Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten luufinnin saa puristettua?

Vierailija
06.05.2007 |

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luufinni eli miliumi on valkoinen näppylä joka näyttää pieneltä finniltä. Varsinainen finni se ei kuitenkaan ole. Finnin voi puristaa ihohuokosen kautta pois. Luufinni taas muodostuu ihon pintakerroksen alle kohtaan jossa ei ole ihohuokosta, joten sitä ei voi puristaa pois rikkomatta ihoa. Luufinni aiheutuu kalkin, talin yms. kerääntymisestä ihon pintakerroksen alle. Yleensä miliumeja on enemmän kuivaihoisilla ja atoopikoilla. Niitä voi kuitenkin muodostua kenelle tahansa ihotyypistä riippumatta.

Mikäli niitä on runsaasti ei kannata itse alkaa puristelemaan sillä se merkitsee laajamittaista ihon rikkomista. Kannattaa siksi kääntyä kosmetologin puoleen. Yksittäiset miliumit olen kyllä poistanut itse desinfioidun nuppineulan avulla, jos ne eivät ole kovin lähellä silmää. Tämä tietenkin sattuu jonkin verran. Aikaa myöden miliumitkin katoavat itsestään, mutta jos niitä on paljon niitä todennäköisesti muodostuu uusia samaan tahtiin.

Vierailija
2/2 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja luufinni on sellainen valkoinen patti mitä tulee silmien ympärille, milium toiselta nimeltään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla