Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opintovapaalla vieraalle töihin?

06.05.2007 |

Olen ollut tämän (luku)vuoden virkavapaalla vakivirastani, ja töissä muualla. Lisäksi olen päätoimisen työn ohella myös opiskellut päätoimisesti, suoritan ylempää korkeakoulututkintoa. Ennen tämän vuoden virkavapaata olin äitiyslomalla ja hoitovapaalla.

Nykyinen työni mahdollistaa opiskelun paljon paremmin kuin oma vakivirkani. Tahtoisinkin jatkaa virkavapauttani ja opiskelu jatkuu myös, ja jatkaisin nykyisessä työpaikassani virkaani irtisanomatta. Vakivirkani työnantaja puolestaan ei ole kovin innokas myöntämään minulle virkavapaata lisää, joten ajattelin hakea sen sijaan opintovapaata, kaupungilla kun on käsittääkseni ollut periaatteena myöntää opintovapaata helpommin.

Onko jotain rajoituksia siinä, ettei opintovapaan aikana saisi olla vieraalla töissä? Entä onko kuntatyönantajan " pakko" myöntää opintovapaata viranhaltijalle?

Kiitos avusta, josko joku tietäisi.

Ankkis

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan henkilöstöpuolella työskentelevänä vastaan että

opintovapaata ei ole pakko myöntää ja jos kaupunki ei ole innokas myöntämään virkavapaata (meillä ainakin on max 2 vuotta jonka jälkeen on irtisanouduttava, jos ei palaa töihin) niin tuskin on innokas kohdallasi opintovapaaseenkaan. Opintovapaata saa vain myös päätoimista opiskelua varten, mikä ilmeisesti sinulla täyttyy. Riippuu varmaan kunnasta kuinka paljon pitää perustella ja esittää todisteita opiskelusta.

Opintovapaan aikana et saisi olla työssä muualla paitsi tietenkin mahdolliset työharjoittelut yms. Tämä johtuu siitä, että opintovapaa myönnetään opiskelua varten ja siitä kertyy esim. lomat/lomarahat paremmin kuin tavallisesta palkattomasta virkavapaasta.

Vierailija
2/3 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni opintovapaa on palkaton virkavapaa eikä sen ajalta kerry yhtään mitään.Itse oon valtiolla töissä.Siis suurin piirtein sama juttu kuin olisin vuorotteluvapaalla tai hoitovapaalla alle 3 vuotiaan lapseni hoidon vuoksi.Oisko jossain mustaa valkoisella että jotain etuja on opintovapaan aikana??Harkitsen sekä opintovapaata että hoitovapaata,molemmat olisi kohdallani mahdollisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee niin, että jos on palkattomalla virkavapaalla/työlomalla niin palkattomasta saa vuodessa 30 päivää luettua hyväksi eli 1kk lomaoikeutta vaikka onkin palkattomalla, jos on ollut sinä vuonna edes vähän töissä (oliko se sen 6 päivää tms, en nyt kotona jaksa muistella). Opintovapaasta saa tuon edun tuplaten eli saa 2kk hyväkseen lomaoikeuksia laskettaessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi