musiikit soimaan, mutta niin ettei sillä aja mihinkään? Mitä sanoo laki? 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autossa ei saa olla avattuja alkoholijuomia

Joissain maissa se on noin tiukkaa, esim. Australiassa, mahdollisesti myös USA:n joissain osavaltioissa. Suomessa saa olla avattuja alkoholijuomia täysi-ikäisillä, alaikäisiltä avatut (ja kai avaamattomatkin) voidaan ottaa pois.

Vierailija
22/26 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autossa ei saa olla avattuja alkoholijuomia

Kyllä muuten saa. Juuri ajoin ratsiaan muutama viikko sitten kun olin kännikuskina. Kaikilla matkustajilla oli avatut tölkit kädessä matkalla baariin. Mitään sanomista ei poliisilta tullut.

Autolla ajaessa saa juoda vaikka olutta kunhan promilleraja ei ylity. Sitä ei kuitenkaan suositella koska se häiritsee puhalluskoetta jos on juuri ottanut hörpyt olutta. Näin sanoi poliisi kerran radion haastattelussa.

Kyllä, ja sitten joudut odottamaan, että se laskee, ja siihen voi mennä tovikin. Voi joutua lähtemään vaikka verikokeisiin. Että onko sitten sen kaiken vaivan ja ajanhukan arvoista, ettei malta hetkeä odottaa sen kaljan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auto saa olla käynnissä mutta se ei saa liikkua senttiäkään.

Lähde: Tekniikan Maailman juttu aiheesta.

No huh huh, ei hän aja vaan bilettää. Johan on nipottamista. Maalaisjärkeä ei tietenkään voi käyttää.

Täh?

Tässähän juuri käytetään maalaisjärkeä!

Autossa saa olla, moottorikin saa olla käynnissä -tyhjäkäyntirajoitukset toki huomioiden- mutta auto ei saa liikkua YHTÄÄN.

Mikä tuossa menee luokkaan "Maalaisjärkeä ei tietenkään voi käyttää."?

Vierailija
24/26 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vie alkoholia mukaan autoosi, se on tietääkseni myös rikos, jos autossa on avattuja alkoholipulloja.

Tietyissä Yhdysvaltain osavaltioissa näin. Mutta ei Suomessa.

Vierailija
25/26 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto ei saa olla käynnissä. Kuskin paikalla saa istua jos auto ei ole käynnissä. Näin on minulle poliisi kertonut 

Näistä nappikäynnisteisistä en tiedä, mutta ennen jos istui kuskin paikalla ja avaimet oli virtalukossa, niin se riitti tuomioon. 

Muistelen jonkun saaneen syytteen myös niin, että avaimet oli virtalukossa, mutta "kuski" takapenkillä nukkumassa.

Olen tulkannut nuo niin, että jos on mahdollista lähteä liikkeelle, niin käry käy. 

Onneksi itsellä ei ole sellaista ongelmaa, ettenkö voisi koska vain lähteä ajamaan. 

Vierailija
26/26 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auto ei saa olla käynnissä. Kuskin paikalla saa istua jos auto ei ole käynnissä. Näin on minulle poliisi kertonut 

Näistä nappikäynnisteisistä en tiedä, mutta ennen jos istui kuskin paikalla ja avaimet oli virtalukossa, niin se riitti tuomioon. 

Muistelen jonkun saaneen syytteen myös niin, että avaimet oli virtalukossa, mutta "kuski" takapenkillä nukkumassa.

Olen tulkannut nuo niin, että jos on mahdollista lähteä liikkeelle, niin käry käy. 

Onneksi itsellä ei ole sellaista ongelmaa, ettenkö voisi koska vain lähteä ajamaan. 

Lisäisin vielä, jos on ollut mahdollista, että autolla on ajettu. Eikös joku poliitikko ollut sanonut itse, että oli siirtänyt autoa pari metriä. Muistaakseni auton liikkumisesta ei ollut todisteita, mutta avaimet virtalukossa ja humalatila riitti tuomioon, toki myös siksi kun itse tunnusti siirtäneensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme