Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turvakaukalokysymys, jalusta vs. ei jalustaa!

06.05.2007 |

Tietäisikö joku, että viekö jalustallinen turvakaukalo enemmän tilaa kuin " jalustaton" ? Meillä on autossa lyhyet turvavyöt, joten käytännössä vaihtoehdot ovat jalustallinen kaukalo tai Britaxin rock-a-tot. Mutta jos jalusta vie enemmän tilaa, ei sekään käy, koska takapenkille täytyy minun mahtua vielä toisen turvaistuimen lisäksi. Hankalaa! Muitakin turvakaukaloehdotuksia ja kommentteja edellämainituista kaukaloista otetaan vastaan. :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisella oli Rock-a-tot, ja sitä lyhyiden vöiden kiinnitystapaa tuli kokeiltua kun vaihdoimme autoa. Kaukalo oli mielestäni todella huterasti kiinni, ja laitoimmekin vauvan aika pian turvaistuimeen (oli n. 5kk).

Kuopukselle ostimme Graco Autobabyn juuri lyhyiden vöiden takia, ja olen aivan rakastunut siihen jalustaan :o) Jalustan saa tukevasti kiinni ja kaukalon napsauttaminen siihen vie vain sekunnin. Vöiden köyttäminen joka ikinen kerta Rock-a-totin kanssa oli todella työlästä, ja jopa unohdin kiinnittämisen pari kertaa kun puhelin soi juuri kun laskin kaukalon penkille. Onneksi en koskaan kovin kauas päässyt ennen kuin huomasin, kaukalo oli vieressäni repsikan penkillä joten näin etteivät vyöt olleet kiinni.

Ainakin Autobaby on leveämpi kuin tavalliset kaukalot, mutta olemme onneksi onnistuneet löytämään auton johon saamme kolmosen synnyttyä mahtumaan turvavyöistuimen, kaukalon ja turvaistuimen. Jos takapenkillänne tulee liian ahdasta, kannattaa ehkä harkita isomman auton ostamista. Viimeistään siinä vaiheessa kun vauva kasvaa kaukalosta ulos ja siirtyy turvaistuimeen, tarvitaan aika leveä auto että sinne mahtuisi taakse kaksi istuinta (joista toinen ehkä turvavyöistuin), ja keskelle vielä aikuinen istumaan.

Vierailija
2/6 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi lapsi nyt etupenkillä selkä menosuuntaan (turvatyyny poistettu) ja toinen lapsi ollut alusta asti britaxin freewayssa. Ostettaisi ilman muuta suoraan tuollainen isompi istuin ihan pian syntyvälle kolmosellekin, mutta kun ei mahdu. :( Auto onkin tarkoitus vaihtaa, mutta vasta loppuvuodesta on mahdollista. Eli puolisen vuotta olisi tällä autolla pärjättävä (ajoa ei onneksi paljoa). Tuon rock-a-totin kanssa on jo testattu, että mahduttasi sen kanssa kaikki autoon, mutta tuntui juurikin heppoiselta kaukalolta. Mutta ei juuri leveämpi kaukalo saisi olla, koska sitten ei mahduta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli esikoisella 4 v sitten tuo Rock-A-Tot. Siinä muutama ärräpää lensi AINA kuin kaukaloa kiinnitti.

Nyt sitten oli sama juttu kuopuksemme ollessa ihan vastasyntynyt, kunnes sivumennen puhuin asiasta tutulleni. Hän lupautui lainaamaan meille omaa Gracon Autobabya. En voi tarpeeksi ylistää, kuinka kätevä se on - etenkin kun ostimme vielä käytettynä edulliset Gracon matkarattaat, johon kaukalon voi napsauttaa kiinni. Voit arvata, että kiitän mielessäni ja olen kiittänyt muutenkin tätä tuttuani kaukalon lainaamisesta. :-))

Meilläkin on tosiaan auto, jossa on erityisen lyhyet turvavyöt takapenkillä. Sitä en tiedä, mikä tulee olemaan sitten turvaistuin. Ehdimme myydä Britax Freewayn pois ennen kuin kuopus ilmoitteli tulostaan...

Vierailija
4/6 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Meillä jalustallinen Recaron turvakaukalo joka kyllä tuntuu varsin

tukevalta ja hyvältä, mutta itse asiassa se istuimen kiinnitys ei ole ollut ihan niin yksinkertaista kuin kuvittelin. Kyllä se myös tilaa vie enemmän kuin tavallinen turvaistuin. En usko etä takapenkille mahtuisi toista istuinta

ja aikuinen vielä lisäksi, ei kyllä ole kokeiltukaan.

Vierailija
5/6 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisen alustan saa kiinni joko auton omilla vöillä tai isofix ankkureilla.

Kyllä jalustallinen kannattaa ehdottomasti ottaa on niin helppo tulla ja mennä. En tiedä onko leveämpi kuin yleensä kaukalot. Itse jalusta ei ole leveä ja tuota samaa kaukaloa käytetään myös ilman jalustaa.

Maxi cosin saa muutamiin rattaisiin kiinni adaptereilla.

Vierailija
6/6 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]En ole kokeillut Gracoa ilman jalustaa, mutta minä en ainakaan mahtunut jalustan ja istun korokkeen väliin istumaan meidän auton takapenkille.

Varmasti autoissa eroja ja pyllyissä ;) sen nyt voin sanoo ettei itellä kovin mahtava peräsin oo.

Meillä lapset istuu takapenkillä ja aikuset edessä, joten siksi ei tarvinnut valintaa tehdä kaukalon suhteen. Jalusta on kyllä ollut aivan mahtava, nyt 3kk:n kokemus. Suosittelen lämpimästi :)